Paljonko teillä nettotulot kk käteen vain omasi ei puolisosi.
Miten teillä jakautuu perheen menot 50/50 vai tulojen suhteessa?
Kommentit (81)
jos sinulla on lapsia niiden lapsilisät vaikuttavat esim asumistukeen.
käteen n. 1700 e. Lisäksi saan muuta tuloa 220,-
Maksan tuosta 1200e yhteiselle tilille, josta menee mm. asuntolaina. Mies hoitaa laskut. Lapsilisät menee miehelle, koska näin on sovittu.
Mies hoitelee raha-asioita hyvin. En voi yhtään moittia. Minä jakelen rahojani lapsille, maksan lasten harrastuksia ja omia juttujani. Lisäksi kustannan työmatkakulut.
Kosk atällä on tapna juttua pikkujuttuihin, niin selvennän että 5:stä lapsestamme 2 asuu omillaan. Toinen opiskelee ja tarvitsee taloudellista tukea, joteei tarvitsisi opintovelkaa ottaa.
ja se asumistuki maksetaan KOKO PERHEEN ASUMISEEN. Pässi!
minlle jää kuussa n. 1500, miehelle pari satasta vähemmän (vähän alempi palkka ja kuuluu kirkkoon). Menot menee aika tasan.
Siis mitä tämä asia nyt tähän ketjuun kuuluu?
Kysyttiin palstailijoiden tuloja. Nyt on ehditty jo sossukin tähän sotkea.
Siis mitä tämä asia nyt tähän ketjuun kuuluu? Kysyttiin palstailijoiden tuloja. Nyt on ehditty jo sossukin tähän sotkea.
siihen sitten lapsilisät kahdesta lapsesta ja välillä jotain 50-150e päälle kulukorvauksina.
Minä maksan asumisen, ruuat, bensat, omat ja lasten laskut. Mies maksaa omat laskunsa. Eli varmaan sillein 97% mulle ja 3% miehelle.
Ja yhden lapsen lapsilisä yh-lisineen. Asutaan miehen kanssa asumuserossa, elatusapua saan silloin kun lapsen isällä rahat riittä.. Kaiken itse maksan, sossusta en rahaa hae, koska olen pärjännyt. Työttämänä ollut nyt pari kuukautta, melko tiukille joka kuukausi menee, töitä kun saan niin elän varmaan herroiksi :D
Eli miehen rahoilla eletään ihan täysillä. Mies maksaa oikeastaan kaiken.
noin 3.200 e netto.
100% hoidan minä, ei miestä.
yhteiseltä tililtä maksetaan laskut.
2000 euroa/kk (teen lyhennettyä työviikkoa). Miehellä n. 3000 eur ja maksamme suhteessa tuloihimme myös menot eli mun osuudeksi tulee siis noin 40%.
n. 10% kuluista vastaan minä, 90% puolisoni.
mieheni eduksi. (En laske lapsilisiä kummankaan nettotuloksi)
Minä tienaan 1000€ käteen mies vähä yli 6000€. Minä maksan siltä meidän tililtä laskut ja loput pistän yhteiselle säästötilille. Niillä sitte matkustellaan. Kaksi lsta on.
Minä laitan tuosta 400 euroa yhteiselle käyttötililleni ja pidän itse loput, mitkä käytän vaatteisiin, kampaajaan yms.
olen ä-lomalla eli saan vanhempainrahaa, joka on se pienin eli 440e. Lisäksi päälle tulee vielä yhdestä lapsesta elarit sekä lapsilisät kahdesta lapsesta.
Meillä rahat ovat yhteisiä vaikka minulla ja miehellä onkin eri tilit.