Tytöt tulee ihanammaksi kun kasvavat ja pojat vaikeammiksi
tai näin ainakin nyt tuntuu... 3 poikaa hyvin eri-ikäisiä, ja kyllä nekin oli suloisia pienenä, mutta n. 3-4 v täytettyään, huh... en vaan jotenkin handlaa niitä.
tyttö nyt vielä aika pieni, ja vauvana en jotenkin edes osannut / uskaltanut "iloita" siitä että lopulta on tyttö, tuntui että ei nyt niin kovin suurta eroa ole (paitsi vaatteiden väri).
mutta nyt mitä enemmän hän kasvaa ja alkaa vähitellen muuttua pieneksi neidiksi - niin ihana!
suloinen, reipas, auttavainen, omatoiminen. pojat ei pue vielä isonakaan, hän alkoi pukemaan jo 1-vuotiaana jotain vaatekappaleita. Ihana seurata pientä "prinsessaa."'
Leikitkin sellaisia kuin itse leikin pienenä, pitkäjänteisiä ja kehittyneitä, vaikkei hän vielä osaa edes paljon puhua. Huomaa että niissä on kuitenkin jo ajatusta mukana.
Pojilla menee kaikki riehumiseksi, lyömiseksi, mahtailuksi.
Ja vaikka kuinka olen poikia yrittänyt kasvattaa neutraalisti ja ohjata kauniisiin asioihin, myös nukkeleikkeihin ym., niin kyllä se hirviö/ase/tietokone/telkkari/tietsikkapeli/taistelu/tappaminen/pyssyt-kiinnostus niin iskee läpi että huh...
Tytölle helppo keksiä kivoja järkeviä lahjojakin, pojan kanssa saa aina vähän "ohjailla" kun en haluaisi kotiini sitä kauheaa rumaa tavaraa mitä pojille paljon markkinoidaan.
(Toki pojillekin on paljon kivoja leluja, mutta niitä meillä 3 pojan jälkeen on jo niin paljon, että nuorimmalle tosiaan saa aina miettiä mitä vielä kannattaisi hommata...)
MIKSI mä en voinut saada / tehdä sitä tyttöä aiemmin!!! Niin ihanaa olla tytön äiti, olisinpa ollut tätä jo 10 v. sitten!! (Ja siis kun olisin ollut tarpeeksi fiksu, niin olisin noudattanut tytöntekokonsteja jo aiemmin ja etsinyt niitä - tekemällä tämäkin nyt tehtiin. Aiemmin vain esim. oli niin "kiire" tulla raskaaksi keinolla millä hyvänsä, että konstit jäi noudattamatta. Itseäni saan syyttää...)
Haluaisin vielä toisen tytön, mutta se olisi sitten jo 5. lapsi, ja ikä tulee pian vastaan... ja pakko mennä työelämäänkin välillä pariksi vuodeksi ainakin.
Kommentit (43)
Pojissakin on paljon hyvää mitä tytöissä ei (jos siis yleistetään). Ne on rehdimpiä, eläväisimpiä ja vähemmän kieroja.
Miks sua häiritsee niin paljon poikien hirviöleikit, mutta tytön prinsessamaisuus on ok???
Miksi yrität kasvattaa poikia neutraalisti, mutta tyttöä et?
Tyttö saa rauhassa olla tyttömäinen, mutta pojista yrität kitkä poikamaisuuden pois?
Olet aika epäreilu äiti... Pojille on sun mielestä rumaa kamaa, mutta tyttöjen kamat on aah niin ihania. Minkä viestin annat pojillesi? Tyttömäiset touhut ovat järkeviä ja pojat ovat kamalia kun ovat kiinnostuneet esim. pyssyleikeistä.
T: 3 pojan ja yhden pikkutytön äiti jonka mielestä kaikki ovat aivan ihania - hirviöt ja prinsessat
Kerrohan nyt kahden pojan äidille miten tyttöjä tehdään? Meidän pojat kyllä on aivan ihania, eikä tiedetä hankitaanko lisää lapsia, mutta jos joskus päätämmekin hankkia niin kerrohan vinkit, Ihan mielenkiintosta kuulle miten tyttöjä tehdään, hah..
Eipä taas välähtänyt että kyse voisi olla luonteesta eikä sukupuolesta. Itselläni on kolme aivan ihanaa poikaa ja yksi hermoja kiristävä tyttö. Tyttö ei suostu pukemaan, kiukuttelee joka asiasta, pojat taas tottelee ja auttaa äitiä. Tiedän että johtuu ihan vaan tytön luonteesta eikä siitä että on tyttö. Kaikenlaista täältä saakin lukea...
auttavaat ja tekevät kotitöitä - mutta muistuttaa ja käskeä pitää ja moneen kertaan.
Mutta mulla nyt vaan tuntuu nuo pojat kiristävän hermoja, on heilläkin toki luonteissa eroa; yksi heistä ei ole niin hankala ja aggressiivinen kuin muut.
ap
Niistä kasvaa samanlaisia ihanaisia naisia, kun teistkin on tullut. Lisää naisia ja lisää näitä juttuja!!
se oo ihan normaalia ja luontaista että kotitöihin poikia saa vähän ns patistaa, niin se on meidän isännälläkin.
ap mitäs konsteja sinulla on miten tehdään tyttöjä
Pojissakin on paljon hyvää mitä tytöissä ei (jos siis yleistetään). Ne on rehdimpiä, eläväisimpiä ja vähemmän kieroja. Miks sua häiritsee niin paljon poikien hirviöleikit, mutta tytön prinsessamaisuus on ok??? Miksi yrität kasvattaa poikia neutraalisti, mutta tyttöä et? Tyttö saa rauhassa olla tyttömäinen, mutta pojista yrität kitkä poikamaisuuden pois? Olet aika epäreilu äiti... Pojille on sun mielestä rumaa kamaa, mutta tyttöjen kamat on aah niin ihania. Minkä viestin annat pojillesi? Tyttömäiset touhut ovat järkeviä ja pojat ovat kamalia kun ovat kiinnostuneet esim. pyssyleikeistä. T: 3 pojan ja yhden pikkutytön äiti jonka mielestä kaikki ovat aivan ihania - hirviöt ja prinsessat
toisaalta - olen mä tosin paljon vuosien varrella leikkinyt "poikien" leikkejä (en nyt ehkä ihan pyssyleikkejä, mutta muuten).
Ehkä musta siksi on juuri niin kiva vaihteeksi leikkiä jotain muuta. Ehti jo varmaan kyllästyä kun kolmen kanssa kaikki samat seikkailu / lego / junarata / ritari jne. jne. jutut vetänyt läpi.
Varmana myös osin ympäristö vaikuttanut - jostain syystä mun tuttavapiirissä on vain tyttöperheitä, suvusta aina laitettu paineita tytön saamiseen ja sanottu suoraan että tyttöä toivotaan, etenkin paras kaverini ei selvästikään yhtään arvosta poikia ja hokee koko ajan miten hienoa on kun meilläkin on nyt tyttö ja ollaan viimein onnistuttu, ja miten tytöille voi ostaa kaikkea ihanaa...
ja toinen paras kaverini myös aina sanoo ettei ymmärrä poikia eikä osaa meidän pojille mitään lahjaa ostaa (ei se nyt NIIN vaikeaa ole leikki-ikäiselle jotain pientä hommata) yms., hän on vähän hienotunteisempi kylläkin asiassa kuin tämä toinen joka suoraan paukuttelee.
Ja mä olen kertakaikkiaan vaivautunut monesti poikien kanssa kyläillessä kun tuntuu ettei kukaan muukaan ymmärrä heitä, kun ovat vähän rajuja / villejä.
Harmi että jostain syystä kaikilla tutuilla melkein tosiaan on vain tyttöjä.
ap
raukkoja. Ja on sullakin "ystäviä" musta olis kamalaa jos mua poikien äitinä ja mun poikia ei ystävät arvostais.
jotain kikkoja miten tyttöjä tehdään, kertokaas!
Odotapas kun kyseiset herrat ja neidit ovat 14v, tytöt ovat aivan hirviöitä nokkiessaan äideistään heikot kohdat esiin. Pojat eivät tapa henkisesti äitejään joka päivä.
Odotapas kun kyseiset herrat ja neidit ovat 14v, tytöt ovat aivan hirviöitä nokkiessaan äideistään heikot kohdat esiin. Pojat eivät tapa henkisesti äitejään joka päivä.
Omalla äidilläni on 2 tyttöä ja 2 poikaa. Kyllä se sanoi että tytöt olivat murrosiässä PALJON pahempia kuin pojat.
Ja nyt mene oksentamaan kun alkoi etoa jo toi sun "Tytöt on ihQ Prinsessa Diivoja ja ahniin ihania" yök kuvailit mun pahimman painajaisen.
Tuo mulle ne sun rymyävät pojat tykkään sellasista.
yhden pojan ja yhden "poika"tytön äiti poistuu
itselläni 3 tyttöä ja 2 poikaa, pienenä pojat ehkäpä raisumpia leikeissään mutta voi jestas sitä neitien murrosikää... pojilla jos fyysisesti rajumpia juttuja pienenä mutta tytöt osaa "paremmin" juonitella ja muutenkin henkisesti niin paljon "vaikeampia". Ihania ja rakkaita siltikin ovat kaikki lapseni, en yhtäkään tyttöä enkä poikaa toiseen vaihtaisi
joiden kanssa ei koskaan mitään suurempaa ongelmaa kun taas poika ollut vauvasta saakka vähän haastavampi...tosin hänkin ollut helppo lapsi oikeasti vaikeisiin lapsiin verrattuna :D mut mä luulen ettei sukupuoli ratkaise vaan perimä ja lapsen oma tempperamentti....sekä tietty se kasvatus.
mä en tajua miksi aina vähätellään sitä fyysista pahan tekemistä ja tyttöjen henkistä "juonittelua" suurennellaan. Onko se henkinen väkivalta muka jotenkin pahempaa kuin fyysinen? Sitä paitsi teinipojat jos ketkä osaavat olla myös ilkeitä sen tietää mun tokaluokkalainen tyttölapseni joka joutui sellaistan kiusaamaksi koulumatkalla :( teinitytöt eivät ihan heti kyllä kiusaa pikkulapsia...
minulla on pieni ihana 2-vuotias poika. Pojan olessa vauva ajattelin, että tyttöjen äidit pääsevät helpommalla. Pojasta lähti ääntä enemmpi ja oli herkästi tyytymätön.
Nyt kun ikää on tullut on pojasta tullut tosi helppo. Ihanan auttavainen ja omatoiminen, mutta osaa myös rauhoittua esim. kirjojen lukemiseen ja palapelien tekemiseen. On toki edelleen vauhdikkaampi kuin tuttavapiirin tytöt, mutta niin olen minäkin ollut vauhdikas vaikka olen tyttö.
Itseäni ärsyttää monessa tyttölapsessa sellainen kieroilu joka näkyy jo pienenä.
Anoppini joka on perhepäivähoitaja sanoo, että poikien kanssa pärjää paremmin koska ovat suorempia ja rehdimpiä. Itse olen samaa mieltä.
Esim. koulussa pojat voivat olla porukassa kun taas tytöt ovat vain bestiksen kanssa ja syrjivät kolmatta.
Mutta siis, kyllä itsekkin ehkä tykkäisin saada tytön, mutta ei sille mitään järkiperusteita ole.
Siitä olen sata varma, että pojat ja tytöt ovat yhtä suloisia. Paljon on merkitystä lapsen luonteella ja kasvatuksen ja elinympäristön vaikutuksella.
poikaani ovat kaikki erilaisia luonteiltaan - ihanaa. Yksi tunnollinen, tekee kaikki kotityöt välittömästi, keittiö aina yhtä siisti kuin minun jäljiltäni:) Yksi tekee viiveellä, en painosta, sillä hänelle sopii hitaampi tempo. Yksi on sitten siltä väliltä.
Kaikki osaavat laittaa ainakin jotain ruokaa, 8v keittää perunat valmiiksi, kun tulen töistä.
Siivous tehdään listan mukaan, tehtävät vaihtelevat viikoittain.
Ei minulla ole mitään valittamista.
Tytöt on äidille haasteellisia teini-iässä ja usein aikuisiänkin. Etsivät virheitä, syyttävät kasvatusta ja ovat niin pätevää kuin olla voi.Pojilla
on aikuisena tietty kunnioitus äitejään kohtaan ja kyllä on teini-iässäkin.Kertovat asioistaan ja helppo viljellä huumoria.
Eipä taas välähtänyt että kyse voisi olla luonteesta eikä sukupuolesta. Itselläni on kolme aivan ihanaa poikaa ja yksi hermoja kiristävä tyttö. Tyttö ei suostu pukemaan, kiukuttelee joka asiasta, pojat taas tottelee ja auttaa äitiä.
Tiedän että johtuu ihan vaan tytön luonteesta eikä siitä että on tyttö. Kaikenlaista täältä saakin lukea...