Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakituinen työ vs opintojen loppuun suorittaminen

Vierailija
27.01.2011 |

Mitä tekisitte? Olette hyvänä pidetyssä vakityössä (itse ette suuremmin viihdy..), maistetiopinnot suorittamatta. Opinto-oikeus päättymässä. Ette saa opintovapaata. Irtisanoutuisitteko vai jatkaisitte työtänne. Työllistyminen maisteritutkinnon jälkeenkään ei mitenkää varmaa. Ikääkin jo on "riittämiin".

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mMtta aikuisopintorahaahan saa myös tulevista työvuosista, joten on enemmän kuin 2 kk. Katso netin laskurista.

Vierailija
2/7 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko niitä tehdä töiden ohella? Esim. otat välillä vapaapäiviä tai saldovapaita tms. ja käyt tentissä tai luennolla. Niin minä olen sinnitellyt eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ähertäisin opiskeluhommat loppuun.

Se vakituinenkin työ voi loppua ja silloin on tosi kurjaa, jos opinnot on kesken.

Vierailija
4/7 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 120ov. Pitäisi olla läsnä harjoitusryhmissä. Pakkohan työantajan on vapaata myöntää, vuoden voi viivästyttää, ei muuta. Ehkä alitajuisesti haluan pois työstäni. Ahdistaa ajatus että tätä nysväämistä loppuelämäkö sitten.. Vaikeaa

Vierailija
5/7 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä saat opintovapaata. Se on lakisääteinen oikeus. Ei oo väliä, vaikka ei liity omaan ammattii. Jos sulla on viiden vuoden työhistoria saat lisäksi aikuiskoulutustukea, joka on aika ruhtinaallinen. Googlaa ja lue tarkemmin. Taistele!

Vierailija
6/7 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä saat opintovapaata. Se on lakisääteinen oikeus. Ei oo väliä, vaikka ei liity omaan ammattii. Jos sulla on viiden vuoden työhistoria saat lisäksi aikuiskoulutustukea, joka on aika ruhtinaallinen. Googlaa ja lue tarkemmin. Taistele!

mutta siitähän ei saa kuin 2kk aikuisopintorahaa. Eli sen verran saisin sitä. Aion kuitenkin taistella edes muutaman kuukauden sitä vapaata.

Vierailija
7/7 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten paljon siinä on etäopiskelu- ja tenttimismahdollisuuksia, mutta uskoisin että tuo on tehtävissä. Alat nyt keväällä ja kesällä tenttiä niitä kursseja joissa se on mahdollista, ja haet hyvissä ajoin syksyksi esim. kaksi ja puoli kuukautta opintovapaata (syyskuun puoliväli - marraskuun loppu), jolloin tahkoat läsnäolokursseja ja tenttejäkin niin paljon kuin kalenteriin vain mahtuu. Ja sitten ensi keväänä taas etäkursseja.

Ja osan opinnoista, esim. sivuaineen, voit tehdä avoimen yliopiston puolella (niin minäkin olen tehnyt), jolloin opiskelu sujuu ihan hyvin työn ohella. Eli teet sinne vaikka nyt keväällä ja tahkoat niitä pääaineopintoja sitten opintovapaan aikana.