En voi uskoa hain juuri viransijaisuutta 1.2.2011 alkaen
ja toissapäivänä olin haastattelussa ja äsken soitettiin voinko aloittaa ko. päivänä.
Nyt pitää hommata rikosrekisteri ja terveystodistus.
Huvittavinta on se että hain luokanopettajan paikkaa ihan huvikseen,olen koulutukselatani merkonomi.
Työvoimatoimisto kehoitti hakemaan muutakin kuin koulutusta vastaavaa ja hups näin sitä ollaan opettajan sijainen.
Täytynee googlettaa mitä 4lk oppilaille opetetaan nykyään...
Tämä ei ole provo vaikka siltä kuullostaa, nyt kaikki työttömät, sihteerit, merkonomit yms. hakekaa aina voi tärpätä.
Kommentit (15)
tuleva ope! Kerro edes paikkakunta missä noin opettajia palkatan, ja kerros nyt palkka samalla.
paperit. Itse en ainakaan haluaisi että lastani opettaisi epäpätevä opettaja! Nykyään mennään koulussa aika vauhdilla eteenpäin, matematiikkaa on oikeasti osattava opettaa kunnolla, jotta lapsi ei jää jälkeen!!
t. Kolmosluokkalaisen äiti
viransijaisia ei saada. Otetaan sopiva vaikka ei ole pätevä. Lohjalla ainakin toimitaan näin.
p.s ei ap
Onneksi meidän kunnassa ei mene läpi. Meillä otetaan vain päteviä sijaisia.
t: 3. lk:n ope
Sekään ei osaa käyttää pilkkuja lauseissa.
jos ei edes opettajan koulutusta tarvita..ymmärtäisin päivän tai parin sijaisuuden.
Merkonomi, laskentalinja, Liikemiesten kauppaopisto
Ekonomi, Tukholman yliopisto
Kaupallisten aineiden opettaja (lukio+ aikuiskoulutus, Ruotsi, EU-tutkintotodistus on), Tukholman opettajakorkeakoulu
Luokanope, Turku
Kääntäjä (ruotsi pääkieli, äidinkieli suomi)
Vuoden taidetiedeopinnot Tukholman yliopistosta
2-vuotinen taidekoulu (piirustus ja maalaus)
Laulun objektioppilaana Tukholman musiikkikorkeassa
Mamuopettajien koulutus, Helsingin yliopisto
Ja mitään luokanopettajan sijaisuuksia ei tipu!
Opettajia haukutaan ja ollaan sitä mieltä, että niillä on vaan hyvä palkka ja pitkät lomat, eikä pidetä opettajan ammattitaitoa missään arvossa. Sitten kun joku merkonomi hehkuttaa, että menee opettajan sijaiseksi, niin sitten ollaan kauhistuneena päivittelemässä, että miten on mahdollista. Täälläkin moni on sitä mieltä, että kyllähän nyt opettajan hommia osaa tehdä kuka vaan... kunnes se merkonomi tulee sille omalle lapselle opettajaksi.
Ja samalla päteviä luokanopettajia on hirvittävä määrä työttömänä...
onnea työpaikasta kuitenkin
Mutta kun töitä ei tippunut niin tuli vaan mentyä hakemaan lisäpätevyyttä.
Helsingin kaupunki, Kallion alakoulu, olisi halunnut kouluttaa mut ensimmäiseksi kielikylpyoppilaiden erityisopeksi palkalla, mutta olen tehnyt erityisopen töitä ja tajusin, että se on ihan hullun homma ja siihen en sentään enää pane itseäni likoon. Eli nämä meriitit olisivat saaneet riittää. On niitä erityisoppilaita tullut jo vuosien varrella nähtyä ihan tarpeeksi.
Muutenkin mulla on kielikylvystä mielipiteitä kuten myös ruotsalaisen puolen alakouluista, joissa penkeissä istuu oppilaita, jotka eivät osaa sitten suomea eikä ruotsia.
Ja yhdessä paikassa yksi reksi varoitti (ihan kun en olisi sitä jo tiennyt), että kielikylvyssä on sitten levotonta...
Se vaan on niin, että monet koulut ovat niin täynnä ongelmia, että niihin ei päteviä voi ottaa. Jos ottaa pätevän, niin ongelmia tarttis oikeasti ratkoa ja siihen ei pystytä. Kun on epäpätevä niin sille voi antaa lemput, jos meno käy liian mahdottomaksi.
Kysykää lisää niin mä vastaan...
jos olet pätevä mutta et sopiva
Hae Lohjalle niinhän ed. väitti että sinne otetaan!
Olen ilttistäti jolla ei mitään muuta koulutusta kuin työssä oppiminen iltapäiväkerhossa..
Kysyin kerran huvikseni, löytyisikö tilapäisiä töitä ja vastaus oli, että ilman muuta. Mutta kun kerroin, että olen opettajana ihan pätevä, katosi palkkausinto. Niinpä toimin suunnittelutehtävissä.
Hieno juttuhan tuo on. Toivottavasti viihdyt ja motivaatiosi pysyy korkealla.