Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jo 50 saanut sen narkolepsian. Pelottavaa.

Vierailija
27.01.2011 |

Uutisissa oli.

Pelottavaa se kuinka vastuuttomia tai tietämättömiä viranomaiset ja asiantuntijat onkaan! Ja silti ne on sinne (THL:ään) palkattu varta vasten olemaan muita viisaampina valvomassa suomalaisten terveyden puolesta.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensi viikolla tulee jotakin tietoa.

Jotenkin tuo THL:n antama tieto tuntuu luotettavammalta kuin kuhnemammojen.

http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/sikainfluenssa/usein_kysyttya/narkolepsi…

Vierailija
62/110 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis paino sanalla todella. No nytpä on sitten tämäkin luulo tullut oikaistua. Enää en luule. Vastaisuudessa mietin hyvin tarkkaan ja etsin myös tietoa ennen kuin otan tai annan lapsillekaan yhtään ainuttakaan rokotetta tai lääkettä.

Raskasta on se, ettei voi asiantuntijoihinkaan enää luottaa. Että kaikki tieto pitää etsiä itse jos jotakin jostakin asiasta haluaa tietää. Ei voi vaan ajatella, että kyllä toi tietää mua paremmin, se on opiskellut tuota alaa ja on siitä hyvin perillä. Joo ei, tästä lähin pitää itse tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...osaatte näköjään myös yleistämisen jalon taidon. Kas kummaa, kun kaikki minun tuntemani terveydenhuollon ammattilaiset rokotuttivat niin itsensä kuin perheensäkin?

kieltäydyimme rokotuttamasta itseämme ja lapsiamme niin meidät tuomittiin täysin vastuuttomiksi ja itsekkäiksi olioiksi. Niinpä...

Vierailija
64/110 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei johtunut rokotuksesta. Kuinkahan monella rattiin nukahtaneella se on?

Vierailija
65/110 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis paino sanalla todella. No nytpä on sitten tämäkin luulo tullut oikaistua. Enää en luule. Vastaisuudessa mietin hyvin tarkkaan ja etsin myös tietoa ennen kuin otan tai annan lapsillekaan yhtään ainuttakaan rokotetta tai lääkettä. Raskasta on se, ettei voi asiantuntijoihinkaan enää luottaa. Että kaikki tieto pitää etsiä itse jos jotakin jostakin asiasta haluaa tietää. Ei voi vaan ajatella, että kyllä toi tietää mua paremmin, se on opiskellut tuota alaa ja on siitä hyvin perillä. Joo ei, tästä lähin pitää itse tietää.

Olisi mielenkiintoista tietää, miten haet tietoa ja miten päättelet, onko rokotuksesta hyötyä, kun monen lääkkeen haittavaikutukset selviävät vasta vuosien kuluttua, kun ne ihmisillä ilmenevät(esim.hormoonihoidon vaikutus syövän esiintymiseen jne.)

Vierailija
66/110 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että asiantuntijatkin ovat vain ihmisiä. Ja myös se, että AINA tulee yllätyksiä, biologiset organismit kun eivät useinkaan reagoin niin kuin "pitäisi".

-biologi (koko perhe rokotettiin)

Siis paino sanalla todella. No nytpä on sitten tämäkin luulo tullut oikaistua. Enää en luule. Vastaisuudessa mietin hyvin tarkkaan ja etsin myös tietoa ennen kuin otan tai annan lapsillekaan yhtään ainuttakaan rokotetta tai lääkettä.

Raskasta on se, ettei voi asiantuntijoihinkaan enää luottaa. Että kaikki tieto pitää etsiä itse jos jotakin jostakin asiasta haluaa tietää. Ei voi vaan ajatella, että kyllä toi tietää mua paremmin, se on opiskellut tuota alaa ja on siitä hyvin perillä. Joo ei, tästä lähin pitää itse tietää.

Vierailija
67/110 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja erilaiset yhteisvaikutukset (esim. elintavat, ympäristön saasteen jne).

Oikeasti, nämä asiat eivät ole mitenkään yksiselitteisiä. Esim. joku voi saada pahat sivuvaikutukset lääkkeestä/rokotuksesta vaikka olisi selvinnut taudista helpolla, jollain toisella päinvastoin, kolmannella kumpikin tuo pahat oireet ja neljännellä kaikki menevät huomaamatta.

Olisi mielenkiintoista tietää, miten haet tietoa ja miten päättelet, onko rokotuksesta hyötyä, kun monen lääkkeen haittavaikutukset selviävät vasta vuosien kuluttua, kun ne ihmisillä ilmenevät(esim.hormoonihoidon vaikutus syövän esiintymiseen jne.)

Vierailija
68/110 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlaa rokotteen/lääkkeen nimen ja tekee sitten viisaat päätelmänsä,heh. Miksi luottaa lääkäreihin, kun on olemassa tietokone,buahahaaaa.

Vierailija
69/110 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mahdollisia toimintatapoja viranomaisilla oli?

Olisiko pitänyt jättää koko influenssauhka noteeramatta, etenkin kun tiedettiin, että se kohdistuu erityisesti nuoriin?

Me ei voida tietää, mikä tilanne olisi ilman rokotetta. Kuinka moni lapsi ja nuori olisi kuollut, ja mikä valitus sitten täällä ja muuallakin olisi? "Oli rokote, mutta suomalaiset viranomaiset eivät antaneet sitä!"

Jos ja kun yhteys rokotteen ja narkolepsian välillä todetaan (sitä ei välttämättä aukottomasti todeta), kyseessä on tragedia perheille ja näille lapsille. Siitä huolimatta rokotusten ottaminen oli oikea ratkaisu.

Vierailija
70/110 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat huolissaan tuosta viruksesta,koska sen sukulainen aiheutti outoa uneliaisuutta, jo kauan ennen rokotuksia.

Vierailija
71/110 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis paino sanalla todella. No nytpä on sitten tämäkin luulo tullut oikaistua. Enää en luule. Vastaisuudessa mietin hyvin tarkkaan ja etsin myös tietoa ennen kuin otan tai annan lapsillekaan yhtään ainuttakaan rokotetta tai lääkettä. Raskasta on se, ettei voi asiantuntijoihinkaan enää luottaa. Että kaikki tieto pitää etsiä itse jos jotakin jostakin asiasta haluaa tietää. Ei voi vaan ajatella, että kyllä toi tietää mua paremmin, se on opiskellut tuota alaa ja on siitä hyvin perillä. Joo ei, tästä lähin pitää itse tietää.

Samalla tavalla kun hain tietoa opiskellessa. Ei se nyt niin vaikeaa ole. Tietysti se vaatii vähän vaivannäköä ja kielipäätä mutta onneksi sitä nyt ei niin kauhean usein kuitenkaan joudu tekemään.

Suurin osa elämästä sujuu vaikkei paljon mistään mitään tietäisikään.

Vierailija
72/110 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä mahdollisia toimintatapoja viranomaisilla oli?

Olisiko pitänyt jättää koko influenssauhka noteeramatta, etenkin kun tiedettiin, että se kohdistuu erityisesti nuoriin?

Me ei voida tietää, mikä tilanne olisi ilman rokotetta. Kuinka moni lapsi ja nuori olisi kuollut, ja mikä valitus sitten täällä ja muuallakin olisi? "Oli rokote, mutta suomalaiset viranomaiset eivät antaneet sitä!"

Jos ja kun yhteys rokotteen ja narkolepsian välillä todetaan (sitä ei välttämättä aukottomasti todeta), kyseessä on tragedia perheille ja näille lapsille. Siitä huolimatta rokotusten ottaminen oli oikea ratkaisu.

Senhän näki jo viime syksynä tilanteen ollessa päällä. Media vaan sitä lietsoi, THL:n käskystä ehkä?

Vierailija
73/110 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainittu tapauksia, jotka eivät olisi saaneet rokotetta, mutta olisivat sairastaneet sikainfluenssan ja saaneet narkolepsian.

Kuitenkin THL epäilee, että itse virus voi olla syy narkolepsiaan, joten luulisi, että rokottamattomia sikainfluenssan sairastaneita olisi useita kymmeniä?

Vierailija
74/110 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun Suomessa on narkoleptikkoja, jotka on diagnosoitu jo paljon ennen rokotettakin. Narkolepsian syytä ei tiedetä.

Vierailija
75/110 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten teet päätelmän, ettet juuri tiettyä rokotusta/lääkettä ota? Jokaisesta rokotteesta ja lääkkeestä voi saada sivuvaikutuksia, esim.Asperiinia ei tulisi ottaa kausi-influenssaan, aiotko olla ihan au naturel?

Vierailija
76/110 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin viime vuoden lopulla oli juttuja joisa kerrottiin että Ruotsissa oli narkolepsian saanut x rokotettua ja x si:n sairastanutta (en valitettavasti muista enää lukuja).

mainittu tapauksia, jotka eivät olisi saaneet rokotetta, mutta olisivat sairastaneet sikainfluenssan ja saaneet narkolepsian.

Kuitenkin THL epäilee, että itse virus voi olla syy narkolepsiaan, joten luulisi, että rokottamattomia sikainfluenssan sairastaneita olisi useita kymmeniä?

Vierailija
77/110 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

WHO:n toimia sikainfluenssan pandemiaksi julistamisen yhteydessä tutkitaan. Koko pandemian julistaminen on asetettu kyseenalaiseksi. SI ei ehkä ollutkaan niin vaarallinen kuin annettiin ymmärtää. Tuo GSK on muuten sama läkefirma joka valmisti ja kauppasi diabeteslääke Avandiaa. Kävi sittemmin ilmi, että yhtiö vääristeli tutkimuksia ja pimitti tietoa lääkkeen haittavaikutuksista. Avandian todettiin saattavan aiheuttaa kuolemantapauksia. Lääke vedettiin markkinoilta. Sanoisi tuosta lääkefirmasta. 'joka kerran keksitään, sitä aina epäillään'.

Vierailija
78/110 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten teet päätelmän, ettet juuri tiettyä rokotusta/lääkettä ota? Jokaisesta rokotteesta ja lääkkeestä voi saada sivuvaikutuksia, esim.Asperiinia ei tulisi ottaa kausi-influenssaan, aiotko olla ihan au naturel?

hankkimaani tietoa, että en pysty edes itsenäisesti päättämään Asperiinin ottamisesta? Joopa joo, ei mun tarvitse sua vakuuttaa, riittää, että itse tiedän mitä teen tai jätän tekemättä ja miksi.

Vierailija
79/110 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin viime vuoden lopulla oli juttuja joisa kerrottiin että Ruotsissa oli narkolepsian saanut x rokotettua ja x si:n sairastanutta (en valitettavasti muista enää lukuja).

mainittu tapauksia, jotka eivät olisi saaneet rokotetta, mutta olisivat sairastaneet sikainfluenssan ja saaneet narkolepsian. Kuitenkin THL epäilee, että itse virus voi olla syy narkolepsiaan, joten luulisi, että rokottamattomia sikainfluenssan sairastaneita olisi useita kymmeniä?

Vierailija
80/110 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran mainostit, että sinun kyvyilläsi löytää tietoa, voi tehdä päätelmiä, jostain rokotuksen ottamisesta, niin vaikutat tyhmältä.Se, nyt vaan on niin, että sellaista lääkettä/rokotetta ei olekaan, mistä joku ei saisi haittavaikutuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi