Mihin aikaan teidän 10-11v:t tulevat kotiin viikolla?
Meillä tyttö täyttää ensi viikolla 11v ja tänään ilmoitti kovin päättäväisesti että "äiti, mä oon kohta jo 11v niin en todellakaan ala kotiin tulla seiskalta."
Olin että ahaa.... mutta kyllähän se niin on että jos on kotiintulo aika annettu niin silloin sitä täytyy tulla. Olisipa se siten kello 17 tai 19.
Oli tänään myöhässä, soitin 19.10 ja muistutin että kotio. tuli sitten 25yli seiskan.
Ihanaa!
Kommentit (10)
Harkkapäivinä kotiintulo venyy usein 20.00-21.00 astikin, mutta se nyt tietenkin on vähän eri asia.
Meillä kavereilta tullaan kotiin iltaruualle eli klo 18 on koko perhe kotona. Harrastukset sit tietty on milloin on, mutta meillä vältellään myöhäisiä harkkoja. Elämä menee leppoisammin, jos koko perhe on tuon iltaruuan jälkeen kotona jo rauhoittumassa.
Pääsääntönä sanoisin, että kaverikyläilyt hoidetaan koulun jälkeen niin, että kotiin tullaan viimeistään klo 18. Samaa aikaa pidän rajana sille, kauanko tykkään, että kaverit on meillä kylässä.
On kiva, kun jää perheelle omaa aikaa iltaisin. Lisäksi syödäään aina yhdessä. Tuo 18 on kyllä viimeinen raja siinä, mihin asti yhtä ruokapöytään odotan. Harrastukset on sitten tietenkin eri juttu.
tullaan näin talvi/koulu-aikaan viimeistään klo 20. Kesällä voi olla myöhempi 21.
Läksyt on hoidettu aikaisemmin ja syöty noin 17.30. Meillä ei ole ehdoton pakko tulla syömään kun välillä voi syödä kavereilla ja päinvastoin taas toisena päivänä.
Tosin näin talviaikaan ovat siellä harvoin, ehkä kerran viikossa. Mun mielestä 19 on 11-vuotiaalle tytölle aika aikaisin. Mutta riippuu tietysti kuinka paljon hän luuhaa. Mun mielestä muutenkin on ihan liiallista, jos lapset ovat joka ilta jossain harrastuksissa, kavereilla jne. PItää sitä perheen yhteistä aikaakin olla.
eikä onneksi lapseni kavereidenkaan vanhemmat:)
Eihän me ehdittäisi nähdä kuin reilu tunti, jos tulisi myöhemmin. Harrastuksia en pidä luuhaamisena, vaikka niihin monta iltaa viikossa meneekin.
kesällä voi olla yhdeksään. Jos on kokeet seuraavana päivänä, klo 19 pitää vielä alkaa kertaamaan niihin.
mutta tänäänkin lähti ulos klo 19, ja menikin kaverille. Havahduin vasta kasin jälkeen, että piru, se on toisten nurkissa vielä notkumassa kahdeksan jälkeen ja soitin sen heti kotiin.
Tapauskohtaisesti sovitaan, ei mitään vakioaikaa.
mut viimeistään puol kasi. Jos on kahdeksan aamu, niin ei ole paljon vaihtoehtoja. Minusta on muuten hyvä idea kanssa tuo että tullaan aikaisemmin rauhoittumaan perheen kanssa, täytyypä alkaa kokeilla:)
Yleensä on luvan kanssa esim kaverilla tai kerhossa. Aika annetaan aina erikseen tai soitetaan, että nyt kotiin. Yleensä seitsemän aikaan arkisin. Kylillä ei meidän tyttö pyöri.