Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi uskoa hain juuri viransijaisuutta 1.2.2011 alkaen

Vierailija
28.01.2011 |

ja toissapäivänä olin haastattelussa ja äsken soitettiin voinko aloittaa ko. päivänä.

Nyt pitää hommata rikosrekisteri ja terveystodistus.

Huvittavinta on se että hain luokanopettajan paikkaa ihan huvikseen,olen koulutukselatani merkonomi.

Työvoimatoimisto kehoitti hakemaan muutakin kuin koulutusta vastaavaa ja hups näin sitä ollaan opettajan sijainen.

Täytynee googlettaa mitä 4lk oppilaille opetetaan nykyään...

Tämä ei ole provo vaikka siltä kuullostaa, nyt kaikki työttömät, sihteerit, merkonomit yms. hakekaa aina voi tärpätä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttuhan tuo on. Toivottavasti viihdyt ja motivaatiosi pysyy korkealla.

Vierailija
2/15 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleva ope! Kerro edes paikkakunta missä noin opettajia palkatan, ja kerros nyt palkka samalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paperit. Itse en ainakaan haluaisi että lastani opettaisi epäpätevä opettaja! Nykyään mennään koulussa aika vauhdilla eteenpäin, matematiikkaa on oikeasti osattava opettaa kunnolla, jotta lapsi ei jää jälkeen!!

t. Kolmosluokkalaisen äiti

Vierailija
4/15 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viransijaisia ei saada. Otetaan sopiva vaikka ei ole pätevä. Lohjalla ainakin toimitaan näin.

p.s ei ap

Vierailija
5/15 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän kunnassa ei mene läpi. Meillä otetaan vain päteviä sijaisia.

t: 3. lk:n ope

Vierailija
6/15 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekään ei osaa käyttää pilkkuja lauseissa.

Vierailija
7/15 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei edes opettajan koulutusta tarvita..ymmärtäisin päivän tai parin sijaisuuden.

Vierailija
8/15 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomi, laskentalinja, Liikemiesten kauppaopisto

Ekonomi, Tukholman yliopisto

Kaupallisten aineiden opettaja (lukio+ aikuiskoulutus, Ruotsi, EU-tutkintotodistus on), Tukholman opettajakorkeakoulu

Luokanope, Turku

Kääntäjä (ruotsi pääkieli, äidinkieli suomi)

Vuoden taidetiedeopinnot Tukholman yliopistosta

2-vuotinen taidekoulu (piirustus ja maalaus)

Laulun objektioppilaana Tukholman musiikkikorkeassa

Mamuopettajien koulutus, Helsingin yliopisto

Ja mitään luokanopettajan sijaisuuksia ei tipu!

Vierailija
9/15 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan sekava tuo listasi

Vierailija
10/15 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajia haukutaan ja ollaan sitä mieltä, että niillä on vaan hyvä palkka ja pitkät lomat, eikä pidetä opettajan ammattitaitoa missään arvossa. Sitten kun joku merkonomi hehkuttaa, että menee opettajan sijaiseksi, niin sitten ollaan kauhistuneena päivittelemässä, että miten on mahdollista. Täälläkin moni on sitä mieltä, että kyllähän nyt opettajan hommia osaa tehdä kuka vaan... kunnes se merkonomi tulee sille omalle lapselle opettajaksi.

Vierailija
11/15 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla päteviä luokanopettajia on hirvittävä määrä työttömänä...

onnea työpaikasta kuitenkin

Vierailija
12/15 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun töitä ei tippunut niin tuli vaan mentyä hakemaan lisäpätevyyttä.

Helsingin kaupunki, Kallion alakoulu, olisi halunnut kouluttaa mut ensimmäiseksi kielikylpyoppilaiden erityisopeksi palkalla, mutta olen tehnyt erityisopen töitä ja tajusin, että se on ihan hullun homma ja siihen en sentään enää pane itseäni likoon. Eli nämä meriitit olisivat saaneet riittää. On niitä erityisoppilaita tullut jo vuosien varrella nähtyä ihan tarpeeksi.

Muutenkin mulla on kielikylvystä mielipiteitä kuten myös ruotsalaisen puolen alakouluista, joissa penkeissä istuu oppilaita, jotka eivät osaa sitten suomea eikä ruotsia.

Ja yhdessä paikassa yksi reksi varoitti (ihan kun en olisi sitä jo tiennyt), että kielikylvyssä on sitten levotonta...

Se vaan on niin, että monet koulut ovat niin täynnä ongelmia, että niihin ei päteviä voi ottaa. Jos ottaa pätevän, niin ongelmia tarttis oikeasti ratkoa ja siihen ei pystytä. Kun on epäpätevä niin sille voi antaa lemput, jos meno käy liian mahdottomaksi.

Kysykää lisää niin mä vastaan...

Vierailija
13/15 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet pätevä mutta et sopiva

Hae Lohjalle niinhän ed. väitti että sinne otetaan!

Vierailija
14/15 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilttistäti jolla ei mitään muuta koulutusta kuin työssä oppiminen iltapäiväkerhossa..

Vierailija
15/15 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin kerran huvikseni, löytyisikö tilapäisiä töitä ja vastaus oli, että ilman muuta. Mutta kun kerroin, että olen opettajana ihan pätevä, katosi palkkausinto. Niinpä toimin suunnittelutehtävissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi