Hyvä opetus kiusaajalle. 5-luokkalainen tyttö
antoi synttärikutsut koulussa kaikille luokan tytöille paitsi yhdelle. (Ihmettelenpä vaan minkälaiset vanhemmat antaa toimia näin.) Luokan tytöt olivatkin todella empaattisia ja lojaaleja ja asettuivat syrjityn puolelle, sanoivat ettei ole oikein ja eivät mene synttäreille. Vain kaksi tyttöä aikoi mennä. Näinkin siis voi olla, että oppilaat huomaavat vääryyden ja asettuvat heikomman puolelle.
Kommentit (39)
kutsua koko luokkaa/kerhoryhmää tms! Eikö kaverisynttäreille tule KAVERIT ovat sitten samalla luokalla taikka jostain muualta tuttuja. Ja tyhmästi kyllä teki tuo 5-luokkalainen, toivottavasti otti opikseen.
siitä että yksi jätetään kutsumatta, niin tilan tai rahan puute ei siihen voi olla syynä.
mutta pitää nyt ensimmäistä kertaa lastenkutsut. Lapsi olisi halunnut kutsua sekä tyttöjä että poikia, mutta tytöistä ei osannut karsia ketään pois (paitsi yhden), joten päätettiin, että tällä kertaa jättää pojat pois synttäreiltä ja pitää tyttöjen bileet. Eli kaikki 9 ryhmän tyttöä kutsuttiin synttäreille.
Katsotaan sitten millaisia bileitä koulussa alkaa pitämään:)
Jos koululuokasta kutsutaan kaikki tytöt, paitsi yhtä...se on todella törkeää ja en antaisi oman lapseni tehdä niin.
Mutta, kuulin juuri, että yhdellä tytöllä oli ollut synttärit tyttäreni luokalta (1.lk), mutta kaikki muut työt oli kutsuttu, lukuunottamatta omaani.
Kiusaaja hän EI ole!
Hän on ainoa uusi lapsi luokalla, aloitti siis ekalta luokalta, muut ovat olleet eskarista asti "yhdessä".
Sen verran pikkumainen olen, että kutsun kaikki muut tytön synttäreille, paitsi tätä yhtä.
Lisäksi tulee "vanhoja" kavereita, toisesta kaupunginosasta, josta muutimme elokuussa.
Sotii siis omia periaatteitani vastaan, mutta jos oma lapsi on jätetty kutsumatta, niin en kyllä kutsu tätä yhtä tyttöä luokalta.
jakaako tyttö kutsut ja kuinka monelle.
Ei vanhemmat ole niitä kutsuja jakamassa vaan lapset antaa niitä itse. Lapsi voi hävittää "ylimääräiset" kutsut ja sanoa jakaneensa ne kaikille.
En ymmärrä miksi koko luokan on oltava synttäreillä. Kutsuisin vain ne joista erityisesti pidän ja joiden kanssa olen.
Kuvitellaan aikuisen 50-juhlat, ei niihin kutsuta kaikkia työkavereita vaan ne joiden kanssa kemiat on kohdallaan.
Tyttärieni koululuokilta on ollut 3-5 kaveria synttäreiltä ja muut vieraat muista yhteyksistä tutuiksi tulleita.
Seinät tulisi vastaan jos kutsuisivat koko luokan tytöt.
Jos koululuokasta kutsutaan kaikki tytöt, paitsi yhtä...se on todella törkeää ja en antaisi oman lapseni tehdä niin. Mutta, kuulin juuri, että yhdellä tytöllä oli ollut synttärit tyttäreni luokalta (1.lk), mutta kaikki muut työt oli kutsuttu, lukuunottamatta omaani. Kiusaaja hän EI ole! Hän on ainoa uusi lapsi luokalla, aloitti siis ekalta luokalta, muut ovat olleet eskarista asti "yhdessä". Sen verran pikkumainen olen, että kutsun kaikki muut tytön synttäreille, paitsi tätä yhtä. Lisäksi tulee "vanhoja" kavereita, toisesta kaupunginosasta, josta muutimme elokuussa. Sotii siis omia periaatteitani vastaan, mutta jos oma lapsi on jätetty kutsumatta, niin en kyllä kutsu tätä yhtä tyttöä luokalta.
"Jos kerran pikku-pekka tekee näin, niin mäkin teen sitten samalla lailla, ha-haa ja lällällää!"
Tuonko opin haluat omalle ekaluokkalaisellesi antaa?
Jos koululuokasta kutsutaan kaikki tytöt, paitsi yhtä...se on todella törkeää ja en antaisi oman lapseni tehdä niin.Mutta, kuulin juuri, että yhdellä tytöllä oli ollut synttärit tyttäreni luokalta (1.lk), mutta kaikki muut työt oli kutsuttu, lukuunottamatta omaani.
Kiusaaja hän EI ole!
Hän on ainoa uusi lapsi luokalla, aloitti siis ekalta luokalta, muut ovat olleet eskarista asti "yhdessä".Sen verran pikkumainen olen, että kutsun kaikki muut tytön synttäreille, paitsi tätä yhtä.
Lisäksi tulee "vanhoja" kavereita, toisesta kaupunginosasta, josta muutimme elokuussa.Sotii siis omia periaatteitani vastaan, mutta jos oma lapsi on jätetty kutsumatta, niin en kyllä kutsu tätä yhtä tyttöä luokalta.
että soittaisin tämän tytön vanhemmille ja kävisin ihan asiallisen keskustelun asiasta. Sanoisin, että meidän tyttö on vähän pahoittanut mielensä tilanteesta ja haluaisi kaikesta huolimatta kutsua ko. tytön omille synttäreilleen. En jättäisi tyttöä kutsumatta, sillä en halua opettaa lapselleni kostamista.
Olet kyllä aika pikkumainen, itse en antaisi lapseni jättää kutsumatta yhtä, vaikka se yksi olisi hänet jättänyt kutsumatta.
Jos koululuokasta kutsutaan kaikki tytöt, paitsi yhtä...se on todella törkeää ja en antaisi oman lapseni tehdä niin.Mutta, kuulin juuri, että yhdellä tytöllä oli ollut synttärit tyttäreni luokalta (1.lk), mutta kaikki muut työt oli kutsuttu, lukuunottamatta omaani.
Kiusaaja hän EI ole!
Hän on ainoa uusi lapsi luokalla, aloitti siis ekalta luokalta, muut ovat olleet eskarista asti "yhdessä".Sen verran pikkumainen olen, että kutsun kaikki muut tytön synttäreille, paitsi tätä yhtä.
Lisäksi tulee "vanhoja" kavereita, toisesta kaupunginosasta, josta muutimme elokuussa.Sotii siis omia periaatteitani vastaan, mutta jos oma lapsi on jätetty kutsumatta, niin en kyllä kutsu tätä yhtä tyttöä luokalta.
jätti kutsumatta omanikin.
Sitä saa, mitä tilaa. Tämä on lastenkin hyvä oppia.
Kiusaajien äidit hermostui heti, että jos heidän kiusaajakullannuppunsa saakin takaisin sen, mitä itse tekee.
Perään en alkaisi soittelemaan vanhemmille ja vonkumaan, että miksi meidän lasta ei kutsuttu.
Itse en halunnut kavereita kotiini, se n. 5-6 h päivässä koulussa riitti aivan täysin. En pitänyt synttäreitäkään muille, juhlin vanhempieni kanssa.
Onneksi täältä saa mainioita vinkkejä, jahka tuo oma poika alkaa juhlimaan - jos alkaa juhlimaan.
Entä jos kutsutta jäänyt tyttö onkin kiusaaja? Kiusaa ja kiusaa synttärisankaria, joka näin päättää jättää tytön kutsumatta. Muut menevät kiusaamiseen mukaan ja ilmoittavat, että ei tulla sun synttäreille. Nyt se raukka, muutenkin yksinäinen tyttö, itkee kun vain kaksi lasta suostuu tulemaan sen synttäreille ja tämä kiusaaja pitää valtaa luokassa.
Tämän olisin itsekkin halunut tuoda esiin
on ainakin meillä. Tyttö nyt ekaluokalla. Ihan kesän kynnyksellä on synttärit ja nyt miettii jo kuumeisesti, ketä kutsuu synttäreille. Haluaisi kutsua tietysti luokkansa tytöt, mutta kun yksi on todella paha kiusaaja, joka jatkuvasti nimittelee tyttöäni, käy käsiksi jne... Vaikka muutoin tytölläni on paljon kavereita koulussa, ei siis ole mitenkään muutoin kiusattu. Tämä kiusaaja on vähän kaikkia kohtaan tämmöinen.
Tyttöni tietää, että tästä kiusaajasta voi tuntua todella kurjalta, jos häntä ei kutsuta, on ihan itse sitä ääneen pohtinut, mutta ei kuitenkaan halua häntä pilaamaan omia synttäreitään. Ja miksi ihmeessä tyttöni pitäisi kutsua kiusaaja omille synttäreilleen. En minä ainakaan kutsu meille ketään, joka on v-mäinen minua kohtaan.
Olen sanonut tytölleni, että hän voi jättää tämän kiusaajan kutsumatta, ihan siitä syystä, että tyttöni ei tarvitse kutsua kiusaajaa omaan kotiinsa. Miettiköön tämä kiusaaja sitten ihan itse, miksei hän saa kutsua. Tämän kiusaajan kanssa kun ei paljon keskustelut auta. On todella nokkava tapaus. Yritetty on, mutta ei auta.
Viestisi sai hyvälle mielelle, teit oikein.
Entä jos kutsutta jäänyt tyttö onkin kiusaaja? Kiusaa ja kiusaa synttärisankaria, joka näin päättää jättää tytön kutsumatta. Muut menevät kiusaamiseen mukaan ja ilmoittavat, että ei tulla sun synttäreille. Nyt se raukka, muutenkin yksinäinen tyttö, itkee kun vain kaksi lasta suostuu tulemaan sen synttäreille ja tämä kiusaaja pitää valtaa luokassa.
Tämän olisin itsekkin halunut tuoda esiin
on ainakin meillä. Tyttö nyt ekaluokalla. Ihan kesän kynnyksellä on synttärit ja nyt miettii jo kuumeisesti, ketä kutsuu synttäreille. Haluaisi kutsua tietysti luokkansa tytöt, mutta kun yksi on todella paha kiusaaja, joka jatkuvasti nimittelee tyttöäni, käy käsiksi jne... Vaikka muutoin tytölläni on paljon kavereita koulussa, ei siis ole mitenkään muutoin kiusattu. Tämä kiusaaja on vähän kaikkia kohtaan tämmöinen.
Tyttöni tietää, että tästä kiusaajasta voi tuntua todella kurjalta, jos häntä ei kutsuta, on ihan itse sitä ääneen pohtinut, mutta ei kuitenkaan halua häntä pilaamaan omia synttäreitään. Ja miksi ihmeessä tyttöni pitäisi kutsua kiusaaja omille synttäreilleen. En minä ainakaan kutsu meille ketään, joka on v-mäinen minua kohtaan.
Olen sanonut tytölleni, että hän voi jättää tämän kiusaajan kutsumatta, ihan siitä syystä, että tyttöni ei tarvitse kutsua kiusaajaa omaan kotiinsa. Miettiköön tämä kiusaaja sitten ihan itse, miksei hän saa kutsua. Tämän kiusaajan kanssa kun ei paljon keskustelut auta. On todella nokkava tapaus. Yritetty on, mutta ei auta.
kutsuisin antaisin tälle tytölle mahdollisuuden, mutta jos hän antaisi kiusata ja nimitellä synttäreillä lähettäisin hänet kotiin/soittaisin vanhemmat hakemaan.
jätti kutsumatta omanikin.
Sitä saa, mitä tilaa. Tämä on lastenkin hyvä oppia.
Kiusaajien äidit hermostui heti, että jos heidän kiusaajakullannuppunsa saakin takaisin sen, mitä itse tekee.
Perään en alkaisi soittelemaan vanhemmille ja vonkumaan, että miksi meidän lasta ei kutsuttu.
itseni takia soittaisi vaan ihan vain lasten. Lapsille pitää opettaa esimerkkiä näyttämällä, että asioista voi keskustella ja sopia.
jätetty olisi kiusannut tms. ketään. ap.
Kaikki vaan eivät voi tulla ihan kaikkien kanssa toimeen. JA onko kaikilla sitten jättisuuret kodit, joihin MAHTUU kutsua kaikki?
kutsut antanut tyttö oli kiusattu ja se kelle ei antanut kutsua oli pahin kiusaaja? musta tää kuulostais varsin todennäköiseltä, kun muut kerran liittoutui "syrjityn" puolelle..
voisko ollakin näin?
tai ketään. On ujo ja kiltti, kavereita onneksi on luokalla. Tämä synntärisankari aiemmin kiusannut tyttöä, mikä kylläkin loppui kun ilmoitin asiasta opelle. ap
yhtenäisen alkuopetuksen piirissä. Eli heillä on yhdistetty kaksi luokkaa, 40 lasta, n. 25 tyttöä. Ei millään voi kutsua kaikkia tyttöjä ;)
Nyt kun lapsi alkaa lähestyä kymmentä ikävuotta olemme puhuneet, että pidettäisiin "pienempiä" synttäreitä. Mutta vielä on harkinnan asteella. Pienemmän porukan voisin viedä vaikka keilaamaan/elokuviin tms.
Ei kun. Itse en antaisi tapahtua moista, että vain yksi jätettäis kutsumatta. Esikoulussa meinasi tapahtua, että tyttäreni olisi jättänyt kahdestatoista kaksi kutsumatta. Kutsuimme koko porukan. Ja kaikilla oli kivaa.
tyttöä tai ketään eli siitä ei ole kyse. Kutsutta jätetty kiltti ja ujo. ap