Olenko ainoa joka pelkää olla yksin kotona yöllä jos mies matkoilla?
Kommentit (54)
Onneks osa ihmisistä osaa elää ja nauttia elämästään ilman mitään omituisia pelkoja, joita vielä siirtää lapsilleenkin.
3 kuistia, joista pääsee sisälle rikkomalla ikkunat eli ovi on varkaalle pelkkä koriste. Natisevat rakenteet ja vintti, jossa juoksee oravia. Ei lähinaapureita. Ympärillä synkkä kuusiaita. Ainoa valo yöllä on 1 km päässä naapurin pihalyhty (omilla lähinaapureilla ei öisin valoja).
Ja sitten kuulet auton ajavan pihaan, mutta sillä on lamput sammuksissa...
ei pelota yhtään koska osaan kung-fusta kaiken ja on 3 kranuu en oo unohtanu vielä rkootani jonka mies jättää makuuhuoneen sängyn alle turva moodissa ja onhan mulla sit sellanen kaappi jos on 3 samuraita 1 katan 3m7 3dopermannia (ei komerossa) ja sellanen hiipailu asu :)
välillä mietitytti turvallisuus. Meidänkin kerrostalossa oli jo yksi asunto alapuolelta ryöstetty ja muakin seurattiin kerran kotiovelle.
Kun muutimme vartioituun kerrostaloon, olin aina rauhallisin mielin miehen matkustellessa.
Suomessa en ole osannut pelätä. Ja oven laitan yöksi turvalukkoon -jos muistan.
Sen sijaan jos asuisimme omakotitalossa, vastaukseni voisi olla toisenlainen. En tiedä.
Yleensä en muista edes laittaa ovea lukkoon. Jos katson jonkun jännän leffan voin säikkyä vaikka mies olisi kotona. En jotenkin tunne oloani sen kummemmaksi onko mies kotona vai ei.
Minua ei niinkään pelota että joku pyrkisi ovesta sisään vaan en vaan uskalla nukkua kun pelkään etten herää (minulla on aina korvatulpat kun en osaa nukkua ilman) jos lapset huutavat yöllä. En sitten saa unta kun jatkuvasti kuulostelen ja otan tulppia pois. Olen kuulevinani vähän väliä jomman kumman lapsen huutavan äitiä, vaikka nukkuvat tyytyväisenä. Ihan kamalan rasittavaa!
Itsellänikin on usein työreissuja joiden aikana mies kyllä nukkuu kuin tukki. HUoks.
Meillä menee muuten tosi surkeasti miehen kanssa mutta en uskaltaisi elää ilmankaan. Paha tilanne.
mutta huomaan kun mies on poissa, että jotenkin tosi vaikea sammuttaa valot ja mennä nukkumaan. Usein telkka jää makkarissa päälle kun nukahdan. Johtuu varmaan osittain siitä, että käytännössä aina mies tulee mun jälkeen nukkumaa, joten olen tottunut siihen, että mun ei tarvii laitella valoja pois ja ovia lukkoon...
Ja sille kuka kyseli, mitä pelkäätte. Varmaan sitä että ei tiedä tarkalleen mitä pelkää!
Vilkas mielikuvitus.. Omakotitalossa mekin asutaan ja koko ajan talo "elää" ja pitää omaa ääntään..
Jännä etten pelkää mitään ohikulkijoita, jotka saattas soittaa esim. ovikelloa ohikulkiessaan (sekin varmaan kyllä yöllä säikäyttäisi), vaan jotain semmoista mitä ei voi edes selittää..
Edellisessä omakotitalossa pelkäsin monet vuodet, jos nukuin "yksin" (lapset omissa huoneissaan). Uskon että pelko liittyi jotenkin siihen että talo oli maantasalla, ja pelkäsin mahdollisia murtautujia tms. Nyt tässä uudessa talossa en nimittäin ole pelännyt koskaan(makkarit ylhäällä)... Nukun usein korvatulpat päässä nykyään, olen herkkäuninen, ja pelästyn kaikista "oudoista" äänistä. Kokeile vaikka sitä :)
Yh:na mulla tosiaankaan ole vara pelätä yksinoloa :)
Hanki hälytin, joka hälyttää (kovaa), jos ovi tai ikkuna avataan. Ne ovat edullisiakin. Mulla on sellainen, kun mies on öitä poissa.
Nukun todella huonosti aina silloin kun mies on matkoilla. Asumme myös omakotitalossa ja ilman koiraa en varmaan uskaltaisi olla ollenkaan yksin kotona...
Ovi ei ollut lukittu yöksi. Ei tarvita kuin yksi onneaan koittava rikollinen ja lintukoto on tuhottu.
Vielä ei ole kukaan vieras tullut ovesta sisään, tuttuja kyllä.
Jospa ensi yönä sitten tuleekin joku vieras..
3 kuistia, joista pääsee sisälle rikkomalla ikkunat eli ovi on varkaalle pelkkä koriste. Natisevat rakenteet ja vintti, jossa juoksee oravia. Ei lähinaapureita. Ympärillä synkkä kuusiaita. Ainoa valo yöllä on 1 km päässä naapurin pihalyhty (omilla lähinaapureilla ei öisin valoja).
Ja sitten kuulet auton ajavan pihaan, mutta sillä on lamput sammuksissa...
ai hitto mä saisin kyllä slaagin;) Mulle riittää helposti jos hiiri juoksis rapussa- sehän vois olla raiskaaja tai ryöstää mun lapseni;) (yöllä se mielikuvitus on vilkkaimmillaan)
t:se joka kirjoitti jo aikasemmin nukkuvansa korvatulpat päässä...
Missään tapauksessa ei saa katsoa tai lukea mitään pelottavaa illalla. Mä pahimmillani pelkään jopa päivällä, jos luen jotain murhajuttua...
Kerrostalossa pystyin asumaan yksin, mutta sielläkin piti vältellä jännäreitä illalla. Omakotitalossa pelottaa aina vähän. Jos asuttaisi jossain syrjässä tai joutuisin olemaan yksin lasten kanssa usein, niin olisi pakko ottaa joku pelottava koira kuten vaikka rotikka.
Minua on pelottanut aina yksin olo. Kaikissa ikkunoissa pitää olla verhot edessä. Varsinkin kun kohta vuosi sitten parin kilsan päässä oli ampuma-aseella surmattu ihminen vaikka ei asutakkaan missään kaupungissa. Naapurit on 100 m päässä eikä varmasti huomaisi mitään vaikka huutaisi kurkku suorana. Ai niin, omakotitalossa asutaan jolla taitaa olla jo kohta 200 vuotta elämää takana... Että sillain...