Paljonko sinulla menee kauneudehoitoon per vuosi?
onko mielestäsi paljon?
Mulla about 500€ ja on vähän liikaa kun sen kerralla maksan.
Kommentit (43)
kampaaja - 5 x vuosi, 100 euroa kerta= 500 euroa
naama- ja vartalorasvat, muut vastaavat = 300 euroa
meikit 150 euroa
tukkatököt 100 euroa
yhteensä 1050 euroa
jatkossa olen ajatellut lisätä kosmetologikäyntejä, ne sitten tähän päälle
jo kampaajakäyntisi tekevät 120 euroa vuodessa (6x20=120)
mutta on niitä toisenkinlaisia miehiä. ja kyllä, naiset suomessa on selkeästi homssuisempia kuin monessa naapurimaassa tai muualla maailmassa, turha sitä on kieltää. en näe ylpeilyn aiheena sitä, kuinka vähän käyttää kauneudenhoitoon vuodessa.
naiset ovat homssusia. En tarkoita että pitäisi olla tällättynä mutta sellianen siisti, kauniisti meikattu olemus on miellyttävämpää katella kuin naturell.
t. mies.
kaljamahaiselle puolikaljulle suomalaismiehelle, joka kulkee virttyneissä verkkareissa ja linttaan astutuissa vanhoissa purjehduskengissä?
Nyt en käy kampaajalla/kosmetologilla, ei kynsi/käsi/jalkahoitoja, mitään uusia huulipunia tai muita meikkejä en osta
kuin muissa maissa. Muista ulottuvuuksista nyt puhumattakaan.
mutta on niitä toisenkinlaisia miehiä. ja kyllä, naiset suomessa on selkeästi homssuisempia kuin monessa naapurimaassa tai muualla maailmassa, turha sitä on kieltää. en näe ylpeilyn aiheena sitä, kuinka vähän käyttää kauneudenhoitoon vuodessa.
Kehuskelettekos te miehet paljonkin keskenänne, miten paljon käytätte rahaa parturissa käynteihin ja kasvorasvoihin vuodessa?
- ripsien ja kulmien kestoväri+muotoilu 286,-
- kampaaja 740,-
- pari manikyyriä, pari pedikyyriä ja yksi ihonpuhdistus 200,-
- hieronta 200,-
- kosmetiikka n. 250,-
Huh, mitä summia, kun oikein miettii laskimella laskee :-O
t. n42
Musta 500€ on ihan kohtuullinen summa. Hiustyylistähän (ja alueen kampaamohinnoista) riippuen tuon verran kuluu pelkkään hiustenleikkaukseen.
Meikkaan töihin hillitysti, käyn kampaajalla. Muuten olen "huono hoidattamaan" itseäni.
Kampaaja noin 8 kertaa vuodessa
leikkaus 50, välillä raitoja tai sävyä about 600
sisältäen shampoota ja lakkaa
Meikit
joudun yleensä vaihtamaan uusiin ennen kuin loppuu
meikkivoide, ripsari, kajal, pari huulipunaa 100
Ihonhoito
apteekin perusvoide
silmänympräys ja muut erikoisvoiteet 100
about 800
Käytän vähemmän rahaa kauneudenhoitoon kuin omaan osuuteeni vuosittaisesta ulkomaanmatkasta. Sinänsähän rahan kuluttaminen ei ole itse arvo, mutta enemmän voisin satsata.
Mulla ongelmana on, että en jaksa perehtyä aiheeseen. Mua ei kiinnosta ryppyvoiteet tai meikit lainkaan. Ihoni on helposti ärtyvä, joten sokkona en viitsi ostaa kalliita tuotteita.
naiset ovat homssusia. En tarkoita että pitäisi olla tällättynä mutta sellianen siisti, kauniisti meikattu olemus on miellyttävämpää katella kuin naturell.
t. mies.
kaljamahaiselle puolikaljulle suomalaismiehelle, joka kulkee virttyneissä verkkareissa ja linttaan astutuissa vanhoissa purjehduskengissä?
näe ylpeilyn aihetta siinä, tai sitten toisaalta vaikka siinä, että käyttää paljon rahaa kauneudenhoitoon. Ylpeily ei oikein kannata ylipäätään.
Mä en käytä juurikaan rahaa kauneudenhoitoon, ja olen silti mielestäni ihan tarpeeksi huolitellun näköinen. Mulla on hyvä ja paksu iho, joten en tarvitse juurikaan ihonhoitotuotteita tai meikkejä sitä kaunistamaan. Rasvaa tarvitsen, tuossa aiemmin vastasinkin, että käytän kookosöljyä.
Kuorin myös kuivaa ihoani, mutta siihenkin saan ainekset ihan ruokakaapista, eikä maksa paljon. En ymmärrä, miten se tekisi jotenkin kuorimisesta parempaa, että käyttäisin siihen jotain kalliita ja pahanhajuisia aineita (inhoan keinotekoisia hajusteita).
Mulla on pitkä ja hyväkuntoinen tukka, jota pidän kiinni esim. nutturalla. En näe mitään syytä käydä kampaajalla, kun itsekin osaan leikata huonot latvat pois. En myöskään värjää tukkaani, koska mulla on kaunis, vaaleanruskea väri.
Mulla on erittäin suomalainen väritys, joten mulle ei sovi mikään voimakas ehostus. Vaaleanruskea rajaus ja ripsiväri riittävät. Haluan luonnollisen lookin, joka kuitenkin korostaa silmiäni, kun ripset ovat luonnostaan vaaleahkot.
Mua ei kiinnosta, miten toiset naiset pukeutuu tai laittautuu, se on niiden oma asia sekä naapurimaissa että täällä. Kukin tekee tässä asiassa miten tykkää. Mun mielestä tää ainainen valitus siitä, miten suomalainen nainen on niin semmoinen ja tämmöinen, on naurettavaa. Jokainen pitäköön omasta ulkonäöstä sellaista huolta kuin tykkää.
mutta vanhemmiten kyllä tuo ei riitä jos meinaa naäyttää kivalta vielä vanhemmiten.
8-10 vuodessa kampaajalla, mukana 1-2 kampausta juhliin
6 x vuodessa kasvohoito
3 x vuodessa pedikyyri (voisi käydä useammin ainakin kesäaikaan)
kynnet kolmen viikon välein
kestoripset vähintään 3 viikon välein
kunnon ihonpuhdistustuotteet, kasvovoiteet, ampullit, vartalovoiteet
shampoot, hoitoaineet, muotoilutuotteet kamapaamosta
sheivaustuotteet, aurinkovoiteet, käsivoiteet, jalkavoiteet
maltillinen määrä meikkejä
2-3 hajuvettä vuosittain
Enpä taidakaan laskea kustannuksia yhteen, tulee aika paljon.,
n. 6-8t euroa vuodessa, jos lasketaan kaikki voidepurnukat, kauneushoitolat, hieronnat ja kampaajakäynnit. Käyn kerran vkossa vartalohoidossa/hieronnassa, kerran kuussa kasvohoidossa + kampaajalla. Siihen päälle erilliset kampaukset tai meikkaukset, manikyyri ja pedikyyri sekä kosmetiikka.
lasken käyttämäni tuotteet + mahdolliset kampaajakäynnit, ehkä n. 200-300.
Menisi paljon enemmän, jos raaskisin/olisi enemmän rahaa (eli tähän kuuluu pari kampaajakäyntiä + markettikosmetiikkaa).
t. mies.
Jos ei olisi rahasti kiinni, niin aivan taatusti kävisin joka kk kampaajalla ja useamman kerran vuodessa kasvo- ym. hoidoissa ja ostaisin vain parasta kosmetiikkaa. Voisi kokeilla helpommin eri merkkejä ja löytää itselle sopivimmat.
Nyt en käy kampaajalla/kosmetologilla, ei kynsi/käsi/jalkahoitoja, mitään uusia huulipunia tai muita meikkejä en osta
panostaa! Paitsi työttömyys varmaan haittaa.
Erioilia joku 7 purkkia vuodessa, huulirasvaa, geeliä saman verran, puuteri kerran vuodessa ja ripsari kahdessa, kampaajalle kerran kahdessa kuussa 20 euroa. Kuorintavoidetta silloin tällöin, saippuaa, shampoota ja hoitoainetta normaalit määrät.
Alle sata euroa reilusti.
Millä logiikalla tuosta tule alle satku? Jos käyt kampaajalla 2kk välein, se tekee 6x vuodessa eli 6x20e=120e plus kaikki muu päälle.
onko mielestäsi paljon?
Mulla about 500€ ja on vähän liikaa kun sen kerralla maksan.
Ja toi purkki menee aika nopeesti, rasvaan sillä koko kroppani.
Aqualan L 15€/400g eli rittää noin pariksi kuukaudeksi
Max Factor Lasting Performance meikkivoide
12.90€ riittää noin 4kk-6kk
Rimmel Duo Bronzing Powder aurinkopuuteri
4.90€ riittää noin 4kk
Rimmel Mono Powder Blush poskipuna
4.50€ riittää n. 6kk-1vuosi
hiuksiin (Prismasta saatavaa sarjaa) Rainbow geeliä
muutoin hoidan hiuksiani samoilla shamppoilla kuin muu perhe.
Aprikoosinkiveä sisältävä kuorinta-aine 3,95€ ja tämä kestää kerran viikossa käytettynä noin puoli vuotta- vuoden
Multivita yksi päivässä 200kpl/20,65 €
Möller Tupla kalaöljy 100 kapselia /16,23 €
Joku osaava voi laksea kuukausi kulutukseni ja vuositasolla
Ja toi purkki menee aika nopeesti, rasvaan sillä koko kroppani.
Aqualan L 15€/400g eli rittää noin pariksi kuukaudeksi
Max Factor Lasting Performance meikkivoide
12.90€ riittää noin 4kk-6kk
Rimmel Duo Bronzing Powder aurinkopuuteri
4.90€ riittää noin 4kkRimmel Mono Powder Blush poskipuna
4.50€ riittää n. 6kk-1vuosihiuksiin (Prismasta saatavaa sarjaa) Rainbow geeliä
muutoin hoidan hiuksiani samoilla shamppoilla kuin muu perhe.Aprikoosinkiveä sisältävä kuorinta-aine 3,95€ ja tämä kestää kerran viikossa käytettynä noin puoli vuotta- vuoden
Multivita yksi päivässä 200kpl/20,65 €
Möller Tupla kalaöljy 100 kapselia /16,23 €
Joku osaava voi laksea kuukausi kulutukseni ja vuositasolla
Minä sain sinulle vuodessa alle 300€
263,71€
vain noin 1200e/v. Lähinnä voiteet ja meikit.