Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko kieltää äitiäni siivoamasta kotonani?

Vierailija
27.01.2011 |

Tulee vahtimaan lastani ja AINA samalla siivoaa. Pyykkää, tiskaa, puunaa mikron, on jopa pessyt lattiankin.

Tiedän, ett haluaa olla avuksi ja tuntea itsensä hyödylliseksi, mutta minä en halua, että MINUN kotona muut tekee kotihommia. Siivoan sit kun siivoan ja tämän huushollin siisteystaso tyydyttää MINUA.

Viimeksi kun sanoin asiasta, äitini huokasi syvään ja sanoi "lähden tästä nyt kotiin itkemään". Voi perkele. Ärsyttää jo valmiiksi pyytää sitä tänne >:(

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään ei saa siivota siunn kotonasi ja jos heittäytyy marttyyriksi, niin sekin on hänen murheensa. Mädätköön marttyyriuuteensa.

Vierailija
2/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voit kieltää. Meillä kans äitee välillä siivoilee aikansa kuluksi. Esim pesi hellan "kun sitä kävi niin sääliksi". Mä tosin olen ihan tyytyväinen vaan ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin olen kieltänyt sekä äitiäni että anoppia.

Vierailija
4/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että kaikki sanomiset (kiltisti ja rumasti) menevät kuin vesi hanhen selästä. Tosin suvulle saattaa mainita, kuinka kiittämätön olen, mutta ei ota edes siitä onkeensa. Aina puunaa, imuroi, pesee ja jynssää hellan, silittää jne. Mielestäni voisi keskittyä ihan siihen hommaan, mihin on pyydetty eli lasten hoitamiseen, mutta ei. Ei mene perille.

En osaa neuvoa, ap. Ongelma on meillä siksikin niin paha, kun anoppi sitten valittaa kaikille naapureille ja sukulaisille, miten paljon joutuu meidän eteen tekemään ja miten vähän sitten teemme taas hänen eteensä. Käymme kyllä viikottain häntä katsomassa, mies kolaa lumia, tekee pieniä korjaushommia, minä viimeksi imuroin ja tein lumitöitä, mutta näitä ei huomioida koskaan (eikä tarvitsekaan, koska itsehän teimme vapaaehtoisesti, mutta en ymmärrä sitä, että jotain tekee meillä pyytämättä ja sitten valittaa siitä kaikille).

Vierailija
5/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma lainausmerkeissä siksi, että eihän kukaan pidä tätä ongelmana... Anoppi on hoitanut aika paljon lapsiamme (kiitos siitä) ja nimenomaan meillä kotona. Hänkin hoiteli aina samassa imuroinnit ja siivoukset ja koin tämän suorana kritiikkinä kotimme siisteystasoon. Tästä seurasi, että aloin hulluna siivota ennen anopin tuloa ja sitten anoppi keksi taas uutta siivottavaa. Jos ei muuta, niin hän kaivoi villasukat kaapista ja pesi ne.

Lopulta tajusin mistä on kyse: hänellä on tylsää. Kun lapset nukkuivat päiväunia tai isommat sairaat katselevat dvd:tä, ei anopilla ole tekemistä! Hän ei osaa vaan istua ja lukea, koska tekee sitä tarpeeksi kotonaan. Ratkaisin asian niin, että pyydän häntä aina tekemään jotain eli aamulla sanon, että tekisitkö tänään oikein ison muusin ja makkarakastikkeen, tai voisitko pestä lakanapyykit tms. Joskus olen jopa pyytänyt leipomaan lasten kanssa tai pesemään ikkunat. Näin anoppi kokee itsensä hyödylliseksi ja minä taas koen, että hän ei tunge meidän asioihin. Tosin, nykyään osaan nauttia siitä, että astianpesukone on tyhjätty ja uudet ladattu sitään...

Vierailija
6/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja avaintasihan äidillä ei tietenkään ole?

Ole tästä eteenpäin hänelle ystävällinen, mutta pidä oma reviirisi.

Vierailija
7/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö tämä ollutkaan vitsi? Ihanko oikeasti on useita ihmisiä, joita häiritsee se, että muut tulevat ihan harmiksi asti siivoamaan heidän kotiaan?

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa... Lähettäkää ne meille siivoamaan. Siivooja käy vain kerran kuussa.

Vierailija
8/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ratkaissut vastaavan "murheen" sillä, että annan äidille ohjeen että saa siivota vain lasten huoneet, mitään ei saa heittää omin nokkinensa pois, ja muistutan asiasta jatkuvasti.

Minä inhoan että äiti menee kaapeille, joten usein keksin ohjelmaksi jotain pikkuaktiviteettia, kuten pyykkien silitys, ruoan laitto jne.. :)

Etkö tosiaan tahdo äitisi tekevän mitään? Sano seuraavalla kerralla että nämä pyykit olisi tosi kiva jos ehtisit silittää, tai pyydä voisiko tehdä makaronilaatikkoa ison vuoallisen? Kivahan se on että äiti auttaa, ja jos kieltäminen loukkaa, sijaistoiminnot voisivat helpottaa :)

Vierailija
9/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän penkoo kaikki paikat ja "siivoaa" eli käytännössä järjestää kaiken pikkujonoihin ja heittää pois tavaroita, joita tarvitsisimme.

Ja sitten kulkee kylillä ja soittelee sukulaiset, kuinka emme "arvosta" häntä ja kuinka hänellä "passuutetaan" kotityöt.

Vierailija
10/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan yrittäisin toista taktiikkaa eli kiittäisin lastenhoidosta ja sanoisin, että apua on todelle tärkeää sekä sulle että lapsille: sinä saat asioita hoidettua ja lapset saavat olla mummon kanssa. Samalla sanoisin, että se lasten kanssa olo on se tärkein asia, mitä häneltä teillä ollessa pyydät.

Sit olisin miettiny etukäteen jotain tiettyjä tekemisiä, esim. just jonkun mainitsema ikkunanpesu tai sitten leipominen ja ehdottaisin, että jos haluat jotain tehdä, niin voisitko tehdä x tai y, mutta vielä korostaisin, että se lasten kanssa leikkiminen on tärkeintä.

Vierailija
11/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä heitti toi välillä niin överiksi, että oli tuonut mukanaan verhot ja vaihtanut "kivemman näköiset", kun hänen mielestään mun verhot oli niin ankeat. No juu, en tosiaan diggaile kukallisia pitsiverhoja niinkuin äiti :D Vaikka eihän se pahalla, se on vaan semmoinen hössö. Tosta kyllä sain kilarit ja ton tyyppinen hösellys kämpässäni loppuikin sitten siihen.

Siivoamisista olen vaan tyytyväinen :)

Vierailija
12/12 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun äitini järjestelee nurkkia, taittelee vaatteita, tyhjentää/täydentää tiskikoneen tms. On niin hienotunteinen ettei kaappeja kaivele/järjestele, mutta kyllä mulle kelpaa kaikenlainen apu :-)

Äitini vain asuu niin kovin kaukana ettei usein hoida lapsiani.

Kaikesta te ihmiset jaksatte marista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi