tekisipä mieleni käräyttää....
Kaveri tuossa kertoi kuinka ovat ostaneet sitä ja tätä ja vaikka mitä.
Sitten vielä kehui että lähtevät koko perhe etelään kahdeksi viikoksi.
No, mitäpä siitä, ihan tavallistahan tuo..MUTTA sitten alkoi kehua kuinka rahaa on vaikka kuinka kun sossu maksaa vuokrat ja muut ja lasten talvivaatteet ja kengät mitä kaikkea muuta.
Kaveri on itse hoitovapaalla ja mies työtön. No minä sitten ihmettelin että miten teillä oikeesti on varaa lähteä etelään, niin sanoi että hänen miehensä on töissä ja saa pimeästi 1700e kuussa.
AI että mua ärsyttää!!!!
Ei se tietty ole multa pois mutta kyllä tuo on musta aika törkeätä.
Eikä ainakaan tarttis tulla siitä kehumaan...
grr...
Kommentit (60)
1700 nettona.... plus kaikki lakisääteiset yksinhuoltajan etuudet.
a. me maksetaan vähemmän veroja
b. mies rupee tienaamaan reilusti, työnantaja maksaa sos.maksut ja miehelle karttuu työeläkettä
c. perhe putoaa normaaliarkeen eikä elä illuusioissa ja opeta lapsiaankin samaan
ns. narauta se työnantajakin, kerro vaikka verottajalle ja eläketurvakeskukselle että tiedät työnantajan joka ei maksa eläkemaksuja eikä kai verojakaan
Minä en koskaan voisi tehdä noin kun ap:n kuvailema perhe. Vastoin kaikkia moraalikäsityksiäni.
Tuille on varmasti todellistakin tarvetta, joten tekisit palveluksen yhteiskunnalle =).
sossu maksaa vuokria ja lasten vaatteita. On monia luuloja vaan ei todellista tietoa. Sossu ei maksa kenekään vuokria ja siitä annan vaikka pääni pantiksi. Pimeet työt on ainoa josta vois käräyttää mutta sekin on niin pirun vaikeeta. En puolustele ap:n kuvailemaa perhettä mutta noita luuloja kannattais karsia sillä et tutustuu toimeentulotuki lakiin ja käy Kelan sivuilla.
Vierailija:
a. me maksetaan vähemmän veroja
b. mies rupee tienaamaan reilusti, työnantaja maksaa sos.maksut ja miehelle karttuu työeläkettä
c. perhe putoaa normaaliarkeen eikä elä illuusioissa ja opeta lapsiaankin samaanns. narauta se työnantajakin, kerro vaikka verottajalle ja eläketurvakeskukselle että tiedät työnantajan joka ei maksa eläkemaksuja eikä kai verojakaan
tasan maksaa, lähipiirissä oleva työtön, yksinäinenkin saa vuokraansa rahaa sossusta.
Maailma on mennyt tämmöiseksi, kun ei ole töitä. Jostainhan se raha on revittävä.
Jos saa toimeentulotukea niin siinä huomioidaan tuloina koko asumistuki ja menoina koko vuokra. Asumistuki kyllä mitoitetaan jo Kelassa niin että siitä ei jää sossulle mitään maksettavaa. Vaatteet taas kuuluu toimeentulotuen perusosaan ja koiralla ei ole perusosaa ollenkaan niin kuin naapuri luuli.
Perusosa lasketaan kaikki tulot - mm vuokra yms elämisen kulut.
oikein duunissa siis millä alalla? Tyhmä se kaveris ois pitäny turpansa kiinni.
Minäkin olen yhden vastaavan parin käräyttänyt eikä sitä kukaan saanut tietää että minä se olin.
Joutuvat myös kelalle takautuvasti maksamaan väärinmaksettuja työttömyyskorvauksia takaisin. En tiedä saiko pimeästi töitä teettänyt työnantaja mitään rapsuja mutta olettaisin näin.
Ihan turha itkeä että ajatelkaa heidän lapsiaan, olisivat ajatelleet sitä ihan itse ennenkö rupesivat tukihuijareiksi.
Näin se vaan menee!
mulla on tässä edessä oma sossun laskelma.. eli tuloiks lasketaan meillä mun ansiotulo kun myyn tupperwaree ja siitäkin tarvii jäädä 20% ns käteen eli ne ei voi koko summaa huomioida ellei sit toi 20% oo yli 150e jollon mun myynti tarvis siis olla noin 2600e mikä on mulle täys mahdottomuus.. muita tuloja meillä on asumistuki, työmarkkinatuki (miehelle), kodinhoidontuki, lapsilisä sekä vanhempainetuus..
menoja on vuokra 720,66e josta hyväksytty 670,21e!!! lisäks lasketaan menoiks lääkärinkulut (ei yksityisen), lääkkeet, sähkölasku, sairaalakulut..
ja noitten lisäks lasketaan perusosa jokaiselle.. alle 10-v lapsi:238,48e ja mulla ja miehellä on " muu 18-v täyttänyt" : 321,76e
ja itse asiaan:
must on kans väärin tolleen kusettaa sossun rahoja vaikka toisaalta sitä mieltä oonki et kaikki pois mitä sieltä voi saada.. on kuitenki olemassa ihmisii jotka todella tarvii niitä tukia ja jos tollasten huijareitten takia ne otetaan kaikki pois niin ei oo reilua ketään kohtaan kyllä!!!!!
en mä ainakaan halua, että mun verovaroilla joku idiootti pääsee etelään!
Sama juttu, ärsyttää noi välistävetäjät!!
Monia tunnen jotka vetelee rahoja muka-yksinhuoltajana ja kuitenkin asuvat miehen kanssa yhdessä. RAIVOSTUTTAVAA!!
Enpä haluaisi moisen niljakkaan seläntakanapaskaapuhuvan kaveriksi.Kateus se vie kalatkin vedestä.
Vierailija:
Ei se tietty ole multa pois mutta kyllä tuo on musta aika törkeätä.
Eikä ainakaan tarttis tulla siitä kehumaan...grr...
Verorahoillahan nämä tuet maksetaan! Jotkut tukia todella tarvitsevat joutuvat todella venyttämään euroa kun toiset varastavat yhteiskunnan rahoja tällä tavalla.
Minusta 1700 euroa ei ole kovin iso tulo lapsiperheelle.
Me kulutamme jo kahden ihmisen taloudessa n. 1500 euroa/kk.