Kuka teillä laittaa lapset tänään nukkumaan?
Täällä haaveilen, että olis joku toinenkin aikuinen, joka voisi auttaa...
Kommentit (42)
Mun mieheni on töissä aina illat mutta ei lasten nukkumaan menossa apua kyllä ikinä tarvitakaan.
Ihan omasta vapaasta tahdosta ja koska minä hoidan aamupalan.(tosin mies hoitaa senkin vkl, nukun pitkään, ihanaa)
Mutta pitihän se jonkun tulla kertomaan että me, joilla mies osallistuu, ollaan nyt sitten avuttomia. :D
kaks vanhempaa nukkumaan aina. Osallistun itse heidän iltatoimiinsa jos huvittaa.
Itse hoidan kuopuksen iltatoimet, joita nyt ei niin paljoa olekaan vielä kun ei ole hampaita, ei syö kiinteitä tms. Imetän ja nukutan siis vaan. Ja jos väsähdän itse niin mies käskee mut nukkumaan jä jää nukuttamaan vauvaa.
4 alle kouluikästä nukkuun. Minusta se on mukavaa.
Pesut, pusut ja iltasatu.
Pienin sammuu omaan huoneeseen; hyssyttää ja silittää päätä.
Lopuille yhteinen satu ja ne nukahtaa sen jälkeen.
Meillä vuorotellaan nukuttajaa. Huomenna mies laittaa unille ipanat.
Ja nukkumaan laittaa siinä yhteydessä.
25 eli edelleen se hiitolennkiläinen :)
siis pitää silittää päätä ja hyssyttää hetki pienintä. ;)
27
Lapselle kumpikin lukee yhden sadun ja laulaa yhden laulun.
niinkuin aina ennenkin. Ei tuo mies taida taas peräänsä sohvalta nostaa, ellen mee komentamaan ja käskyttämään... En jaksa tänään, nopeemmin ovat unten mailla, kun meen ja pistän ne petiin ihan itte... Silti vituttaa. >:( Oma vika varmaan.
Kohta 2v poju nappaa unilelun kainaloon, kiipeää ylös omaan huoneeseen, jonne me molemmat menemme peittelemään, antamaan hyvän yön suukot ja halit. Tällä tavalla menty jo ties kuinka kauan
onkin. Peittelen kaksi lasta ja anna pusun poskelle ja toivotan hyvät yöt. Oikeasti on yksi helpoimpia hetkiä lasten kanssa.
Mies on töissä yhdeksään asti ja pitäis saada kyllä lapsi ennen sitä nukkumaan. Yleensä mies nukuttaa pojan :)
Meillä isä laittaa aina lapset nukkumaan, poikkeuksia on vain muutamana iltana vuodessa.
Siis osallistuuko teillä isät IHAN OIKEASTI?!? Meillä ei milloinkaan. Ei edes vahingossa...
Mies osallistuisi mieluusti enemmänkin, minä olen vain niin tyhmä, että ajattelen kaiken olevan mun "tehtäviä".
Onneksi tuo mies pistää stopin aina mun pöljäilyille ja esim. paripäivää sitten mieskin uskaltautui kokeilemaan syöttämistä ja halusi tästä eteenpäin antaa iltapuuron aina kun on kotona siihen aikaan. Sama ilta suihkun/kylvyn kanssa.(Lapsi nyt 6kk)
-34-
mies pesi hampaat, lapset kipitti itse sänkyihin ja käviemme huikkaamassa hyvät yöt.
oli tyttö jo valmistautumassa nukkumaan (mies käyttänyt suihkussa, hoitanut iltapalat ja passittanut tytön iltapalalle ja luki iltasadunkin). Mun hommaksi jäi antaa iltapusu ja laulaa unilaulu.
iskä kyllä vaihtaa nuorimman vaipan ja yökkärin, mutta sen tehtyään painuu samoin tein nukkuun *huoh, aina!!!
Isä oli sillä aikaa vauvan ja kolmevuotiaan kanssa kotona.Nousivat iltapalapöydästä ja me istuimme siihen syömään isoimman kanssa. Mies pesi vauvan ja laittoi nukkumaan.
Nyt mies ja 3-vuotias katselevat vielä lastenohjelmaa tuolla sohvalla.
Kun ollaan syöty, lapset menevät hammaspesulle ja sen jälkeen isänsä lukee iltasadun, johon 3-vuotias nukahtaa.
Isompi tulee vielä sadun jälkeen juttelemaan kanssamme sohvalle.
Yleensä mä laitan vauvan nukkumaan ja mies isommat (3 ja 5).
siis kun tulitte menitte iltapalapöytään ja syötte siinä nyt koska sitten kun ollaan syöty niin lapset menevät nukkumaan... kuitenkin olet av:lla?
mutta ei meillä asukaan muita aikuisia. Joskus harvoin miesystäväni laittaa lapset nukkumaan kun yövytään hänen luona.
ja passitti sitten lapsen yläkertaan hammaspesulle "minulle". Lapsi pesi itse hampaat ja kävi vessassa, minä peittelin, luimme iltarukouksen ja halimme ja suukottelimme hetken. Ihanaa aikaa, sillä kohta on jo murkku, joka ei takuulla halua äitiään suukotella!
Vauvan imetän ja laitan sänkyyn, nukahtaa sinne itse.
Isommille lapsille laitan tietty iltapalan pöytään ja pesen 4 v ja 5 v lasten hampaat.
Mun mieheni on töissä aina illat mutta ei lasten nukkumaan menossa apua kyllä ikinä tarvitakaan.