Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Kesäkuun kullannuput 2011 helmikuussa ***

30.01.2011 |

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden ruskistamaan mahaani etelään! Palataan viikon päästä!

T.Annika

Vierailija
2/54 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käy kateeksi Annikaa, joka varmaan makoilee parhaillaan ihanan auringon alla. Onneksi hieman täällä Suomessakin on jo aurinko pilkahdellut. Kovasti odotan jo ihania kevätpäiviä, kun lumi alkaa sulaa ja ensimmäiset kukat nousee maasta.

Oma olo on tällähetkellä aika ok. Vauhti on hidastunut, mutta yöt menee onneksi hyvin. Masukaveri on hirveä potkimaan ja aina, kun istahdan alkaa kopsiminen. Vilkas tapaus taitaa olla tulossa taas niinkuin kaks ekaaki.

Ihana, kun on useempia kavereita, jotka saa vauvan nyt muutaman kuukauden sisään. Saa käydä muiden nyyttejä tuoksuttelemassa sitten ekkaksi. Vähä unohtunu jo millasia nuo ihan pikkuriikkiset on ku nuorempi meillä jo yli 3v.

Auringonpaistetta kovasti kaikille

-Viljuska+pikkunen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyty tänään. Siellähän se pikkunen monotteli menemään, viihtyy konttausasennossa (??!) :) Sukupuolta ei haluttu selvittää, vaikka sitä kätilö kovin kyselikin. Kaikki pitäisi oleman kunnossa, tosin uusintaan joudutaan/ päästään. Lääkäri tekee seuraavan ultran ens viikolla, koska kätilö ei saanut mielestään sydämestä tarpeeksi tarkkaa kuvaa. En sit tiiä, et pitäiskö huolestua, ens viikolla ollaan viisaampia... Mitat viittais heppua paria päivää pienemmäksi, mutta muutoksia LA:han ei kuitenkaan tehty. Vointi on ollut melkolailla hyvä, toisinaan väsyttää ihan mielettömästi. Niin ja sit liitoskivut vaivaavat välillä aikalaillakin, mutta onneksi ne menee melko pian aina ohi. Ensi maanantaina on neuvola, jossa sit täytellään niitä Kelan papruja. Äitiyspakkaus otetaan, koska esikoinen on tulossa. Joitakin vaateostoksia olen jo tehnyt, mutta muuten on hankintaosastolla hiljaista.

Kertokaapas nyt kokeneemmat, että mitkä olis teidän mielestä tärkeitä hankintoja, mitä ilman ei selviä? Lähinnä tarkotan pikkuhankintoja, en sänkyä, vaunuja yms.

Niin ja hyvää alkanutta helmikuuta kaikille, tervetuloa uusille ja voimia ikäviä kokeneille!

Wiltsuliini & Wiljo 21+3

Vierailija
4/54 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiltsuliinille: äitiyspakkauksessa on tosi hyvin niitä pikkutarvikkeita, joita ei ehkä heti tule ajatelleeksi (tylppäkärkiset kynsisakset yms. tilpehöörit). Aika vähän itse tarvittiin tarviketta lisäksi. Tuttipulloja ja tutteja hankittiin (tosin meidän tyttö ei ikinä huolinut tuttia), amme, pehmeä vaihtoalusta, jota pidettiin pesukoneen päällä, käsikäyttöinen rintapumppu ja rintakumit alkuvaiheen imetysongelmiin (siksi tarvittiin myös ne pullot ja korviketta alussa), maidonkerääjät, liivinsuojia. Ai joo, paljon pulautusrättejä/harsoliinoja =) Aika monet noista hankinnoista oli siis imetystä varten, kun se ei lähtenyt heti aluksi sujumaan, harjoittelulla kyllä korjaantui sitten.

Kesäkuu on kyllä ihana aika saada vauva, kun ei tarvitse ainakaan pukemista stressata niin paljoa!

Toivottavasti kaikki on kunnossa sydämen kanssa, kuulostaa kyllä ihan vaan varotoimenpiteeltä. Meillä on rakenneultra huomenna, jännittää jo!

Izzy & pieni 20+2

Vierailija
5/54 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapas nyt kokeneemmat, että mitkä olis teidän mielestä tärkeitä hankintoja, mitä ilman ei selviä? Lähinnä tarkotan pikkuhankintoja, en sänkyä, vaunuja yms.

Lähinnä tulee mieleen imetykseen liittyviä asioita kuten liivinsuojia (kestoja tai kertiksiä), LANSINOH-voidetta ja harsoliinoja ei koskaan ole liikaa =) Lisäksi hyvät liivit yöksi ja päiväksi ovat ehdottomat. Itse pidin esikoisen aikana kovasti Carriwellin liiveistä ja hommasin niitä nytkin.

Näistä tykkäsin päivisin:

http://www.carriwell.com/asp/seamless/nursing_bra.asp

Ja nämä olivat ihan ehdottomat öisin ja jo laitoksella olivat käytössä:

http://www.carriwell.com/asp/organic/cotton_comfort_bra.asp

Itse en oikeen osaa jatella mitä tarvii ja mitä ei kun esikoinen oli talvivauva ja tämä tuleva kesävauva - tarpeet on erit.

( . ) Olo alkaa olemaan komia ;) Tämä on nyt ilmeisesti sitä seesteistä keskiraskautta; paha olo ei vaivaa ja uni maistuu. Liitoskivut on ainoat kun ovat alkaneet kiusata, varsinkin pitkän paikalla olon/istumisen jälkeen mut helpottavat onneks hetken liikkumisen jälkeen. Pikkuinen touhuaa masussa ja isovelikin jo kovasti kuuntelee masun päältä pikkuisen touhuja

Vierailija
6/54 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultra ois tiistaina vuorossa ja kuukauden päästä vasta oma neuvola jolloin täytellään kelan paperit.

Aurinkoista Helmikuuta!

Jenni & Pilli rv19+5

Vierailija
7/54 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on meilläkin rakenneultra takana. Kaikki oli kunnossa, vähän oli pienempi lapsi kuin LA:n mukaan mutta mulla onkin pitkä kierto, mitä ei LA:n laskussa kai otettu huomioon. Eli muutaman päivän nuorempi taitaa vauva olla. Ja poika on tulossa tällä kertaa!

Kahden viikon päästä on neuvola, sitten saadaan varmaan Kelan paperitkin hoidettua.

Vierailija
8/54 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli meillä viime viikolla. Kovasti jännitin sitä etukäteen ja tietenkin innolla odotin, että pääsee näkemään vauvan. Kaikki oli pienokaiselle kunnossa

Vierailija
9/54 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukupuolen saimme tietää, mutta haluamme vielä pitää sen salassa.

Tarpeellisia hankintoja:

äitiyspakkaus on kyllä aika kattava! Sitä suosittelen ainakin esikoistaan odottaville ja niille, jolla ei ole enää tallessa niitä tavaroita.

Tietenkin niitä hankintoja on lisäksikin vaikka ja kuinka. Kuten voidetta rintoihin(iho menee usein rikki alussa,kun imettää), reiluja terveyssiteitä jälkivuotoon, imetysliivit(yöllä mahdollisimman pehmoiset ovat hyvät!), toiset saattavat tarvita rintapummua, tuttipulloa ja tuttia, kylpyammeen jalusta on ergonominen(mutta voi nostaa vaikka keittiöpöydälle ammeen).

Kyllä sitä sitten pääsee kauppaan ostamaan, kun huomaa mitä puuttuu/tarvitsee.

10/54 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin rakenneultrassa ja poikahan sieltä näyttää olevan tulossa. Ei ollut kyllä yhtään epäselvää. Kaikki oli onneksi hyvin, isopäiseksi tosin kätilö sanoi, mutta ei kuulemma ole mitenkän huolestuttavan iso. Tulee ilmeisesti vaan isäänsä eikä varmaan muutenkaan ole mitään kirppua tulossa.

Eilen oli ensimmäinen valmennuskin. Oli vielä vähän väkinäinen tunnelma eikä imetysvideo oikeastaan tässä kohtaa kauheasti kiinnostanut. Muuten oli ihan mukavaa.

Vierailija
11/54 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole paljoa tänne viestiketjuun kirjoitellut, mutta innokkaasti kyllä lueskelen harva se päivä teidän muiden kuulumisia :) Masu pullottaa jo selvästi, mistä olen vain innoissani. Potkuja tuntuu, osa on tosin varsin hentoisia, mikä johtuu kuulemma istukan paikasta. Pari viikkoa sitten soitin jo hädissäni neuvolaan, kun supisteli niin paljon ja aina liikkuessa tuntui ikäviä vihlaisuja alavatsalla. Neuvolasta sanotiin sen olevan normaalia ja jos ei kivut kovene niin ei tarvitse mennä näytille. Tällä hetkellä vihlontoja ei enää oikeastaan tunnu ja supisteleekin vain pari kertaa päivässä.

Onko teillä muilla ollut samanlaisia oireita?

Rakenneultrassa kävimme pari viikkoa sitten ja kaikki näytti olevan hyvin masuasukilla. Sukupuolen halusimme tietää ja kätilö totesi varman oloisesti asukin olevan tyttö. Sanoi kuitenkin ettei se ole 100% varmaa. Ja nyt kun pari tuttua on kertonut, että heidän kätilöiden sukupuolen veikkaukset menivätkin loppupeleissä väärin, niin olen ruvennut ajattelemaan että voikohan tuohon tietoon luottaa. Ei sillä, että sukupuolella olisi mitään väliä, ajattelen vain tulevia hankintoja, että uskaltaako ostella kovin tyttömäisiä juttuja vauvaa varten...

Oletteko olleet 4D-ultrassa tai aikoneet mennä? Millaisia kokemuksia teillä on niistä?

Hyviä vointeja kaikille! :)

T. Piipaa rv 22

12/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nyt rakenneultrassa käyty. Kaikki oli kunnossa, istukka edessä kuten epäilin ja sukupuoliveikkauskin piti paikkansa: niin selvä poika oli että itsekin näin. :) Laskettua aikaa muutettiin vähän aikaisemmaksi, nykyinen on 13.6. Kätilö näytti vähän 4D-kuvaakin, ei ole aikaisemmilla kerroilla näytetty.

Kun kyseessä on jo kuudes, meillä on valmiina yhtä ja toista. Uudet pullot ja tutit on hankittu kaikille varalle, niin tällekin sitten. Äitiyspakkaus on otettu kaikille edellisille, mutta nyt mietin sitä vakavasti. Ensimmäisiin pakkauksiin verrattuna laatu on heikentynyt huomattavasti eikä pakkaus välttämättä enää sovi tämmöseen suurperheeseen, kun kaikenlaista vaatetta ja muuta tavaraa on kertynyt vuosien varrella.

Mutta pitää jatkaa hommia ja miettiä miten selviää kaikista menoista loppuviikosta. Nimittäin matkalla ultraan autosta hajosi kesken kaiken ajon aikana takalasi! Pääsin sentään vielä kotiinkin, vaikka reikä suureni koko ajan.

Äippä ja Juniori yhtäkkiä jo 21+3 :)

13/54 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen taas käytiin, tuleva isäkin oli mukana kun th sanoi viimeksi, että nyt katsotaan niitä Kelan lappuja. No eihän niitä katsottukaan, vaan vasta ensi kerralla...

Painoa oli nyt tullu kilo, eli +1kg ensimmäisestä neuvolasta. Hb oli 113 ja sain rautaa jo mukaan, mutta en aio kyllä vielä sitä aloittaa kun vointi on suht ok. Sitä paitsi päivystyksen mittarilla mulla oli just viime viikolla hb 132. Edellisessä neuvolassa oli toisin päin: polin mittarilla oli jotain 118 ja neuvolassa 124. En tiedä paljonko se voi sitten vaihdella päivittäin. RR taisi olla ekan kerran alle 140, vaikka taaskin olin hermo tiukalla sen terkkarin sähläämisen takia :-D Pissa oli ok ja sydänäänet kuului heti oikein pontevana, perään sain vielä potkunyrkkeilysarjankin tuntea...

Maanantaina mennään rakenneultraan, se on tosiaan se 4D Terveystalolla ja kunta maksaa :-) Seuraava neuvola on 2.3. ja silloin sitten niitä kelan juttuja. Perhevalmennus alkaa ens viikolla, mies ei ollut kovin innoissaan sinne tulossa, mutta saa tulla ainakin sillä kerralla kun synnytyksestä puhutaan. Isäryhmään hän kuulemma _ei_mene_ koska siellä on vaan marimekkopaitaisia antennipipoisiä isiä hymistelemässä :-D No, kunhan nyt tulee edes käymään siellä valmennuksessa.

Äitiyspakkauksen aion ottaa, siitä taisi aiemminkin jo olla puhetta. Muuten on hankinnat vielä kovin vähäisiä, muutamilta tutuilta olen pyydellyt vaatepaketteja, kun hankkiutuvat pikkuvaatteista eroon. Vaunut, kaukalo ja sitteri on jo tiedossa. Pinnasänkyä odottelen yhdeltä työkaverilta.

Työvaatteiden kanssa alkaa olla ongelmallista, kukaan ei tee työhousuja äitiysmallisena. Tällä hetkellä käytän Carriwellin "laajennusvyötä" mutta siinä on se huono puoli, että pitää olla pitkä paita ettei avonainen sepalus näy, ja sitten taas ei voi pitää varustevyötä.

Vierailija
14/54 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksanpas kerrankin kirjoitella omiakin kuulumisia..

Tänään on siis menossa rv 22+6, ja rakenneultrassa käytiin rv 21+0 ja siellä oli kaikki ihan niinkuin pitikin. 4D ultraan ollaan menossa nyt tulevalla viikolla, mutta ihan omakustanteisena.

Tuon rakenneultran jälkeen mulle iski vasta jotenkin semmonen tajuaminen tai luottamus siihen, että meillehän on tulossa vauva ja uskalsin vasta sen jälkeen alkaa kunnolla katsella vauvaa varten tehtäviä hankintoja jne. Pari päivää sitten käytiin tekemässä hurja kasa ostoksia, turvakaukaloista ja sängystä lähtien, vaunutkin ostettiin mutta ne saadaan vasta ensiviikolla kotiin asti. Onhan tässä vielä aikaa, ei sillä.. :) Mutta voi että tätä vauvakuumetta!! :D

Painoarvio tuolla 21+0 rakenneultrassa oli 396 g, ja selvisi että istukka on takaseinustalla. Neuvolassa käytiin rv 21+2 ja silloin todettiin että hemoglobiini oli pudonnut sieltä 159 huippulukemista 117:sta, joten aloitin sitten lisäraudan syömisen. Fundus-mitta mitattiin myös ekaa kertaa tuolloin ja se oli 19 cm. Meillä vaihtui tässä välissä neuvolantäti, ja tämäkin taas sanoi että "jossakin vaiheessa on sitten se sokerirasitus tulossa" johon totesin, että mielelläni mittailen arvoja kotona, mutta sokerirasitukseen en halua - ellei pissassa tai olotilassa tai muissa jutuissa tuu esiin jotain sellasta, että pitää asiaa harkita uudelleen. Hetken se tätsy nikotteli, että nii, kyllähän näissä suositellaan että pitäisi käydä, mutta että vapaaehtoisiahan nämä on. Myöntyi sitten hänkin siihen, että jos kohdun kasvu ja kaikki muu menee normien mukaan, niin ei varmaankaan oo tarpeellista se sokerirasitukseen meno, mutta että katsotaan sitä sitten.

Hän piti mun 19 cm fundusmittaani kovin suuren puoleisena, ja käyrän mukaanhan se vähän suurehko onkin. Tajusin sitten myöhemmin, että tuossa äityskortissakin sanotaan että pitäisi mitata tuo mitta "polvet koukussa" - mulla oli kyllä jalat suoraan alaspäin siitä pediltä, en sitten tiedä mitä tuo "polvet koukussa" tarkoittaa ja paljonko se asiaan vaikuttaa... eikös tuo mitta ole muutenkin vähän sellainen, mikä on kovasti mittaajasta riippuvainen..? Millaisia fundusmittoja teillä on ollut rv 21-22 tietämillä ja miten se on siitä sitten kehittynyt? Itse pidän mahaani vielä aika pienenä, etenkin kun vertaan pariin kaveriini jotka myöskin ovat raskaana...

15/54 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei multa ole otettu vielä kertaakaan, ja aloin sitä tuon edellisen neuvolan jälkeen miettimäänkin, että koska sitä kuuluisi alkaa mitata?

Mullakin on nyt vasta alkanut todella iskeä tajuntaan, että vauva meille on tulossa. Tänään kävin kirppiksellä ja ostelin ekoja pikkuvaatteita. Miehelle niitä esittelin, ja hänkin totesi että asia alkaa muuttua konkreettiseksi. Tottakai tuo liikkeiden tuntuminenkin jo teki asiaa todelliseksi, mutta kun ne ei vielä mahan päälle tunnu, niin mies on toistaiseksi ollut vaan mun kertoman varassa. On hän toki ultrassa vauvan nähnyt ja sydänäänet kuullut, mutta silti.

Olen ollut vähän huolissani siitä, että en ole ollut mitenkään "vauvakuumeissa" raskausaikana, vaan enemmänkin pelännyt, että en rakastukaan lapseen tai ole aivan onneni kukkuloilla, kun en osaa lässyttää pikkuisille vaatteille tai silitellä mahaani. Mutta kai ne tunteet sieltä kehittyy, ja tänään kun hypistelin noita 52-senttisiä bodyja niin joku hellyystunne siellä rinnassa tuntui.

Huomenna rakennultraan, vähän jännittää mutta enemmän olen utelias.

Cassandra 20+1

PS. Otatin miehellä ensimmäisen masukuvan puolenvälin kunniaksi eilen: http://aijaa.com/v.php?i=000837448436.jpg

Vierailija
16/54 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cassandra tuo masukuvan ottaminen :)

Minun sf-mitta ollut ensimmäisessä raskaudessa 21cm raskausviikolla 23+2. Todennäköisesti ensi neuvola kerralla mitataan tämän raskauden ensimmäinen sf-mitta, eli n. parin viikon päästä. Tällä kertaa masu on kyllä isompi ;)

Hyvää alkavaa viikkoa teille kaikille!

17/54 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

masukuvien ottaminen on ennemminkin sääntö eikä poikkeus :-D Ainakin muilla odotuspalstoilla. Olen jo ollut ihan tunnontuskissa, kun en ole ehtinyt ja muistanut ottaa aiemmin...

Mulla on seuraava neuvola maaliskuun alussa, jolloin viikkoja 23+, kai se silloin sitten mitataan ekan kerran.

Vierailija
18/54 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sf-mitta: Katsoin just esikoisen odotusajan neuvolakortista et mulla on sillon mitattu sf-mitta ekaa kertaa rv24+ ja sillon se oli jo huimat 26cm eli yläkäyrää mentiin koko aika. Nyt toi mitta otetaan ekaa kertaa näemmä rv24+0 ja veikkaisin sen jälleen pompsahtavan tuonne yläkäyrälle =)

Oma vointi on suht hyvä, satunnaista pahoinvointia silloin tällöin. Olin viikonlopun töissä (la-su 7-11+16.30-21.30) ja se alkaa näemmä käymään fysiikan päälle :/ Lauantaiaamuna kaiken maailman kumartelut ja kyykistelyt saivat aikaan supistelua ja selkäkipua mut onneks muistin et mulla on Carriwellin tukivyö ja illalla samat asennot sujui huomattavasti helpommin, samoin kuin sunnuntaina. Tänäänkin ois ollu työpäivä mut esikoinen yskässä ja räkätaudissa joten sain itsekin lepopäivän, tuli kyllä ihan tarpeeseen. Tällä viikolla vielä kolme iltavuoroa ja sit ois ensviikko talvilomaa.

Huomenna ois luvassa rakenneultra aamulla =) Päätettiin miehen kanssa et kysyn sukupuolta. Samoin kyl kysyttiin esikoisesta joka piti aina napanuoraa jalkovälissä ultrissa niin ei saatu sitä selville ;) Poikafiilis oli silloin kyl hyvin vahva itellä, ja sama fiilis on nytkin.

Jenni & "Pilli" rv20+3

Vierailija
19/54 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOI KAIKKI!

Ja heti pahoitteluni kun en ole todellakaan ollut aktiivinen kirjoittelija. Mä olen halunnut mennä rauhassa tän raskauden kanssa ja ajattelin että odotan rakenneultraan saakka että saan varmasti pitää tämän lapsen. Näin kamalasti painajaisia liittyen tähän raskauteen ja se teki oloni todella epävarmaksi lapsen terveyteen liittyen. Ja muutenkin...

Mutta nyt on rakenneultra takana ja voi ihanaa kun se muru siellä näytti olevan ihan kunnossa ja kaikenkukkuraksi PITÄISI olla TYTTÖ!!! =) Hyvä etten itkuun purskahtanut, kun kätilö sen kertoi. Kyllä mä tyttöä olen toivonutkin =)

Ainoa mikä oli "ongelmana" (ja varmaan aiheutti ne painajaiset ;)) oli istukan sijainti. Se on ihan edessä ja synnytyskanavan "tulppana" tai jotain sellaista. Mutta siis joka tapauksessa niin, etten voisi synnyttää alakautta, jos se ei siirry parempaan paikkaan. rv 30 menen lääkärin tutkittavaksi ja hän sitten katsoo mikä on tilanne. Pelkään sitä sektiota ja toivon todella että luonto hoitaisi asiat niin, että se istukka siirtyisi muualle ja saisin synnyttää "normaalisti" alakautta.

Synnytyssairaalaksi valitsin Kätilöopiston (SAA LISÄTÄ LISTAAN).

Valinta perustui ihan vaan matkan pituuteen. Ei sen kummallisempia kriteerejä ;) Asutaan täällä Vantaalla nykyään, Jumbon läheisyydessä (muutettiin sillon joulukuussa) ja ollaan hyvin sopeuduttu =)

Vauva liikkuu mahassa oikein vauhdikkaasti ja mulla on olo vihdoinkin hyvä.

Tarvikkeista kyseltiin ja mulla vaan tulee mieleen desinfiointiaine ja topsit vauvan navan puhdistamista varten...

Ceridal suihketta suosittelivat Koksissa lapsen ihonhoitoa varten ja sen kaa lotrattiin sairaalassakin, mutta en tiiä mitä suosituksia muissa sairaaloissa on.. No imetystä varten taidettiinkin jo jotain listaillakin.. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että jos se imetys ei kuitenkaan suju/onnistu, niin kantsii varmaan korvikemaitoa ostaa hätävaraksi ja tuttipullo. Mulla esikoisen kaa oli ongelmana se ettei tyttö saanut rinnasta otetta ollenkaan joten jouduin lypsämään maidon ja juottamaan tuttipullosta. Eli rintapumppua kantsii harkita..

Kirjoittelemisiin!

kakarakestit & "kupla" 20+3

Vierailija
20/54 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultrassa kävimme reilut 2 viikkoa sitten ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. Kokokin vastasi aikaa. Sukupuolta kysyttiin ja tyttö olisi tulossa! Tyttöä olen toivonutkin ja jotenkin sellainen olo ollutkin, että tyttö olisi tulossa. Neuvolan kätilö ennusti myös jo aiemmin sykkeiden perusteella tyttöä. Joku kysyikin aiemmin,( sori en muista nicciä ), että mitä sykkeet olivat, kun poika tuli. Pojan aikaan oli 130-140 ja nyt mahdollisen tytön aikaan olleet 150-160. Esikoisen aikaan en muista, ei ollut merkitty korttiin. Eli pääsääntöisesti tytöllä olisi nopeampi syke, mutta tietty poikkeuksiakin on ja yksilöllistä vaihtelua vireystilasta riippuen.

Neuvolassa kävin tänään. sf mitta mitattiin ekaa kertaa ja oli 20. nyt rvk 22+6. Maha tuntuu itsestä isolta, mutta kait se oli melkeen käyrällä :) hb oli 120. Ensi kerralla onkin sitten lääkärin neuvola. Supistuksia oli tässä yhdessä välissä aika paljon; päivittäin useita, mutta nyt onneksi vähän harvenneet. Kuitenkin päivittäin on. En tiedä miten muilla?

Kakarakestit: Toivotaan että istukka vähän siirtyisi. Itseäkin vähän pelottaa, jos vauva jää taas perätilaan, kuten viimeksi ja joudun sen vuoksi sektioon. Toisaalta sektiossakin omat hyvät puolensa, mutta myös huonot.

alabama 22+6