Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Kesäkuun kullannuput 2011 helmikuussa ***

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään polilla saamassa opastusta insuliinin pistämiseen, ruokavalioon ym aiheeseen liittyvään. Pistäminen ei ollutkaan niin kamalaa kun luulin mutta kyllä se insuliini ikävästi kirvelee pistämisen jälkeen.

Ultrattiin ja kaikki oli hyvin ja vauva oli kasvanut muutamassa viikossa 150g.

Nyt käynkin 3 viikon välein koko loppu ajan sairaalassa ultrassa ja lääkärillä ja valmisatudun siihen et synnytys käynnistetään viikolla 37 eli noin toukokuun puolivälin paikkeilla.

Jos vauva kasvaa käyrän mukaan odotellaan laskettua aikaa mutta yhtään yliaikaiseksi ei saa mennä joten jos ei ala tapahtumaan LA mennessä itsestään on käynnistys edessä joka tapauksessa.

Katsellaan miten asiat sujuu ja kirppu kasvaa.

Neuvolan lääkärillä en käy enää ollenkaan koska käyn niin usein äitipolilla ja loppuajasta sitten myös neuvola käynnit siirtyvät kokonaan sinne.

Synnytyksen jälkeen vauva joutuu lasten osastolle tarkkailuun noin 3-4 päiväksi koska hänen haimansa ei eritä omaa insuliinia normaalisti synnytyksen jälkeen ja saa sitten siihen lääkitystä joka aloittaa oman insuliinin tuottamisen.

Että semmoisia kuulumisia täältä suunnalta. Huom neuvola jossa katsotaan kelan paperit kuntoon.

Angela ja Kirppu 22+2

22/54 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin vähän se kätilö sillä 3D:llä katsoi, ja 4D:llä ei oikeastaan ollenkaan. Mutta rakenteitahan siellä oltiin tarkastelemassa, ja ne kyllä saatiin näkyviin ihan perinteisestikin. Vauva piti käsiä visusti kasvojen edessä, joten kasvonpiirteitäkään ei saatu oikein näkyviin, paitsi ylähuuli, ja se oli ehjä niinkuin pitääkin. Päästä aivokammiot ja lakisauma sekä mitat oli kunnossa, samoin sydämestä näkyi oikein hienosti kaikki neljä lokeroa. Pallean alapuolella oli vatsalaukku, niinkuin pitääkin. Selkäranka oli kunnossa, vatsanpeitteet ehjät ja napasuonet asianmukaiset. Molemmat munuaisaltaat näkyivät. Ranteet ja nilkat olivat suorat ja jaloista löytyi reisi-, sääri- ja pohjeluut. Istukka on takaseinässä, sen sijainnista ei aiemmin olekaan ollut puhetta.

Tuleva isä tunnusti vasta jälkikäteen olleensa ihan hermona, kun kätilö yksi mitta kerrallaan pudotteli tietoja :-D Sukupuolta ei haluttu tietää, eikä kyllä nähtykään. Tosin yhdessä kohtaa luulin kätilön katsoneen haaruväliä, jos se se oli niin tytöltä näytti. Muutenhan olen mielestäni koko ajan odottanut poikaa.

Mittojen mukaan (painoarvio 367g) olisi meneillään rv 20+3, mutta lasketuksi ajaksi se kätilö oli merkannut korttiin sitten lopulliseksi sen 27.6. kumminkin, vaikka terkkari viimeksi sanoi, että jos se rakenneultrassakin näyttää olevan sen 25.6. niin sitten merkataan se. Eli mun lasketun ajan saisi nyt sitten vielä kerran muuttaa tuohon listaan... vaikka menkat ennen raskautta olikin epäsäännölliset, niin noin pieni heitto ei anna aihetta muuttaa sitä ultran mukaan saaduksi, vaikka kolmella kerralla onkin saatu sama, pari päivää aiempi.

Tänään siis vasta se virallinen puoliväli meneillään :-) Mies ei luvannut ottaa uutta masukuvaa...

Cassandra 20+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensiksi pitää kysyä, että oletteko ajatelleet jotain "suljettua ryhmää" jossain :)? Joskus vähän arastelen kirjoittaa näin julkisille foorumeille, mutta into jutella vertaisten kanssa on nyt niin suuri, että päätin taipua ;).

Yritän päästä kärryille teidän jutuista ja nimimerkeistä. Jollain oli ollut surua täällä :(, voimia sinne.

Kakarakestit, asutaan varmaan aika lähekkäin! Mä taas olen päätynyt mennä synnyttämään Naistenklinikalle, jos sinne vaan pääsee, kun sinne on kuulemma tulossa remontti.

Mulla on siis raskausviikkoja 20+5 (noin). Lapsia ennestään poika 04 ja tyttö 08 (molemmat kesän lapsia ;)). Nyt odotan poikaa ja jatkotutkimuksiin olen menossa sydämen osalta, kun kaikkia rakenteita ei saatu rakenneultrassa näkyville (nelilokeronäkymä oli ok, sulkee siis pois kaikki pahimmat viat), vaikka olin sikiöntutkimuslaitoksella (istukka edessä ja vauva nukkui liikahtamatta). Muussa tapauksessa tuollaisia ei varmasti edes katsottaisi niin tarkkaan, mutta esikoisella on sydänvika, joten olen tarkan syynin alla. Toivottavasti sieltä ei löydy mitään.. :( Huomenna siis meno sinne.

painoa tullut jo lähes 10kg...iiik :). herkut siis maistuu, vaikka muuten en ole kova herkuttelemaan ja sikiökin oli n 300g rakenneultrassa, eli saan vain itseäni syyttää.

Kiva, jos huolitte mut vielä mukaanne. :)

Vierailija
24/54 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasaisin väliajoin olen lukenut juttujanne, mutta olen ollut kiireinen ja LAISKA kirjottelemaan omia kuulumisia. Tai ehkä fiilis on ollut, ettei ole ollut mitään ihmeellistä kerrottavaakaan ;)

Ensiksi onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö-ja poikalupauksista!

Mekin ollaan rakenneultrassa siis käyty, jossa kaikki vaikutti olevan oikein hyvin. Sukupuolta ei mieheni halunnut tietää, mutta kyllä tyyppi niin höylisti omaa pippeliään monitorissa heilutteli, ettei sukupuoli minulle itselleni kyllä arvoitukseksi jäänyt! Eli kolmas poika meille tulossa;). LA muuttui alkuperäiseksi eli 5.6. eli jos joku ahkera vielä listaa päivittää, niin sen voi muuttaa takaisin alkuperäiseksi. Ja KÄttärille mennään, kun sinne on lyhin matka.

Neuvolassa kävin viime viikolla 2. kertaa koko raskaudessa. Kaikki muu hyvin (hb139, SF 21, pissa puhdas), mutta minulla on riesana tuo korkea verenpaine 88/135. Sitä nyt sitten kotona mittailen kuten aikaisemmissakin raskauksissa. Toivottavasti nytkin selviän ilman lääkitystä.Minun työni vaan sattuu olemaan fyysisesti raskasta, vastuullista ja stressaavaa. Eli levätä pitäisi. Päätinkin, että aloitan äitiysloman 50 vrk varhennettuna eli jo huhtikuun alussa ;). Niin ja painoa on tullut jo 4 kg alusta eli ihan liikaa, kun edellisistä raskauksistakin on jäänyt jo 7 kg. Nämä4 kg kyllä tuli jo silloin alkuraskaudessa, kun täytyi syödä koko ajan, että ei tarvinnut oksentaa.

Äitiyspakkausta en aio ottaa kun on tuota kampetta jo entuudestaan enemmän kuin tarpeeksi. Sijoitan rahat telakalliseen turvakaukaloon, kun nyt täytyy sompailla 3. turvaistuin autoon.Entinen kaukalo täytyy laittaa vöillä kiinni, minkä koen aika hankalaksi äheltämiseksi.

Alabama: Myös minulla on kyllä supistellut välillä aika napakastikkin, varsinkin, jos olen ollut koko päivän seisaallani ja kävellyt. Tämmöistä supistelua ei ole ollut kummassakaan aikaisemmassa raskaudessa. 3 viikon päästä olisi lääkäri, jossa kohdunsuun tilanne tutkitaan, että jos siihen saakka malttaisi olla. Täytyisi yrittää vaan levätä...

Angela:Onko sinulla nyt tässä raskeudessa dignosoitu RD? Minulla on kanssa sokerirasitus edessä...saa nähdä kuin mun käy.

Suski:Minusta tuo sinun fundusmitta on ihan käyrillä. Minulla mitattiin rv 22 tuo 21 cm ja vähän keskikäyrän yläpuolella se taisi mennä kun se tätsy sitä koneelta näytti. Mutta kuten totesitkin, arvo on tosi paljon mittaajasta ja asennosta kiinni. Miulla oli toisessa raskaudessa näillä viikolla terkkasijainen joka sai mitaksi 22 cm ja seuraavalla viikolla menin lääkäriin ja hän sai tulokseksi 20 cm ;).

Tervetuloa joukkoon Possum! Toivottavasti vauvan sydän on terve! Leikattiinko teidän esikoisen sydän?

Yritetäämpäs aktivoitua kirjoitteemaan ahkerammin näin loppuraskautta kohden ;).

Hyviä vointeja kaikille!

Pastilli ja minimies 23+1

Pakko oli korjailla omaa tekstiä. Oli niin järkyttävä määrä typoja...huhhuh

Vierailija
25/54 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tässä raskaudessa diagnisoitiin, edellisessä raskaudessa oli hieman arvot koholla mutta nyt räjähti homma käsiin.Joten insuliinit tuli käyttöön ja tehoseurannassa olen.

Vierailija
26/54 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyvin pikkusella =) BPD 47.1mm (pää) ja FL 34.1mm (reisiluu), sydämmen kaikki neljä kammiota näkyi ja samoin kaikki aivojen mmolemmat lohkot ja pikkuaivot. Istukka takaseinässä mut hiukan alhaalla joten sen paikka tarkistetaan rv28+ ettei sit synnytykses tuu ylläreitä sen osalta. Tyyppi oli niin kippuralla et vahigossakaan ei päässy näkemään jalkoväliin eli ihan vaan fiiliksen mukaan mennään ja fiilis on alusta asti ollu pojan suuntainen =) Ainut asia joka jäi harmittamaan oli se että esikoisen rakenneultrassa katsottiin myös istukan ja sydämen verenvirtaus niillä väreillä mut nyt ne jäi tekemättä. Mites muilla on ollu?

Hemoglobiini oli noussu 122 -> 135 eli korkeampi kuin ekassa neuvolassa joten ei pelkoa rautakuurista. Painoa tullu lähtöpainoon 4kg - ei paha siis ja kilo vähemmän mitä esikoisesta tähän mennessa =) RR taas hiukka kohollaan mut koska mittaan kotona normaalilukemia niin nou hätä.

Seuraava neuvola 5.4. jonka jälkeen luvassa toinen sokerirasitus :/

Suski*76: Saanko udella et miks et halua sokerirasitukseen?

Jenni & "Pilli" rv20+4

27/54 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolakuulumisia myös.

Neuvolassa oli kaikki ok. Vikkelästi pakeni edelleen alta pois, kun yritettiin sydänäänia kuunnella. SF-mitta oli 24 eli tosi iso, mutta terkkari totes, että kun on useamman jo synnyttänyt, kohtu kasvaa nopeammin ja mittakin tasaantuu sitten myöhemmin. Kelan paperitkin sain, kun tulikin yhtäkkiä se 22 jo täyteen. Vanhalla LA:lla olis vielä ollut edessä. Seuraava onkin neuvolalääkäri rv 27.

Rakenneultrasta jäin miettimään miten eri tavalla meille vauvan mittoja annetaan. Kyllä mäkin ne mitat kuulin, mutta enhän minä niitä muista, kun ei ylös laitettu mihinkään. B-mitta 49mm (eli kaiketi pää) merkittiin neuvolakorttiin. Painoarvion kuulin, se oli 490g. Itse näin sen sydämen virtauskuvan väreillä, istukasta ei taidettu sellaista tehdä. Koskaan ennen ei myöskään mun kohdalla ole LA.ta siirretty aikaisemmaksi, mutta nyt niin tehtiin, kun mitat heitti sen 5 pv, joka Seinäjoella on rajana.

Nyt tuli hulabaloo, pakko mennä.

Äippä ja juniori jo 22+2

Vierailija
28/54 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille,

liityn myös odottajien joukkoon :) Aika yllätyksenä tuli raskaus itsellekin, mutta eipä se elämä aina mee niinkuin suunnittelee. Asioilla on aina kuitenkin tapana lutviutua! AMK-opiskeluihin tulee ainakin vuoden paussi, sit katotaan miten elämä jatkuu. Esikoinen siis tulossa, ja yksin odottelen.

Laskettu aika näillänäkymin 21.6. Rakenneultra vuorossa perjantaina. Eilen näytti ultrassa kuulemma ihan normaalilta ja kaikki ok, mutta varmuuden vuoksi rakenneultra pian perään. Gynekin sano että vilkas masuasukas, ja siltä vähän tuntuukin!

terkuin Annabella rv 21+2

Vierailija
29/54 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan taas täällä lumisessa Suomessa, oon toki jo kerenny neuvolassa ja päivystyksessä ylimääräsessä ultrassakin käymään.

Neuvolassa rv 23+6 mitattiin 1. kertaa SF-mitta ja oli 22 cm. Ihan ok. Verenpaine ok, hb 117 (lisärauta käyttöön) ja pissapuhdas, paino tullut nyt yhteensä +2kg. Ruvettiin sitten kuuntelemaan dopplerilla sydänääniä ja th sanoikin sitten että syke epätasainen 110-135 välillä heittelee ja lisälyöntejäkin oli harvakseltaan. Kutsui vielä toisen th:n kuuntelemaan ja se sanoi että päivystyksessä kannattaa käydä näytillä.

jatkuu myöhemmin...

Vierailija
30/54 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään 4D:ssä, ja saatiin tietää että meille olisi tulossa tyttö! :)

Saatiin myös mukaan pari aika kivaa kasvokuvaa tulokkaasta.. oon aivan myyty! :)

Vierailija
31/54 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

possum kyseli suljettua keskustelupalstaa ja musta se vois olla kanssa aika kiva. Mä en osaa semmosta kyllä perustaa..Mutta ilmoittakaa jos sellainen perustetaan tai on jo perustettu.

Annika84 jätti nyt tekstinsä aika jännään paikkaan... toivottvasti vauvalla kaikki hyvin!

Mulla on seuraava neuvola ens tiistaina. Se olis mun 3. käynti ja varmaan se sf-mittakin otetaan sillon. Aloin ominpäin ottamaan rautaa toissapäivänä kun olo oli heti aamusta ihan kamalan heikko. Ostin myös monivitamiinitabletteja ja ainakin nyt oli ihan erilainen meininki aamulla. Ei heikottanut yhtään ja sain valmistettua aamupalan ilman lepotaukoja =)

Nyt mä vaan venailen, että tuo 1,5 vuotias herää päikkäreiltä niin päästään ulkoilemaan auringon paisteeseen =)

Kakarakestit ja kupla 20+6

Vierailija
32/54 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpäs tutustun tuohon yhden ilmaisen foorumin luomiseen ja ilmoitan siitä sitten tänne.

Annika84 tosiaan jätti nyt meidät arvailun ja jännityksen varaan... Toivottavasti vauvalla kaikki ok.

Mä olin eilen sydänasemalla ultrassa ja huh helpotus, vauva sai terveen paperit, siis ainakin sydämen osalta.

Onnittelut kaikille muille hienoista ultrakuulumisista!

Vierailija
33/54 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakarakestit: Meillä taitaa olla just sama laskettu aikakin :). Missä päin te asutte? Me asutaan 1,4km Jumbolta.

Vierailija
34/54 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tarkotus pitää teitä jännityksessä, en ole vaan kerennyt koneelle aiemmin...

eli:

soitin sitten miehelle että nyt lähetään heti kätilöopistolle ja poika viedään mummille hoitoon samalla reissulla. Päästiin sitten suoraan odottamatta lääkärille, joka teki ensin sisätutkimuksen koska sellaista ei oltu vielä tässä raskaudessa tehty. Kaikki hyvin: kohdunsuuta jäljellä 4cm ja kohdunsuu kiinteä ja kiinni. Sitten ultrattiin ja lääkäri ei löytänyt sydämestä mitään vikaa. Lisälyöntejä koko aikana tuli 2 kertaa (n.15 min aikana), joka kuulemma todella yleistä tässä vaiheessa raskautta ja kuulemma myöhemmässäkin. Sai kyllä minut ja miehen sen verran vakuuttuneeksi, että uskon että kaikki hyvin. Mitään kontrolleja ei tarvita. Olihan se ihanaa nähdä taas vauva kun luulin että seuraavan kerran näänkin sen vasta kesäkuussa :)

Selvísi vielä että etuseinämäistukka aika lähellä kohdunsuuta, joten sen paikka varmistetaan vielä myöhemmin synnytystapaarvion yhteydessä rv 36.

Minua ei kyllä haittaisi jos tämäkin raskaus päättyisi sektioon, koska esikoisen synnytys oli tosi pitkä ja kivulias ja parannuin sektiosta nopeasti.

Kysyin sitten vielä vaikka en meinannut kehdata että vieläkö vauva oli pysynyt tyttönä ja ultraaja sanoi että ei nähnyt pippeliä mutta ei ollut katsonut tarkemmin.

Tervetuloa possum..ilmoitatko LA:si niin lisään sinut oikeeseen kohtaan listalla. Ja ne jotka haluaa siirtyä muualle niin ilmottaisitteko ystävällisesti että voin teidät poistaa listalta tai jos haluatte kirjottaa kahdessa paikassa niin sekin ok. Itse haluisin pysyä täällä kun ollaan jo niin kauan oltu.

Tervetuloa myös Annabella!! Oletko siis tienyt raskaudestasi vain vähän aikaa? Minullakin esikoisen aikana jäi opiskelut kesken mutta nyt sain ne viime toukokuussa loppuun suoritettua. Onnea rakenneultraan!

Suskille onnea tyttölupauksesta!!! Ja muillekin rakenneultrassa käyneille :)

Ja mukavaa viikonloppua

T: Annika rv 24+2

Vierailija
35/54 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla Annika, että kaikki teillä hyvin :) Ja tervetuloa uusille!

Tänään oli meillä se kontrolliultra, kun ei rakenneultraaja saanut tarkkaa kuvaa mm. sydämestä. Nyt ultran teki lääkäri ja jäi todella paljon vakuuttuneempi olo, että kaikki on hyvin. Kyllä sitä on tässä reilun viikon ajan hiukka tullut mietittyä, mutta onneksi nyt sitten turhaan. Koskaanhan ei tiedä mitä tapahtuu, mutta nyt kaikki näyttäisi olevan siis kunnossa. Ihania uutisia loman alkajaisiksi! :) Ens viikko siis lomaillaan ja rentoudutaan...

Hyvät viikonloput kaikille! Toivotaan, että arska paistaa seuraavan viikon yhtä komiasti kuin tänäänkin B)

Wiltsuliini & Wiljo 22+6

Vierailija
36/54 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin aikaa oon jo tiennyt, olin ilmeisesti ollut jo "viimeisten menkkojen" aikaan raskaana, joten tuli vähän yllätyksenä että sikisikö neitseestä :) Tässä elämäntilanteessa lopullisen päätöksen tekemiseen meni sitten muutamat viikot, mutta on helpottunut olo kun nyt voi alkaa suunnittelemaan elämää kahdelle. AMK ja opiskelut voi odottaa :)

Tänään oli rakenneultra, kaikki oli niinkun pitääkin, aamulla klo 7.30 oli jo vatsassa niin vilkasta että hyvä et saatiin edes kuvaa! Mutta näillä näkymin pienen pieni mies siellä olis tulossa :)

Annabella rv21+4, 24v, esikoinen tulossa, SEKS

Vierailija
37/54 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

possum: Mä asun ihan Riihipellon pk:n vieressä, eli täällä "vanhan" Pakkalan puolella =) Oliko sunki esikoinen menossa kouluun syksyllä vai katoinko nyt oikein? Mun tyttö on syntyny 2004.

Annika: Huhhuijaa, onneksi teillä kaikki hyvin =) vähän kyllä jännitti ja piti käydä täällä kurkkimassa ootko jo kertomaasi jatkanut =D

Annabella: Hienon päätöksen olet tehnyt ja varmasti vaatinut aikaa miettiä eri vaihtoehtoja.

Mä ahkerana heitin patjat ja tyynyt pihalle aamulla ku aattelin, että pakkanen tuhoaisi mahdollisia pölypunkkeja, mutta sitten mies katto netistä, että pitää olla ainaki 20 astetta pakkasta ja niiden pitää olla siellä pakkasessa vuorokausi! No just joo, viskaan ne sitte saunaan iltapäivällä, 60 astetta pitäis kuulemma riittää =D

Nyt pitäis yrittää keksiä jotain järkevää tekemistä noille isommille muksuille, kun ovat niin flunssaisia ettei viitti tonne pihalle niitä päästää =( olisi kyllä ollut kiva mennä luistelemaan. Esikoinen on ollut jo viikon kotona ja alkaa pikkuhiljaa ideat loppumaan.

Mukavaa viikonloppua ja pakkaspäiviä kaikille =)

kakarakestit & kupla 21+1

Vierailija
38/54 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn lähes päivittäin lukemassa teidän kuulumisia, mutta jotenkin sitä vaan ei saa itse mitään kirjoitettua, ei ole muka tarpeeksi asiaa.. :P

Joku kyseli tarpeellisista hankinnoista.. Minun ehdottomasti paras etukäteishankinta esikoista odottaessa oli rintapumppu. Esikoisella oli bilirubiiniarvot koholla, ja hän oli tästä syystä kovin väsynyt ja voimaton ja ei jaksanut aluksi imeä kunnolla rintaa, niin kotona rintapumpulle oli heti käyttöä! Myös bepanthenia(omiin nänneihin ja vauvan peppuun tms.), topsipuikkoja(minusta apteekista saatavat puisella varrella olevat olivat kätevämpiä, koska niissä ohuempi pää) ja desinfiointiainetta vauvan navan puhdistukseen niinkuin joku oli jo maininnutkin, imetysliivit on hyvä olla ainakin yhdet(ostaisin mahdollisimman "joustavat" koska aluksi rinnat voi paisua paljonkin, mutta pienenee alun paisumisen jälkeen nopeasti), isoja siteitä jäkivuotoa varten, harsoja ym..ym.. onhan näitä vaikka ja mitä. Toiset kokee eri hankinnat tarpeelliseksi kun toiset! :)

Äitiyspakkaus aiotaan mekin ottaa, vaikka esikoisen jäljiltä meillä on kyllä jo kaikenlaista kampetta ja tarviketta kertynyt, mutta minusta se siitä saatava raha on niin pieni, ettei sillä kauheasti mitään edes saisi!?

Meillä varmaan on edessä myös sisarusrattaiden hankinta, kun eka on 2,5v, kun vauva syntyy ja paljon liikutaan kävellen. En usko esikoisen jaksavan vielä kävellä kaikkia matkoja tai ainakaan kävelevän toivottuun suuntaan, niin koen tarpeelliseksi hankkia rattaat mihin kummankin saa pakattua. Muut joilla sisarusrattaiden hankinta edessä tai kokemuksia moisista niin kertokaa kokemuksia ja suositelkaa hyväksi havaittuja menopelejä!

Meilläkin oli toka ultra viikko sitten perjantaina ja kaikki näytti olevan kunnossa. Oikein vilkas, toinen poika meille tulossa! :D

Maha alkaa olla jo kasvanut melkoisesti ja melkoinen myllerrys siellä käy! Töissä alkaa huomata kans mahan kasvaneen kyykistellessä ja mummeleita nostellessa..huhuh.. saa nähdä miten pitkään siellä jaksaa tässä raskaudessa ähkiä!

Olen kans kiinostunut siitä suljetusta ryhmästä jos joku sellaisen saa aikaiseksi väsätä!

Eipäs tässä tällä erää tämän kummempia! :D

Jaksuja kaikille!

-UlMa ja toukka rv20+6

Vierailija
39/54 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hienoa, että jatkoultrat Wiltsuliinillä ja Annikalla ovat olleet ok!

Mähän jäin esikoisen kans kiinni rakenneultrassa ja sikiöntutkimuslaitoksella löytyi lopulta sydänvika :-(. Poika on leikattu kerran ja voi hyvin, tosin uusintaleikkauksia tulee. Tältä vauvalta ei edes Situn lääkäri pystynyt sanomaan varmaksi, että kaikki on ok, joten kävin sydänasemalla tarkastuksessa.

Kakarakestit: joo esikoinen menee kouluun (Veromäen). Tähän asti on ollut menossa kansainväliseen kouluun, mutta valitettavasti oli ujopiimä kielikokeessa ja ei ollut avannut suutansa ja ei siis päässyt kokeesta läpi ja menee nyt suomalaiseen kouluun. Meillä on lapset siinä englannin kielisessä pk:ssa.

Niin ja mun ei ole tarkoitus täältä ketään muualle viedä :). Viimeks kun olin raskaana me kirjoiteltiin ensin joukolla täällä, mutta sitten luotiin oma foorumi, mihin muut ei pääse lukemaan, kun alkoi jutut menemään liian henk.kohtaiseksi julkisesti jaettavaksi ;) ja vieläkin siellä kirjoitellaan ja kesäkuiset täyttävät jo 3.

Annabellalle tsemppiä yksin odotukseen! Rohkea, mutta varmasti ihan oikea päätös.

laskettu aika on 23.6 Jos tulee ajallaan, tulee toinen rapu meidän perheeseen, muut ollaankin kaksosia koko sakki ;)

Vierailija
40/54 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aikaisin aamulla kävelin reippaasti ihanassa 22 asteen pakkasessa kolmannelle neuvolakäynnilleni ;) Herätys oli taattu ku astuin ovesta ulos... Törkeen kylmä!! Ei kylmempää kiitos, mä en kestä..

Oli pakko laittaa miehen toppahousut, ku omat ei vaan enää millään mee kiinni! Että kyllä on maha kasvanu ja painoa tullut tosi paljon.

Kohdunpohjan korkeutta ei vieläkään mitattu, mutta sydänäänet kuunneltiin ja vauvam syke oli 155 paikkeilla. Päivän pelasti uutinen, ettei mun tarviikaan mennä sokerirasitukseen! Jee ja huh huokaus. Olen siinä sen yhden kerrat ollut kun esikoista ootin 2004 ja se riittää, kiitos =)

Vaunuasiaan voin mäkin kommentoida vähän omia suunnitelmiani, eli meillä on nyt tällä hetkellä ykkösrattaina käytössä Emmaljungan yhdistelmärattaat (city cerox) joihin on seisomalauta.

(Nyt ei kyllä rattaita käytetä, vaan nuorimmainen kulkee babypulkassa, paljon helpompaa kuin rattaiden puskeminen lumessa)

Jonkunlainen kantokoppa pitäs vielä hommata, että vauvaa voi pitää niissä ennen kuin voi siirtyä kevyempänä kannettavana kantoreppuun. Ostin vähän aikaa sitten käytetyn Ergon ja näillä ajattelin pärjätä. Ikäeroa tulee n. 1v9kk tulevan ja nuorimman välille. "Takapihavaunuina" meillä on toiset yhdistelmät, niin kesällä saan molemmat ulos nukkumaan =) Saa nähdä millasia helteitä ens kesänä on luvassa...

Joo.., mä ootan jo kesää =D

luotiin oma foorumi, mihin muut ei pääse lukemaan, kun alkoi jutut menemään liian henk.kohtaiseksi julkisesti jaettavaksi ;)

Tota mäki ajattelin =)

Kirjoittelemisiin!

Pukeutukaa lämpimästi =)

kakarakestit & kupla 21+4