Millaisissa firmoissa te olette töissä, jos leggingsit on ok asu pomon mielestä
meillä on kyllä tarkka pukukoodi, töissä ei olla farkut jalassa edes.
Kommentit (48)
vahtimestareilla, huoltomiehillä, työterveysaseman henkilökunnalla, siivoojilla ja keittiöhenkilökunnalla.
Asiantuntijatöissä olevat saavat pukeutua miten haluavat.
Ja juuri tällä hetkellä jalassani on nämä:
http://shop.hm.com/fi/shoppingwindow?dept=DAM_BYX_TREGGINGS&shoptype=S
Ja lisäksi pitkä ja lämmin villapaita. Ei oo kukaan mulle ainakaan anonut ettei saisi olla...
kun on kasvanut umpiossa ja kuvittelee että joka paikassa on pukukoodi ??? huh huh mikä tyyppi
Meillä Nokialla kukin saa pukeutua ihan miten haluaa. tietenkin
Eihän kukaan nyt voi olla muualla kuin "pukukoodia vaativalla työpaikalla" !
Siistijän työ ei varmaan edes ole sun mielestä työtä, tai vaikkapa lastenhoitajan ? Pukuhan näissäkin hommaissa pitää olla, ja naisilla suorat housut ja paita...
HALOO !!!
Itse asiassa taidat vaan haluta osoittaa "paremmuuttasi", kun sun töissä on pukukoodi. Taidatkin olla mielestäsi vähän parempi kuín ne tavalliset duunarit ?
olen töissä tuotekehityslabrassa (sen tarkemmin en ala firmaa tai sen alaa määrittelemään).
Sitten pukeudutaan vähän asiallisemmin kun käy vieraita, mutta farkut ja t-paita käy silloinkin.
Outoa yleistää, että kaikki legginsit olisivat jotain halvasta trikoosta tehtyä "kalsarimallia"..
töissä omassa firmassani ja pukeudun just niinkuin huvittaa. Meillä ei käy asiakkaita yleensä paikan päällä joten voi olla mukavissa vaatteissa.
Kai siinä yleensä on päällä hame tai tunika, eikä siinä silloin edes pahemmin NÄY, onko kyse leggareista tai sukkiksista.
Meillä ei ole pukukoodia, vaikka voi joutua haastattelemaan valtionpäämiestä kesken työpäivän. Mutta toki kaikki nyt pukeutuu asiallisesti ja siististi, juurikin tuon ylläririskin takia.
-tv-uutisten toimittaja-
Ööö.... kuka pitää asuna pelkkiä leggareita?
jos pitäisi tissit paljaina huidella.
ehkä nyt sentään oli kyse pelkästään alavartalon vaatetuksesta, pöljä.
Ymmärrystä, huhuu... ehkä nyt sentään oli kyse pelkästään alavartalon vaatetuksesta, pöljä.
jotain muuta sanaa kuin asu, pöljä.
Mutta tiukat pukeutumismääräykset on silti. Määräykset ei kuitenkaan koske tyyliä vaan tautiturvallisuutta. Työvaatteissa ei saa kulkea muualla kuin työpaikalla yhden eläinyksikön sisällä, ettei taudit pääse leviämään eläimiin. Tietysti työturvaallisuuden vuoksi vaatteissa ei myöskään saa olla mitään roikkuvia juttuja, lenkkejä, ym. tarttuvaa ja saappaiden on oltava turvasaappaat.
Eli firma on tyypiltään maatila, nimeä en tietenkään kerro.
Ymmärrystä, huhuu... ehkä nyt sentään oli kyse pelkästään alavartalon vaatetuksesta, pöljä.
Kuule, voi esim. sanoa: asuna pikkutakki, asuna pitkä mekko - eikä silti kukaan ala viisastella, että hä, eikö housuja/alusvaatteita/kenkiä muka lainkaan?
Sulla on selvästi päivän pätemiskiintiö vajaa.
Kuule, voi esim. sanoa: asuna pikkutakki, asuna pitkä mekko - eikä silti kukaan ala viisastella, että hä, eikö housuja/alusvaatteita/kenkiä muka lainkaan?Sulla on selvästi päivän pätemiskiintiö vajaa.
vähän niin kuin vastata tuohon "ei kai kukaan nyt pelkkiä legginsejä..." -puheenvuoroon sillai ironisesti, ja sitten sä aloitit tuon pätemisen.
Mua ärsyttää tuollaisen "ööö, ei kai nyt kukaan" -tyyppiset jutut, ja sitä halusin kritisoida. Voit nyt keskenäsi jatkaa tuota pätemistä.
Mä en kirjoittanut tuota asu-kommenttia, muuten.
Kuule, voi esim. sanoa: asuna pikkutakki, asuna pitkä mekko - eikä silti kukaan ala viisastella, että hä, eikö housuja/alusvaatteita/kenkiä muka lainkaan? Sulla on selvästi päivän pätemiskiintiö vajaa.
vähän niin kuin vastata tuohon "ei kai kukaan nyt pelkkiä legginsejä..." -puheenvuoroon sillai ironisesti, ja sitten sä aloitit tuon pätemisen. Mua ärsyttää tuollaisen "ööö, ei kai nyt kukaan" -tyyppiset jutut, ja sitä halusin kritisoida. Voit nyt keskenäsi jatkaa tuota pätemistä. Mä en kirjoittanut tuota asu-kommenttia, muuten.
Annoin mielikuvitukselleni siivet aloin kuvitella itseäni legginsseissä töissä ;-)
Siis minulla olisi lippis, turvavärityksinen Dimex työtakki, työhanskat, legginssit ja turvakengät.
Olisi varmasti huima näky.
Varmasti tulisi joku sanomaan, että minulta on jäänyt housut kotiin :DDD
Muutama juttu vaikuttaa:
-Onko kroppa sellainen että legginsit sopivat, jos ihan kamalan lihava tm. kannattaa ehkä puheutua muunlaisiin housuihin.
-Jos pukee halvat legginsit jalkaan ja yhdistää niihin pitkän t-paidan (mikä eri asia kun tunika) joka nippa nappa peittää pepun jos seisoo suorassa (=monen teinipissiksen tyyli) niin tuo on mautonta eikä sovi töihin. Vert. tulisi töihin todella minihameessa ja avaraan uurretussa paidassa =halvan näköistä.
-Jos taas on siistit ja laadukkaat legginsit ja niiden seurana esim. hame niin ihan ok, samoin jos on ihan oikeasti pitkä tunika/mekko niin sekin näyttää hyvältä. Juuri näin teatterissa naisen jolla legginsit ja aivan ihana villamekko, oli ihan oikeati tyylikäs eikä lainkaan halvan oloinen.
mulla lähes aina yllä legginssit ja pitkä tunika tai paita ja kaikkien mielestä ok...ja työpaikkani on lentoaseman hallinnossa...ei onneksi mitään virkapukuja.
ei mitään pohjepituisia. Itse käytän saappaita muutenkin mieluiten, mutta jos otan saappaat pois ja olen sisäkengillä, niin tokihan minulla on siellä legginsien alla ihan normaalisti sukat (saman väriset tietenkin). Toisinaan vedän kuitenkin villasukat vielä päälle ja käytän sellaisia sisäsandaaleita.