Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä opetus kiusaajalle. 5-luokkalainen tyttö

Vierailija
26.01.2011 |

antoi synttärikutsut koulussa kaikille luokan tytöille paitsi yhdelle. (Ihmettelenpä vaan minkälaiset vanhemmat antaa toimia näin.) Luokan tytöt olivatkin todella empaattisia ja lojaaleja ja asettuivat syrjityn puolelle, sanoivat ettei ole oikein ja eivät mene synttäreille. Vain kaksi tyttöä aikoi mennä. Näinkin siis voi olla, että oppilaat huomaavat vääryyden ja asettuvat heikomman puolelle.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä vanhemmissakin vikaa jos antavat jättää yhden kutsumatta.

Vierailija
2/39 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakaako tyttö kutsut ja kuinka monelle.

Ei vanhemmat ole niitä kutsuja jakamassa vaan lapset antaa niitä itse. Lapsi voi hävittää "ylimääräiset" kutsut ja sanoa jakaneensa ne kaikille.

En ymmärrä miksi koko luokan on oltava synttäreillä. Kutsuisin vain ne joista erityisesti pidän ja joiden kanssa olen.

Kuvitellaan aikuisen 50-juhlat, ei niihin kutsuta kaikkia työkavereita vaan ne joiden kanssa kemiat on kohdallaan.

Tyttärieni koululuokilta on ollut 3-5 kaveria synttäreiltä ja muut vieraat muista yhteyksistä tutuiksi tulleita.

Seinät tulisi vastaan jos kutsuisivat koko luokan tytöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tyttöä, mutta se ei ole ok että kutsuu kaikki muut paitsi yhden, se on selvää syrjimistä. Nyt taidan tietää millaiset vanhemmat tällaisilla lapsilla on....

Vierailija
4/39 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän kyllä taatusti huolen, että koko luokka kutsutaan! Tai ryhmä jaetaan lapselle konkreettisin perustein, esim. kaikki luokan pojat tai tytöt.

Minä olin ala-asteella aina se, joka ei saanut kutsua oikeastaan kenenkään synttäreille, eikä minun synttäreilleni tullut koskaan paljoa lapsia. Kerran kävi jopa niin, ettei tullut yhtään. Ne ovat erittäin kipeitä muistoja edelleen. En todellakaan ymmärrä, kuka antaa lapsensa kohdella luokkakaveria tuolla tavalla? Minä aion opettaa lapsilleni lojaalisuutta muita kohtaan. En ikinä hyväksyisi moista käytöstä omalta lapseltani. En muutenkaan ymmärrä, miksei kiusaajien vanhemmat välitä lapsensa teoista? Mikseivät he hae kiusaajalle apua, kun kiusaaja selvästi jollakin tavalla kärsii, kun kiusaa muita? Eivätkö vanhemmat jaksa välittää vai mistä on kyse?

Vierailija
5/39 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsua koko luokkaa/kerhoryhmää tms! Eikö kaverisynttäreille tule KAVERIT ovat sitten samalla luokalla taikka jostain muualta tuttuja.

Ja tyhmästi kyllä teki tuo 5-luokkalainen, toivottavasti otti opikseen.

Vierailija
6/39 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaettavaksi.

Vierailija
7/39 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaettavaksi.

Vierailija
8/39 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista, että joutuu pohtimaan ketä nyt kutsuu ja kuka loukkaantuu, jos ei saa kutsua. Meillä on esim. sellaisia ystäväpariskuntia, että jos pitäisin juhlat pitäisi kaikki siitä samasta porukasta kutsua, koska muuten joku voisi ihmetellä, että miksi meidät on jätetty pois. Jos sitten ei mahdu, jätetään kokonaan joku "porukka" pois.

Yhden poisjättäminen on törkeää. Ja onneksi tällä tytöllä on noin fiksuja luokkakavereita! Ihmettelen vaan, että miten tilanne on mennyt siihen, että vain pari menee sinne juhliin. Eikö sankari todennut, että voihan kaikki tulla!

Vierailija
9/39 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsilla on oikea meininki puolustaa kiusattua :D

3 ja 8

Vierailija
10/39 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä vanhemmissakin vikaa jos antavat jättää yhden kutsumatta.

kielsi, että en saa yhtä tiettyä tyttöä kutsua päiville, koska tytön vanhemmat olivat alkoholisteja, eikä äiti halunnut minun seurustelevan sellaisen lapsen kanssa, joka tulee huonosta perheestä.

Kutsuin tytön synttäreilleni salaa. Synttäreiden jälkeen sitten päivittelin äitini kanssa, että katso nyt, tuli päiville, vaikka ei kutsuttu!

Äiti ei vieläkään tiedä, että tyttö tuli synttäreille, koska kutsuin hänet :D

Olin tuolloin 10v.

Vierailija
11/39 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin lapset pitää opettaa toimimaan.

Vierailija
12/39 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaettavaksi.

Mitä tuo nyt opettajalle kuuluu.

Vierailija
13/39 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkin kiusaaja? Kiusaa ja kiusaa synttärisankaria, joka näin päättää jättää tytön kutsumatta. Muut menevät kiusaamiseen mukaan ja ilmoittavat, että ei tulla sun synttäreille. Nyt se raukka, muutenkin yksinäinen tyttö, itkee kun vain kaksi lasta suostuu tulemaan sen synttäreille ja tämä kiusaaja pitää valtaa luokassa.

Vierailija
14/39 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden lapsilla on paljon kavereita. Useasti vielä heidän lapsensa on se luokan pomottaja.

Toki on sitten näitä, jotka ajattelee, että jätetään vain se luokan kiusattu pois, ettei meidän lapsi vain leimaudu siihen ja tule itsekin kiusatuksi.

Näitä kuule on monenlaisia.

pidän kyllä taatusti huolen, että koko luokka kutsutaan! Tai ryhmä jaetaan lapselle konkreettisin perustein, esim. kaikki luokan pojat tai tytöt.

Minä olin ala-asteella aina se, joka ei saanut kutsua oikeastaan kenenkään synttäreille, eikä minun synttäreilleni tullut koskaan paljoa lapsia. Kerran kävi jopa niin, ettei tullut yhtään. Ne ovat erittäin kipeitä muistoja edelleen. En todellakaan ymmärrä, kuka antaa lapsensa kohdella luokkakaveria tuolla tavalla? Minä aion opettaa lapsilleni lojaalisuutta muita kohtaan. En ikinä hyväksyisi moista käytöstä omalta lapseltani. En muutenkaan ymmärrä, miksei kiusaajien vanhemmat välitä lapsensa teoista? Mikseivät he hae kiusaajalle apua, kun kiusaaja selvästi jollakin tavalla kärsii, kun kiusaa muita? Eivätkö vanhemmat jaksa välittää vai mistä on kyse?

Vierailija
15/39 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kutsutta jäänyt tyttö onkin kiusaaja? Kiusaa ja kiusaa synttärisankaria, joka näin päättää jättää tytön kutsumatta. Muut menevät kiusaamiseen mukaan ja ilmoittavat, että ei tulla sun synttäreille. Nyt se raukka, muutenkin yksinäinen tyttö, itkee kun vain kaksi lasta suostuu tulemaan sen synttäreille ja tämä kiusaaja pitää valtaa luokassa.

Tämän olisin itsekkin halunut tuoda esiin

Vierailija
16/39 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsua joskus vaikka pelkät kiusaajat. Voi mennä luukurkkuun ja kiusaaminen loppua. Jos et pärjää heille, liity heihin...

Vierailija
17/39 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kivoja synttäreitä on ollut. Tänä keväänä tehdään muutos kolmasluokkalaisen kohdalla. Tytön luokalla on yksi tyttö, joka kiusaa, lyö ja on ilkeä. Häntä ei tyttäreni halau kutsua ja olen samaa mieltä. Olen monta kertaa nähnyt omaa lastani koulusta hakiessa, miten tämä tyttö esim. tulee takaapäin ja lyö ohimennessään edelläkulkevaa, tai potkaisee. Jos ei omat vanhemmat saa 9-v tyttöä kuriin, olkoon yksi opetus sitten se, ettei pääse syntymäpäiville. En ota sitä riskiä, että alkaa kesken kutsujen lyömään ja potkimaan muita.

Vierailija
18/39 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärijuhlat ovat niitä harmituksen aiheita useinkin meillä. Lapsi on syksyn ja talven aikana useinkin todennut luokkakaverin synttäreistä, joihin kaikki muut ovat menossa. Ymmärrän, että kaikkia ei voi kutsua, mutta miksi pitää se yksi jättää kutsumatta ja vielä koulussa puhua synttäreistä "suureen ääneen".

Vierailija
19/39 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttärien tartte olla kalliita!

Popcornia, lettuja tms tekee tosi halvalla. Eikä leikkiminen maksa mitään ;)

Meillä muuten yksillä synttäreillä lapset joutui osallistumaan lettujen paistoon, kun mulla oli ollut niin kiire ja tykkäsivät ihan kauheasti kun sai sohlata keittiössä yhessä :)

Vierailija
20/39 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia. harvemmin tuli kutsua hälle synttäreille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi