Husein Mohammed: "Kaikesta suomalaisuudesta ei tarvitse luopua."
Husein Mohammed: "Kaikesta suomalaisuudesta
ei tarvitse luopua."
YLE1 juuri äsken.
Kuinka jaloa. Miten joku ulkomaalainen edes kehtaa sanoa moista :(
Kommentit (94)
Huomaa kyllä, ettet ole ottanut aiheesta laajemmin selvää lainkaan.
Koska vain häviävän pieni osa muslimeista haluaa räjäyttää ketään ja on sitä mieltä että toi on tervettä ajattelua. Silti te vihanlietsojat kirjoitatte säännönmukaisesti että muslimit opettavat blaa blaa blaa.
Se oli ensimmäinen kirjoitukseni tähän ketjuun; eli voisitko kertoa tarkalleen ottaen missä kohdassa lietsoin vihaa. Mielestäni pyrin valottamaan sinulle muslimimarttyyrien ajatusmaailmaa, ja ko. teon hyväksytystä islamin piireissä.
Oletko kuullut koskaan ajatusta siitä, että itseasiassa ko. uskon oppineiden keskuudessa on vallalla ajatussuuntaus siitä, että ns. radikaalit muslimit ovat juuri niitä, jotka harjoittavat uskontoaan puhtaimmillaan - rauhanomaiset muslimit (kyllä heitäkin toki on) eivät ota uskontonsa (Koraanin) oppeja kovinkaan kirjaimellisesti - huolimatta siitä, että Koraanin sanan tulisi olla ylin totuus jokaiselle muslimille.
Oletko kuullut mm. Miekkajakeesta? Oletko tietoinen Koraanin aikajanasta, ja siitä miten sitä tulisi tulkita oikein? Tiedätkö, että mm. vääräuskoisten tappamiseen kehoittavat jakeet Koraanissa kumoavat aikajärjestyksen mukaisesti aiemmin kirjoitetut rauhanomaisemmat jakeet?
Otapa asioista selvää ensin, ja jatketaan keskustelua sitten.
Raamatussa sanotaan että joka sana on jumalan sanaa ja Jeesus sanoo ettei ole tullut kumoamaan lakeja tms. Tällä perusteella voitaisiin Raamatun perusteella vaikka heti polttamaan noitia, koska "Noitanaisen älä salli" elää. Minusta on aina niin helvetin lapsellista katsoa jotain uskonnollisten teoksien yksittäisiä lauseita. Mitä jos sen sijaan hankkisit itsellesi SUOMESTA muslimiystäviä ja koettaisit kuulostella että onko siellä itsensä räjättämisestä haaveilu kovinkin monella mielessä.
toisesta ketjusta kopsattu hyvä kirjoitus:
Minä miehenä en ymmärrä, että
jos kaikki maailman muslimit ovat onnettoman lapsellisen persupropagandan mukaan potentiaalisia terroristeja, vaimonhakkaajia, pedofiilejä, alikoulutettuja jne jne, miksi minä itse olen kokenut toisin?
Toki voihan olla, että en tunne yhtä monta muslimia kuin joku mäntsäläläinen wannabe-skini-persu. Oma kokemukseni on rajoittunut vain siihen, että:
a) olen opettanut 2000 muslimia
b) vieraillut sadoissa muslimperheissä useassa eri maassa (joista 80% naiset eivät edes käytä huivia)
c) juonut viinaa satojen muslimimiesten JA naisten kanssa
d) asunut 8 vuotta muslimimaassa
e) avioitunut musliminaisen kanssa
Mikään ylläolevista luvuista ei ole liioiteltu, en ole 25-vee räkänokka ja olen matkustellut ympäriinsä ja asunut useassa maassa.
Yksikään tuntemani muslimi ei ole pedofiili, vaimonhakkaaja, rikollinen tai vihaa kristittyjä. Sanottakoon, että tunnen myös todella syvästi uskonnollisia muslimejaa maallisten lisäksi. Tunnen myös paljon huonosti koulutettuja muslimeja. Radikaalimmatkin muslimit ovat minut kutsuneet kotiinsa "kristittynä uskonveljenä". Lista on loputon. Olen myös keskustellut usean imaamin kanssa. KAIKKI tapaavani muslimit tuomitsevat jyrkästi radikaalimuslimien pienen vähemmistön suorittamat terroriteot, kuten myös pedofilian ja naisten pahoinpitel
Minusta tuntuu, että monen suomalaisen mamuvihaajan ongelma on yksinkertainen: median valikoiva seuraaminen yhdistettynä muukalaisennakkoluuloisuuteen ja siihen, että omakohtaisia kokemuksia muslimeista ei juuri ole. Kuitenkin vuonna 2010 Euroopan kaikista terroriteoista 99.6% oli ei-muslimien tekemiä (USA:ssa 94.5%) ja sama linja on ollut edeltävät 10 vuotta Interpolin tilastojen mukaan. Toisekseen radikaali-islam on politiikkaa, johon tarkoituksella jotkut (kuten Bin Laden)sotkevat uskonnon mukaan. Kyse on tiettyjen ryhmien valtaanpyrkimyksestä, ei maailman muuttamisesta islamistiseksi.
Voisiko lopultakin se perimmäinen kouvolalainen kapakkauhoaja tajuta, että:
a) Suomessa majailevat somalit eivät edusta maailman kaikkia muslimeja ja heistäkin pieni osa on rikollisia
b) suurin osa maailman muslimeista on rauhaa rakastavia ja heistä varsin iso osa elää varsin maallista elämää - ihan samanlaista kuin Jukka-Pekka tai Pirkko-Marita Mikkelissä
c) tappaminen ja terrorismi on kielletty islamissa, kuten on itsemurhakin (vrt. suicide bombing) ja niistä joutuu islamin oppien mukaan helvettiin
d) muslimit itse kärsivät eniten radikaaliryhmistä ja KAIKKI maailman muslimimaat taistelevat näitä ryhmiä vastaan - usein länsimaiden avustuksella
e) tyttöjen ympärileikkaus on kielletty lähes kaikissa muslimimaissa lailla ja sillä ei ole mitään tekemistä islamin kanssa (myös kristityt sortuvat samaan perinteeseen tietyissä Afrikan maissa)
f) naisten ja lasten pahoinpitely on kielletty suurimmassa osassa muslimimaita
g) suurimmassa osassa muslimimaita avioliittoon saa astua vasta 18 -vuotta täytettyään ja pedofiliasta rapsahtaa pitkä vankeustuomio - jopa kuolemantuomio joissakin maissa
Suurin osa muslimiradikalismista liittyy huonoon koulutukseen, köyhyyteen, jonka piirissä eläviä radikaaliryhmät pyrkivät rekrytoimaan. Juuri siitä syystä länsimaiden pitää tukea muslimimaiden hallituksia niiden taistelussa radikaaliryhmiä vastaan.
molemmat noudattaa tiettyjä uskonsa juttuja ja välttää niitä ohi sormien.
Aika harva evlut paastoaaa pääsiäisenä 40 päivää kuten esikuvansa.
paasto ylitetään ylimielisesti. Myös muslimit hoitavat oman ramadaninsa samoin. Sormien läpi.
Aivan turha hurskastella.
T: Atte Atteisti
no me ainakin kirjoiteltiin tommosia nuorina rasisminvastaisina teineinä:) t. 100% suomalainen
Tälle selitykselle minäkin voisin laittaa rahani. Jotenkin tuosta tulee mieleen että olisi suomalaisen kirjoittama
Tässä sulle vihanlietsoja vielä toisesta ketjusta kopsattu hyvä kirjoitus: Minä miehenä en ymmärrä, että jos kaikki maailman muslimit ovat onnettoman lapsellisen persupropagandan mukaan potentiaalisia terroristeja, vaimonhakkaajia, pedofiilejä, alikoulutettuja jne jne, miksi minä itse olen kokenut toisin? Toki voihan olla, että en tunne yhtä monta muslimia kuin joku mäntsäläläinen wannabe-skini-persu. Oma kokemukseni on rajoittunut vain siihen, että: a) olen opettanut 2000 muslimia b) vieraillut sadoissa muslimperheissä useassa eri maassa (joista 80% naiset eivät edes käytä huivia) c) juonut viinaa satojen muslimimiesten JA naisten kanssa d) asunut 8 vuotta muslimimaassa e) avioitunut musliminaisen kanssa Mikään ylläolevista luvuista ei ole liioiteltu, en ole 25-vee räkänokka ja olen matkustellut ympäriinsä ja asunut useassa maassa. Yksikään tuntemani muslimi ei ole pedofiili, vaimonhakkaaja, rikollinen tai vihaa kristittyjä. Sanottakoon, että tunnen myös todella syvästi uskonnollisia muslimejaa maallisten lisäksi. Tunnen myös paljon huonosti koulutettuja muslimeja. Radikaalimmatkin muslimit ovat minut kutsuneet kotiinsa "kristittynä uskonveljenä". Lista on loputon. Olen myös keskustellut usean imaamin kanssa. KAIKKI tapaavani muslimit tuomitsevat jyrkästi radikaalimuslimien pienen vähemmistön suorittamat terroriteot, kuten myös pedofilian ja naisten pahoinpitel Minusta tuntuu, että monen suomalaisen mamuvihaajan ongelma on yksinkertainen: median valikoiva seuraaminen yhdistettynä muukalaisennakkoluuloisuuteen ja siihen, että omakohtaisia kokemuksia muslimeista ei juuri ole. Kuitenkin vuonna 2010 Euroopan kaikista terroriteoista 99.6% oli ei-muslimien tekemiä (USA:ssa 94.5%) ja sama linja on ollut edeltävät 10 vuotta Interpolin tilastojen mukaan. Toisekseen radikaali-islam on politiikkaa, johon tarkoituksella jotkut (kuten Bin Laden)sotkevat uskonnon mukaan. Kyse on tiettyjen ryhmien valtaanpyrkimyksestä, ei maailman muuttamisesta islamistiseksi. Voisiko lopultakin se perimmäinen kouvolalainen kapakkauhoaja tajuta, että: a) Suomessa majailevat somalit eivät edusta maailman kaikkia muslimeja ja heistäkin pieni osa on rikollisia b) suurin osa maailman muslimeista on rauhaa rakastavia ja heistä varsin iso osa elää varsin maallista elämää - ihan samanlaista kuin Jukka-Pekka tai Pirkko-Marita Mikkelissä c) tappaminen ja terrorismi on kielletty islamissa, kuten on itsemurhakin (vrt. suicide bombing) ja niistä joutuu islamin oppien mukaan helvettiin d) muslimit itse kärsivät eniten radikaaliryhmistä ja KAIKKI maailman muslimimaat taistelevat näitä ryhmiä vastaan - usein länsimaiden avustuksella e) tyttöjen ympärileikkaus on kielletty lähes kaikissa muslimimaissa lailla ja sillä ei ole mitään tekemistä islamin kanssa (myös kristityt sortuvat samaan perinteeseen tietyissä Afrikan maissa) f) naisten ja lasten pahoinpitely on kielletty suurimmassa osassa muslimimaita g) suurimmassa osassa muslimimaita avioliittoon saa astua vasta 18 -vuotta täytettyään ja pedofiliasta rapsahtaa pitkä vankeustuomio - jopa kuolemantuomio joissakin maissa Suurin osa muslimiradikalismista liittyy huonoon koulutukseen, köyhyyteen, jonka piirissä eläviä radikaaliryhmät pyrkivät rekrytoimaan. Juuri siitä syystä länsimaiden pitää tukea muslimimaiden hallituksia niiden taistelussa radikaaliryhmiä vastaan.
Et sinä voi osoittaa minulle missä kohden kirjoitustani lietsoin vihaa, kun en sitä lietsonut.
Vaikuttavaa miestä siteerasit, se täytyy myöntää ;) - olen törmännyt hänen viesteihinsä aiemmin tällä palstalla, ja tunnistan tyylin ja kokemukset hänen elämästään, joista hän kertoo. Guess what; itsekin puhun omakohtaisen kokemuksen syvällä rintaäänellä, ja minulla on erilaiset näkökulmat ja mielipiteet.
Et sinä voi osoittaa minulle missä kohden kirjoitustani lietsoin vihaa, kun en sitä lietsonut.
Mitä merkitystä sillä on mitä oppineet katsovat "puhtaimmaksi" muodoksi, jos kerran 99,99 prosenttia porukasta ei elä sillä lailla ja ajattele sillä lailla. Voinhan minäkin ruveta polttamaan kamelinlantaa ja tekemään kaikki huvittavia juttuja mitä Vanhassa Tetamentissa säädetään, ja sitten kaikki hymistellään että no toi Päivi se tosissaan elää viimesen päälle Raamatun mukaan. Mutta mikä on sen todistusarvo kristinuskosta nykypäivänä Pietarsaaressa tai Kälviällä tai Tampereella tai yhtikäs misssään. Nolla.
kristinuskon muotoja tällä hetkellä. Jotkut lahkot jenkkilässä, jossa mies on totisesti perheen pää ja naisella on pitkä tukka ja pää peitettynä jumalanpalveluksessa ja mennään viimesen päälle Raamatun mukaan. Mutta ei ne kerro käytännön kristinuskosta mitään. Ja tuppaavat kieroutumaan ihan samalla lailla kuin joku fundamentalismi-islamkin. Samat pedofiilit ja maha pystyssä kulkevat nuoret tytöt sinnekin sitten ilmestyy kuin joissain fundamentalisti-muslimikulttuureissa. Että ei se Raamattukaan näköjään ihmisluonnon surkeimmilta puolilta suojele.
edustajaksi jossain ulkomailla otettaisiin vaikka Nokia missio, ja sitten ruvettaisiin maalailemaan uhkakuvia kyseisen meiningin maailmanvalloituksesta ja siitä että varokaa vaan, kohta koko maailma mölisee kielillä siansaksaa. Ja onhan ihan totta, että Nokiamissio haluaa valloittaa maailman ja on totta että Nokiamissio elää tiukasti Raamatun mukaan ja on totta että siansaksan puhumisesta mainitaan Raamatussa. Mutta onko sitten mikään muu totta suhteessa evluttien arkitodellisuuteen. Not.
siirtolainen on käsittääkseni ihminen, joka muuttaa omasta vapaasta tahdostaan kotimaastaan pysyvästi toiseen maahan asumaan ja työskentelemään.
Pakolainen on puolestaan ihminen, joka joutuu pakon sanelemana lähtemään omasta kotimaastaan ja asettumaan sinne, mistä paikan saa. Molemmat "tapaukset" ovat uudessa maassa maahanmuuttajia.Toiseksi: kaikki Suomeen syystä tai toisesta muuttavat eivät suinkaan ole muslimeja saati edes tummaihoisia.
Meneekö näin?
Olet oikeassa ja usein myös maahan muuttavat siirtolaiset ja pakolaiset kunnioittavat kohdemaan lakeja, kulttuuria ja kunnioittavat kohdemaan ihmisiä ja tapoja yrittävät integroitua yhteiskunnan osaksi. Samaa ei todellaan voi sanoa muslimeista eikä näköjään edes cityvihreiden kansanedustajaehdokkaista.
..eli kaikki muslimit ovat mielestäsi niitä ihmisiä, jotka eivät kunnioita mitään saati ketään ja jotka eivät ole samanlaisia kuin he itse, niinkö?
Ei kaikki sentään ole ihan noin yksiviivaista.
Omasta kokemuksestani voin sanoa, että esim. työkavereinani olevat ja olleet muslimit eivät koskaan ole aiheuttaneet mitään tahallista kränää
saati olleet epäkunnioittavia Suomea ja sen lainsäädäntöä kohtaan. Johtuisikohan siitä, että työskentelen päiväkodissa ja siellä moinen peli ei yksinkertaisesti vetelisi..?
Itse asiassa minulla oli työkaverina reilut 2 vuotta musliminainen, joka järjesti joulu- ja kevätjuhlat omalla osastollaan aivan vapaaehtoisesti ja perinteitämme kunnioittaen. Hänen mielestään oli luonnollista, että lapset oppivat oman kulttuurinsa perinteet. Kaikki juhlat onnistuivat oikein hyvin tonttuleikkejä ja Suvivirttä myöten, eikä kenellekään jäänyt mitään pahaa hampaankoloon niistä.
Vaikka nyt äänessä annetaankin jostain kumman syystä olla ne äärimmäisen islamin kannattajat, niin kannattaa ihan oikeasti pitää mielessä, etteivät läheskään kaikki muslimit ole samanlaisia vouhottajia.
Kaikki musliminaiset eivät esimerkiksi käytä huntua. He meikkaavat, laittavat hiuksensa päivittäin (käyvät myös kampaajalla), käyttävät länsimaalaisia vaatteita ja elävät - usko tai älä - tasa-arvoisessa parisuhteessa.
Kaikki muslimimiehet eivät halua alistaa naisia tai pitää meitä "alempina" ihmisinä. He haluavat myös tehdä töitä eikä lorvia ties missä päivät pitkät.
Heitä kohtaan on paha, että näitä kovaäänisiä ääri-ihmisiä oikein pistetään mediassa framille tämän tästä ja että heille annetaan "se" ääni, joka muka puhuu kaikkien muslimien suulla.
Suurin osa muslimeista elää kuitenkin ihan tavallista ja lainkuuliaista arkea kuten (muun muassa) kristityt ja ateistitkin, puhumattakaan kaikista muista uskontokuntien edustajista, joita tässä maassa on.
Muslimeja on maailmassa tätä nykyä arviolta noin 1,3 miljardia ihmistä. Et kai sinä ihan tosissasi ole sen suhteen, että jokainen heistä olisi (enemmän tai vähemmän) ääri-sellainen?
t. sama
PS. Suomessa muslimeja, tataareja, on elänyt yli 100 vuotta, eikä heidän kanssaan ole ymmärtääkseni mitään ongelmia koskaan ollut.
"jos kaikki maailman muslimit ovat onnettoman lapsellisen persupropagandan mukaan potentiaalisia terroristeja, vaimonhakkaajia, pedofiilejä, alikoulutettuja jne jne, miksi minä itse olen kokenut toisin?"
Tuo sana persu jo todisti, että ihan puhdasta paskaa ja jonkun tämän palstan muslimipatjan käsialaa koko oksennus. Keksikää jotain muuta joskus.
Jos nyt joku ulkomaalainen haluaisi haastatella suomen kristittyjen edustajaa ja sitten lisäksi tavoitteena ei olisi ihan neutraalein ja tylsin mahdollinen sävy, niin kenetköhän siihen kameran eteen tungettaisiin? Eräs P:llä alkava naisihminen tulee mieleen, joka on itse ylentänyt itsensä jonkinlaiseksi Suomen kansan äänitorveksi ja on sitä jossain määrin jo asemansa vuoksi. Varsinkin jos lähdetään lähestymään asiaa poliittisesta näkövinkkelistä. Mutta montako ihmistä Päivi oikeasti edustaa?
jäljessä, meidän mittapuulla ainakin. Muslimeiden erityityinen ongelma on valtion ja uskonnnon sekottaminen liiaksi. Heillä se on vielä tavoissa ja kulttuurissa, ehkä se siitä joskus rapisee, jos rapisee. Tätä arvomaailmaa haluavat toteuttaa myös muualla. Meillä sama tilanne oli joskus satoja vuosia sitten ja erityisesti 1900-luvulla tuosta on yritetty päästä eroon. Toki meidän lainsäädännössä on vaikutteita kristinuskosta ja ihan ok:kin, koska kristinuskossa on monia hyviä ja humaaneja periaatteita kuten kaikissa uskonnoissa.
Toinen ongelma meidän näkökulmasta on todellakin se, että muslimikulttuurissa kuten muissakin kehittymättömämmissä kulttuureissa itsekritiikki on heikompi. Kuten tästä on tutkijat sanoneet, niin periaate ongelmille on: "kuka teki tämän minulle?" sen sijaan, kun me ajatellaan: "mitä minä olen tehnyt ansaitakseni tämän?". Tuo jälkimmäinen ajattelu ei aina ole niin hyväkään, koska toisten syyttäminen ongelmista vapauttaa ihmistä pahoinvoinnilta.
Mitä Persuihin tulee, niin ajattelin äänestää ihan protestiksi. Ydinkysymys ei ole nuo maahanmuuttajat vaan monet muut kuten kehitysapu tälläisenään, EU-politiikka, ympäristöpolitiikka ja vanhojen puolueiden ylimielisyys.
tässä ap. takertuu yhteen ainoaan lauseeseen, vaikka pouhui hän siellä muutakin.
hänhän olin ainoa joka ei ollut niin puolipaniikissa kuin ne muut siellä. Pärjäsi parhaiten keskustelussa, osasi artikuloida sujuvasti ja perusteli näkemyksensä älykkäästi, johtuen KAI vähän paremmasta koulutuksesta ja perehtyneisyydestä asiaan.
Minun mieskin sanoi että tuohan on koko sakin fiksuin.
"jos kaikki maailman muslimit ovat onnettoman lapsellisen persupropagandan mukaan potentiaalisia terroristeja, vaimonhakkaajia, pedofiilejä, alikoulutettuja jne jne, miksi minä itse olen kokenut toisin?" Tuo sana persu jo todisti, että ihan puhdasta paskaa ja jonkun tämän palstan muslimipatjan käsialaa koko oksennus. Keksikää jotain muuta joskus.
Susta kertoo tasan kaks asiaa: sana mamupatja ja sun tyhmyys.
Ottaa näköjään tosi koville, että joku osaa kirjoittaa asiallisesti ja perustellusti? Vaikka ethän sä sitä osaa arvostaa, sut on aivopesty ihan totaalisesti.
Sen sijaan, että sä roikut täällä jauhamssa joka väliin tota naurettavaa sanaa maupatja, hanki itsellesi sivistystä. :D
"jos kaikki maailman muslimit ovat onnettoman lapsellisen persupropagandan mukaan potentiaalisia terroristeja, vaimonhakkaajia, pedofiilejä, alikoulutettuja jne jne, miksi minä itse olen kokenut toisin?" Tuo sana persu jo todisti, että ihan puhdasta paskaa ja jonkun tämän palstan muslimipatjan käsialaa koko oksennus. Keksikää jotain muuta joskus.
Susta kertoo tasan kaks asiaa: sana mamupatja ja sun tyhmyys. Ottaa näköjään tosi koville, että joku osaa kirjoittaa asiallisesti ja perustellusti? Vaikka ethän sä sitä osaa arvostaa, sut on aivopesty ihan totaalisesti. Sen sijaan, että sä roikut täällä jauhamssa joka väliin tota naurettavaa sanaa maupatja, hanki itsellesi sivistystä. :D
Sinulla ei ole mitään asiaa, kykenet vain ihmisten nimetteyyn.
Miksi aina näiden mt-ongelmaisten kommentit pilaa kaikki asialliset keskustelun yritykset?
Monenko patjana olet muuten itse ollut?
menevä tulkinta ja vääristelyä. Persut on just niin tyhmiä, ettei ne ymmärrä edes puhetta.
Nukkuvien puoluekin herää jo näihin!
Ensinnäkin suomessa on huipputason lääketieteen koulutus. Toisekseen mä haluan lääkärin, joka edes puhuu kieltämme, ja jolla ei ole oman kulttuurinsa asenteita taakkanaan.