Eronneet naiset: älkää nolatko itseänne häissä syöksymällä morsiukimpun kimppuun
Olin viime kesänä häissä ja yllätyin tosi paljon siitä, että kun morsian heitti hääkimpun, niin sitä oli tavoittelemassa useampi sellainen nainen, joka oli eronnut.
Siis haloo. Se kimppu on tarkoitettu NAIMATTOMILLE naisille, ei eronneille. Moni eronnut tuntuu luulevan, että eron myötä heistä tulee taas naimattomia, mutta ei se nyt niin oikein mene... Naimaton ja eronnut ovat eri asioita ja sitä hääkimppua ei pidä tavoitella jos on eronnut.
Kommentit (49)
Kyllä se mies olisi susta vaimon tehnyt, mutta eipä tainnut rahkeet riittää puolin eikä toisin.
:D Voi Taivas teitä lessuja!
kaikki väisti ja se kimppu tippui lattialle. Kaikissa häissä missä mä olen ollut on ollut sama fiilis. Ketään ei kiinnosta... edes niitä eronneita.
AVOvaimo on tyttöystävä ei siitä mihinkään pääse.
eli voin rynniä puskan kimppuun jatkossa?
Kiitos, aiemmin en kehdannut.
"minä olen nyt ERONNUT nainen eikä moinen mulle sovi, etikettimokaanko te minua yllytätte, tietämättömät!" :D
[/quote]
Häissä on paljon tapoja, joita ei noudateta pilkulleen alkuperäisessä hengessä.
-Valkoinen puku ja huntu. Tarkoitetty neistyille siinä, missä kimppu naimattomille.
-Värikoodit. Nykyhäihin moni mies tulee mustassa puvussa ja nainen värikkäästi asustetussa pikkumustassa tai kuvioidussa puvussa, jonka pohjaväri on musta.
-Morsiamen luovutut. Aika harva nykyään enää varsinaisesti luovutta morsianta, vaikka hänet saatettaisiinkin alttarille. Moni nykynainen ei enää miellä itseään isänsä omaisuudeksi.
-Pukukoodit. Näitä ei ole osattu enää vuosikymmeniin. Miehet pukevat liituraitaa, naiset jakkupukuja jne.
Ja varmasti löytyy lisääkin.
SIINÄ MISSÄ AVIOVAIMOTKIN. VAIN NEITSEET OVAT PUHTAITA!
eli voin rynniä puskan kimppuun jatkossa? Kiitos, aiemmin en kehdannut.
niin kauan kun olet naimaton eli siis ei-avIoliitossa-oleva-tai-koskaan-sellaisessa-ollut. Ymmärsikö nyt kaikki hempukat??
kukaan ei tule sanomaan, että nyt mukaan, kohta heitetään ja jätetään se osa häistä ihan vapaaehtoisille... minusta koko homma on ihan pelleilyä ja ei jaksais aina mennä vastentahtoisesti takariviin seisomaan kädet alhaalla...
suhteeni 10v yhteisessä taloudessa yhteisine rahoineen ja 4 yhteistä lasta pelkkä "seurustelusuhde"? Meille se oli kyllä ihan liitto siinä missä avioliittokin.
Exän vanhemmilla on sitten 30v kestänyt "seurustelusuhde", yhteinen talo ja lapset kasvatettu aikuisiksi, 6 lastenlasta mutta koska se tietty paperi puuttuu niin kyse onkin vain "seurustelusta":D
Oletpa hassu.
nyt vaan pitää ensin olla naimisissa että saa avioeron... Ei kai joku nyt tosissaan käy vertamaan avoeroa avioeroon? Ovat nyt vähän kaksi eri asiaa.
Et sinä ole eronnut, sulla on vaan seurustelusuhde päättynyt. Eli voit siis jahdata kimppua :)
No minä taas olin naimisissa vuoden (sitä ennen vuosi yhdessä).
Avoliitossa 10 vuotta eikä sillä mielellä että "otetaan selvää" vaan ihan perhe perustettiin yhdessä.
Nyt en yh:na missään tapauksessa muuttaisi kenenkään kanssa yhteen "otetaan selvää" periaattella, vaan ainoastaan jos tiedän että haluan olla ihmisen kanssa loppuelämäni. Naimisiin en välttämättä menisi koska se ei merkitse minulle mitään. En kuulu kirkkoon tms.
Kyllä on mielestäni suurtakin eroa avo- ja avioliitolla. Olin 4v avoliitossa miehen kanssa ja tiesin koko ajan, että suhde ei tule jatkumaan loppuelämää. Siksi en halunnut naimisiin.
Sen sijaan menin naimisiin seuraavan poikaystäväni kanssa jo 4kk seurustelun jälkeen. Naimisissa oltu yli 10v.
Minä olen ollut sekä avoliitossa ja avioliitossa ja ymmärrän kyllä sen eron, mitä näillä kahdella on. Toinen on sitä varten, että otetaan selvää, mihin suhteesta on ja toinen on sitten loppuelämää varten.
Enkä suostu uskomaan, että olen ainoa avoliitossa ollut joka näin ajattelee.
Ihan oikeesti... Äkkiä, ennekuin ne kimput ja eronneet hyppelee uniinkin!!!
mutta avioliitossa ovat KUNNIALLISESTI VAIMOJA. Naisen KUULUU olla neitsyt mikäli hän on vapaa. Mies voi olla maannut vaikka kymmenentuhannen naisen kanssa eikä se pahenna häntä.
suhteeni 10v yhteisessä taloudessa yhteisine rahoineen ja 4 yhteistä lasta pelkkä "seurustelusuhde"? Meille se oli kyllä ihan liitto siinä missä avioliittokin. Exän vanhemmilla on sitten 30v kestänyt "seurustelusuhde", yhteinen talo ja lapset kasvatettu aikuisiksi, 6 lastenlasta mutta koska se tietty paperi puuttuu niin kyse onkin vain "seurustelusta":D Oletpa hassu.
nyt vaan pitää ensin olla naimisissa että saa avioeron... Ei kai joku nyt tosissaan käy vertamaan avoeroa avioeroon? Ovat nyt vähän kaksi eri asiaa. Et sinä ole eronnut, sulla on vaan seurustelusuhde päättynyt. Eli voit siis jahdata kimppua :)
ihan samalla lailla kuin avoliitto ei ole yhtä kuin avioliitto. Simple as that.
mutta avioliitossa ovat KUNNIALLISESTI VAIMOJA. Naisen KUULUU olla neitsyt mikäli hän on vapaa. Mies voi olla maannut vaikka kymmenentuhannen naisen kanssa eikä se pahenna häntä.
Meidän häissä pakotin kaikki naiset, joilla ei ole puolisoa, siihen sumaan. Siis myös mieheni silloin 76-vuotiaan (tosin vieläkin erittäin hyväkuntoisen) leskeytyneen isoäidin jonon jatkoksi. Eihän hän olisi halunnut, mutta sinne laitoin seisomaan.
Seisoi taka-alalla, eikä olisi edes halunnut, mutta niinhän siinä kävi, että kimppu lensi suoraan mieheni isoäidin käsille. (Siis olan yli heitin, enkä nähnyt, minne meni.) Ja meillä kaikilla oli aika hauskaa. Noh, eipä tuo ole vielä mennyt uudelleen naimisiin, vaikka sitä aina välillä kysellemme, josko jo suhlhasehdokkaita olisi tarjolla...
Ei millään pahalla, mutta olen tosi iloinen, etten ollut sun häissä.
Etiketissä on monta mutkaa, mutta luulisi nykyihmisenkin tajuavan ihan selkäruodollaan, ettei ketään kuulu pakottaa mihinkään.
Kun mä menin naimisiin, esteettömystodistuksessa luki mun kohdalla naimaton. Vaikka mä olin ollut avoVAIMO kahdellekin eri miehelle ennen avioliittoa!!!!111 TIEDOISSA OLI SIIS VIRHE. o_O
kun ei ollut parempaakaan tarjolla? Moraalitonta.