Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korostaako narsisti omaa syyttömyyttään ja uhriutuuko?

Vierailija
11.05.2023 |

Olen seurannut vierestä läheiseni parisuhdetta ja toinen osapuoli vaikuttaa jotenkin epäterveeltä. En nyt kerro tarkemmin minkälaisia tapahtumia on ollut, mutta mulla on pari kysymystä niille, jotka osaisi asiaa kommentoida:

- onko narsistilla tarve erityisesti korostaa omaa syyttömyyttään, kun esimerkiksi kertoo tapahtumista ja kokeeko helposti että muut syyttävät häntä vaikka näin ei asia olisi (eli tulkitsee muiden puheet syyttäviksi)?

- hakeutuuko tietoisesti tilanteisiin, joissa voi ottaa itselleen uhrin aseman?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään tietoa?

Vierailija
2/11 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti sekä uhriutuu että syyttelee. Ei ota vastuuta mistään eikä koskaan esiinny syyllisenä paitsi korkeintaan joku tilanne, jonka voi kääntää uhriutumiseksi ja saada siten myötätuntoa tai tukea itselleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että, tilanteen mukaan.

Vierailija
4/11 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä korostaa, on marttyyri. Mutta hänen uhri voi tehdä samaa, koska on syytäkin uhriutua ja selvittää itselleen tilanne.

Vierailija
5/11 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tyypillistä, että hankkii ns. yleisön omalle draamalleen ja sitten pitää selkeästi olla hänen puolellaan?

Vierailija
6/11 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai kuvittelet kaikkien olevan narsisteja, koska olet sitä itse?

Sinulla ei ole lääkärin koulutusta, jotta voit tehdä ihmisistä lausuntoja saati luonne-analyysejä, joten...

P.S. Itseään saa puolustaa (varsinkin, jos väitteet ovat tuulesta temmattuja). Valehtelu voi johtaa kunnianloukkaussytteeseen, jotta tiedät.

Vierailija
7/11 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisi ei ikinä halua selvittää ongelmia eikä ymmärtää syitä. Tavoite ei ole ikinä totuus tai yhteinen hyvä, vaan toisen tuhoaminen.

Vierailija
8/11 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole lääkärin koulutusta, jotta voit tehdä ihmisistä lausuntoja saati luonne-analyysejä, joten...

P.S. Itseään saa puolustaa (varsinkin, jos väitteet ovat tuulesta temmattuja). Valehtelu voi johtaa kunnianloukkaussytteeseen, jotta tiedät.

Huomaatko tässä omassa viestissäsi mitään ongelmia?

Vierailija
9/11 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko tässä omassa viestissäsi mitään ongelmia?

Näen aloituksessasi ongelmia.

Oletko sellainen ihminen joka muodostaa mielipiteitä ihmisistä, oikeasti tuntematta heitä? Luotatko siihen, mitä sinulle on kerrottu?

Vierailija
10/11 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa enemmän epävakaalta.

Vierailija
11/11 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuvittele mitään, olen vaan kiinnostunut aiheesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän