Jo 50 saanut sen narkolepsian. Pelottavaa.
Uutisissa oli.
Pelottavaa se kuinka vastuuttomia tai tietämättömiä viranomaiset ja asiantuntijat onkaan! Ja silti ne on sinne (THL:ään) palkattu varta vasten olemaan muita viisaampina valvomassa suomalaisten terveyden puolesta.
Kommentit (110)
kun kerran mainostit, että sinun kyvyilläsi löytää tietoa, voi tehdä päätelmiä, jostain rokotuksen ottamisesta, niin vaikutat tyhmältä.Se, nyt vaan on niin, että sellaista lääkettä/rokotetta ei olekaan, mistä joku ei saisi haittavaikutuksia.
Ei tarvitse olla Einstein, että voi tehdä päätelmiä lääkkeiden haittavaikutuksista ja siitä, että haluaako itse ottaa riskin. Jos sä et siihen pysty, ei voi mitään.
http://www2.aamulehti.fi/teema/terveys/narkolepsia-ei-vie-valttamatta-a…
ja ihan normaalia elämää eletään, kuten muutkin pitkäaikaissairaat.
T.narkoleptikko, joka sairastui paljon ennen rokotusta
PS.rokotus ei pahentanut sairauttani
Mutta kun et esim. tiedä mitä perimäsi pitää sisällään, tai miten joku juttu vaikuttaa juuri sinun perimäsi, elintapojesi, sairaushistoriasi yms. yhteisvaikutuksesas niin niihin liittyy aina (isojakin) epävarmuustekijöitä.
Ei tarvitse olla Einstein, että voi tehdä päätelmiä lääkkeiden haittavaikutuksista ja siitä, että haluaako itse ottaa riskin. Jos sä et siihen pysty, ei voi mitään.
enkä leiki asiantuntijaa, kun minulla ei siihen resursseja ole.
miten teet päätelmän, ettet juuri tiettyä rokotusta/lääkettä ota? Jokaisesta rokotteesta ja lääkkeestä voi saada sivuvaikutuksia, esim.Asperiinia ei tulisi ottaa kausi-influenssaan, aiotko olla ihan au naturel?
Itse en ole käyttänyt mitään lääkkeitä vuosiin, lapseni eivät ole saaneet mitään rokotuksia eivätkä lääkkeitä. Paitsi esikoinen joka on 11v, on saanut 7-vuotiaaksi asti normirokotteet ja muistaakseni on joskus syönyt antibioottikuurin pienempänä.
Ollaan oltu terveitä ja ne mitä on sairastettu on hoidettu homeopaattisesti. Eikö ole kamalaa.
Vähän asian vierestä mutta näinkin voi elää. Lääkefirmat tekee ihmisistä sairaita yllättävän usein.
miten teet päätelmän, ettet juuri tiettyä rokotusta/lääkettä ota? Jokaisesta rokotteesta ja lääkkeestä voi saada sivuvaikutuksia, esim.Asperiinia ei tulisi ottaa kausi-influenssaan, aiotko olla ihan au naturel?
Itse en ole käyttänyt mitään lääkkeitä vuosiin, lapseni eivät ole saaneet mitään rokotuksia eivätkä lääkkeitä. Paitsi esikoinen joka on 11v, on saanut 7-vuotiaaksi asti normirokotteet ja muistaakseni on joskus syönyt antibioottikuurin pienempänä.
Ollaan oltu terveitä ja ne mitä on sairastettu on hoidettu homeopaattisesti. Eikö ole kamalaa.
Vähän asian vierestä mutta näinkin voi elää. Lääkefirmat tekee ihmisistä sairaita yllättävän usein.
Ja joslääkitystä tarvitaan mietitään vaihtoehtojen välillä mikä on vähiten elimistöä kuormittava vaihtoehto.
Si kohu oli ihan ylimitoitettu
miten teholla työskentelevät hoitsut kertoo että tauti on oikeasti täyttänyt osastot nuorilla perusterveillä ihan toiseen malliin kuin tavallinen flunssa. Vaikka se ei ollutkaan niin paha kuin luultiin, silti SI ei ole mikään tavallinen lentsu.
Mutta kun et esim. tiedä mitä perimäsi pitää sisällään, tai miten joku juttu vaikuttaa juuri sinun perimäsi, elintapojesi, sairaushistoriasi yms. yhteisvaikutuksesas niin niihin liittyy aina (isojakin) epävarmuustekijöitä.
jotka eivät edes ole potilaistaan järin kiinnostuneita, saati, että alkaisivat mitään edes tutkimaan ja selvittelemään.
Paremmin tiedän itse sukuni taustat ja sairaudet.
Herkkyydet ja kipupisteet.
Että saisivat lisää lääkkeitä myytyä ihmisille.
Nykyään on paljon "uusia" sairauksia, joita lääkitään, eikä liene edes ole tutkittu voisko niitä olla lääkitsemättäkin tai lääkitä joillakin vanhoilla halvemmilla lääkkeillä vaikka.
Lääketeollisuus on pisnistä niin vimpan päälle, ettei tosikaan. Tyhmä se, joka ei sitä ymmärrä.
kun nämä roketehysteerikot ovat "omineet" narkolepsiaa sairastavat.
Sairastuminen on paska juttu syystä riippumatta, mutta tämä lisää vain katkeruutta ja surua.
Hysteerikot vaan eivät tajua, että hypoteeseja ei voi esittää totena ellei niitä ole todistettu. Tieteellinen prosessi on käynnissä.
Lisääkö se narkoleptikkojen ja heidän läheistensä onnea, jos nyt vuosi/pari jauhetaan, että rokotus on syynä ja tuleekin tieteellinen vastaus, ettei ole syynä.
Jos sitten tulee vastaus, että on riittävä näyttö korrelaatiosta, niin sillä on omat seuraamuksensa mm. vakuutuskorvausten muodossa.
Vasta viiden seuraavan vuoden tautitilastot osoittavat, että tuliko tautipiikki, pysyvä taudin tason nousu, putoaako uudet tapaukset yms. yms.
Että saisivat lisää lääkkeitä myytyä ihmisille.
Nykyään on paljon "uusia" sairauksia, joita lääkitään, eikä liene edes ole tutkittu voisko niitä olla lääkitsemättäkin tai lääkitä joillakin vanhoilla halvemmilla lääkkeillä vaikka.
Lääketeollisuus on pisnistä niin vimpan päälle, ettei tosikaan. Tyhmä se, joka ei sitä ymmärrä.
koko ajan että kyllä se sairauksien hoito ja kamala medikalisaatio jotain nähtävästi auttaa. Mua huvitti kun kerran joku rokotevalaistunut linkitti tänne Mendelsohn-nimisen lääkevastaisuuden ylipapin kirjoituksia. Ironista kyllä mies kuoli itse 61-vuotiaana lyhyen sairastamninen jälkeen. Ehkä olisi sittenkin kannattanut mennä lääkäriin sen kamalan medikalisaation piiriin.
Itse en ole käyttänyt mitään lääkkeitä vuosiin, lapseni eivät ole saaneet mitään rokotuksia eivätkä lääkkeitä. Paitsi esikoinen joka on 11v, on saanut 7-vuotiaaksi asti normirokotteet ja muistaakseni on joskus syönyt antibioottikuurin pienempänä. Ollaan oltu terveitä ja ne mitä on sairastettu on hoidettu homeopaattisesti. Eikö ole kamalaa. Vähän asian vierestä mutta näinkin voi elää. Lääkefirmat tekee ihmisistä sairaita yllättävän usein.
Homeopatia on uskomus, ei hoito. Energiapillereitä joo.
Itse en ole käyttänyt mitään lääkkeitä vuosiin, lapseni eivät ole saaneet mitään rokotuksia eivätkä lääkkeitä. Paitsi esikoinen joka on 11v, on saanut 7-vuotiaaksi asti normirokotteet ja muistaakseni on joskus syönyt antibioottikuurin pienempänä. Ollaan oltu terveitä ja ne mitä on sairastettu on hoidettu homeopaattisesti. Eikö ole kamalaa. Vähän asian vierestä mutta näinkin voi elää. Lääkefirmat tekee ihmisistä sairaita yllättävän usein.
Meillä homeopatialla, vyöhyketerapialla sekä ruokavaliolla on hoidettu niin flunssat kuin endometrioosikin, lasten iho-ongelmat, koliikki sekä miehen suolisto-ongelmat.
Näistä endometrioosiin, koliikkiin tai suolisto-ongelmiin ei ole lääkäreillä ollut tarjota hoitoa joka olisi auttanut, joten jatkossakin tulen luottamaan enemmän homeopaattiini.
Se ei tuskin ole sinulta pois.
ette rokotustilanteessa kertoneet rokotteen uhista? Hyvähän sitä on jälkikäteen sanoa. Sitä kutsutaan jälkiviisaudeksi.
kieltäydyimme rokotuttamasta itseämme ja lapsiamme niin meidät tuomittiin täysin vastuuttomiksi ja itsekkäiksi olioiksi. Niinpä...
Luotatko silloinkin enemmän homeopatiaan? Tai jos matkustat esim. malaria-alueelle? Mikäs on homeopatian hoitoteho esim. kihdissä, reumassa ja ms-taudissa?
Näistä endometrioosiin, koliikkiin tai suolisto-ongelmiin ei ole lääkäreillä ollut tarjota hoitoa joka olisi auttanut, joten jatkossakin tulen luottamaan enemmän homeopaattiini.
Se ei tuskin ole sinulta pois.
ette rokotustilanteessa kertoneet rokotteen uhista? Hyvähän sitä on jälkikäteen sanoa. Sitä kutsutaan jälkiviisaudeksi.
kieltäydyimme rokotuttamasta itseämme ja lapsiamme niin meidät tuomittiin täysin vastuuttomiksi ja itsekkäiksi olioiksi. Niinpä...
Mä kerroin siviilissä kyllä mutta ammattilaisena pitää noudattaa THL:n linjaa. Ylemmältä taholta on tullut käsky.
narkolepsia ole lisääntynyt muualla kuin suomessa ja ruotsissa.
Ei tietenkään ole kun muut maat eivät samaa rokotetta käyttäneet. Ainakaan pienille lapsille tai riskiryhmille.
Meillä ei rokotetta otettu kenellekään vaikka painostus oli kova. Neuvolasta oikein soitettiin kotiin että miksette aio rokotuttaa lapsianne. Lapsilla TÄYSIN testaamatonta rokotetta yritettiin työntää lähes väkisin.
Endometrioosi ei parane kuin leikkaushoidolla, jos se on paha, lievemmän kanssa toki voi elää ilmankin. Kuka on sairautenne diagnosoinut, koulutettu lääkäri vai homeopaattiko?
Ihmiset eivät tajua, että missä terveyden lintukodossa me elämme. On varaa filofosoida ottaako rokotteen vai ei.
Rokotteisiin liittyy tilastolliset riskit, mutta sairastamiseen kanssa. Suomessakin ollaan kuoltu sikainfluenssaan, muistakaa tämä. Sen jälkeen tarvittiin vartijat rokotuspisteisiin.
Narkolepsiaan sairastuneiden määrä on varma. Syy siihen ei, ellei ensi viikolla tule uutta tietoa. Teorioita ja salaliittoteorioita voi jokainen heitellä.