Paljonko teillä nettotulot kk käteen vain omasi ei puolisosi.
Miten teillä jakautuu perheen menot 50/50 vai tulojen suhteessa?
Kommentit (81)
lapsilisä yhdestä lapsesta
kotihoidontuki
espoo-lisä hoitotukeen
noiden lisäksi suunnilleen saman verran muita tuloja/kk
Siis yhteensä noin 1000 euroa, huipputulot!
Hyvä, että mies on sentään töissä, ei näillä tuloilla kovin paljon maksella yhtiövastikkeita, sähköjä ym. täälläpäin, mies siis maksaa suurimman osan tällä hetkellä.
Olen yksinhuoltaja, joten maksan kaiken itse.
Varmaan reippaasti yli 10 000€...
että mitä silloin tehdään työkseen? Ja varsinkin kun näin työaikaan ollaan netissä vauva-sivuilla :)
asuntolaina menee 50/50 ja muut menot tulojen mukaan eli 44/66 jos tarkkaan lasketaan.
saan palkkaa n. 1750 euroa kuussa, ja satunnaisista sivutöistä n. 400 euroa melkein joka toinen kuukausi.
Menojen jakautumisesta en osaa sanoa, maksan laskut siltä tililä missä on rahaa. Ostokset maksaa kaupassa se kumpi sattuu kulloinkin kaupassa tai kassalla olemaan.
Varmaan reippaasti yli 10 000€...
että mitä silloin tehdään työkseen? Ja varsinkin kun näin työaikaan ollaan netissä vauva-sivuilla :)
Tuskinpa täällä kukaan alkaa titteliään tai ammattiaan selvittelemään, mutta ei kai se iso palkka tai muut tulot estä, etteikö täällä ehtisi piipahtaa vaikka päivittäin. Kaipa ne vauva-keskustelut kiinnostavat isopalkkaisiakin äitejä tai vanhempia. Tämähän ilmaista sirkushuvia.
ja tilille jää säännöllisesti jonkin verran enemmän kuin miehellä, jolla tulot on melkein yhtä hyvät kuin minulla. Ehkä siis menot jakautuisi noin 50/50. Yhteisenä kuitenkin ajattelen noita rahoja, vaikka meillä on eri tilit. Jos jotain isompaa ostetaan, ostetaan se sitten sen tilin rahoilla, jossa sitä on.
nettotuloni on n. 2000 €
Mies maksaa suurimman osan menoista, eli tulojen suhteessa jakautuu menot.
2500ekk+ lapsilisät 351e eli 2850. Miehellä netto 2650e, joten jos todella lasketaan lapsilisät mulle ( meillä niillä maksetaan lasten hoitomaksut), niin mä voitan. Muuten mies meni viimeisimmässä palkankorotuksessa meikäläisestä ohi.
Se on n. 25% meidän perheen nettotuloista.
maksan perheen kuluista noin 60% eli kulut jaetaan suurin piirtein tulojen suhteessa.
Perheelle (=minun tililleni) maksetaan lisäksi lapsilisät 3 lapsesta ja yhdestä alinta vammaistukea.
Eli kotihoidontuki. (Toki tililleni tulevat myös 2x lapsilisät..) Tulot jakautuvat varmaan suhteessa 1/10 miehen nettotuloihin.
Eli kysyitkin menojen jakautumista.. No, kaikki menee ainakin itseltäni. Eikä miehenkään tilille varmaan paljoa jää ;)
n. 1000e palkka
n. 500e kotihoidontuki
ja 350e lapsilisä
kolme lasta, ja yhteiset rahat miehen kanssa, mä hoidan kaiken kulutuksen... :)
650e, maksan itse kaiken, yksinasuva kun olen.
lapsilisät yh-korotuksella kahdesta n. 300 ja elatusapu lasten isältä 250 eli tulot n. 3750/kk ja tuo yh-status kai kertoikin menojen jakautumisesta.
en osaa sanoa miten kustannukset menee, kun meillä on yhteiset rahat. Miehellä on isompi palkka, mutta on sillä kalliimpi harrastuskin, ja jos katsottaisiin että miehen tyttären kulut pitäisi mennä miehen piikkiin, niin enköhän minäkin yhteisistä menoista maksa sen minkä mieskin. Vaikea sanoa.
kun itse saan nettona vain 2650 euroa ja luulin saavani ihan suht. hyvää palkkaa, ainakin se parempi kuin monella kaverillani ja ollaan ihan hyvin koulutettuja, yli nelikymppisiä ja vieläpä alalta, jolla ei ihan pienimmät palkat ole.
Pitänee pyytää palkankorotusta, olen tainnut jäädä pahasti palkkakehityksestä jälkeen! (brutto 4250 eur/kk, bonuksia tosin saan lähes vuosittain, joskus paljonkin, mutta silti - lisää palkkaa on näköjään haettava)
mutta painan ihan kauheesti töitä. Liikaa. Jos tekisin normaalia työaikaa olisi netto noin 3000 e luokkaa. Menot jaetaan 50/50.
Mulla 2000, lisäksi tulonsiirtoja.
Menot menee kaikki yhteisestä potista. Omaisuudet ovat kuitenkin erit.