Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko cerazette poistaa menkat kokonaan?

Vierailija
25.01.2011 |

Minulla on nyt ollut reilun puol vuotta käytössä cerazette minipillerit ja kun ne aloitin niin minulle sanottiin, että kuukautiset tuskin kokonaan loppuvat, mutta runsaan vuodon sijaan vuotoa olisi vähän ja että kipujenkin pitäis vähentyä.

No, tämän puolen vuoden aikana ei ole ollut yhtään mitään vuotoja eikä myöskään menkkakipuja ja olen hieman ihmeissäni. Ei sillä, että menkkoja ja menkkakipuja kaipaisin, mietin vaan onko tämä ihan normaalia?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin Cerazetteja n. 1,5 vuotta, eikä kuukautisia ollut kertaakaan... kunnes yhtäkkiä verenvuoto alkoi eikä enää loppunutkaan. Nämä "megamenkat" kestivät yli kaksi viikkoa, gyne oli ihmeissään ja sanoi "ei tää kyllä näin sais olla!" Jaa... jätin pois moiset mömmöt ja otin kuparikierukan, nyt on kaikin puolin parempi olo :)

Vierailija
22/32 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin Cerazettelapsi. R-testi nega 6vko kuukautisten poisjäännistä (jäivät aiemmin jo aloittaessa puoleksi vuodeksi pois, mutta palasivat vuodeksi).

Ei pahoinvointia, ei muitakaan oireita. Kunnes alkoivat liikkeet.

Raskaus selvisi rv 22.

Ehkäisykapselin kanssa testasin varmuudeksi kahdella testillä kuukauden välein vahingosta viisastuneena...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sopinut ollenkaan. Naamaan tuli kamalasti finnejä, se oli rasvainen ja menkat kesti puoli vuotta niin, että koko ajan oli tiputteluvuotoa. En ikinä ottaisi niitä enää. Myös kavereilla samanlaisia kokemuksia.

Vierailija
24/32 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ko menkat ilma mitää tszuitsat zukkelaa jää keske ja raskaude mahdollisuutta ei oikei ole.

Vierailija
25/32 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei sopinut ollenkaan. Naamaan tuli kamalasti finnejä, se oli rasvainen ja menkat kesti puoli vuotta niin, että koko ajan oli tiputteluvuotoa. En ikinä ottaisi niitä enää. Myös kavereilla samanlaisia kokemuksia.

Sama juttu täällä, lisäksi kaikki tuntui ankealta ja mitäänsanomattomalta. Meni puolitoista vuotta ennen kuin aloin olla oma itseni lopetettuaan ko. merkin käytön.

Vierailija
26/32 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin Cerazettea noin kolme vuotta ja kuukautisia ei tänä aikana tullut, kuukautiskivut tulivat kyllä normaalisti joka kuukausi, lopetin pillerit koska tulin niiden aikana ei toivotusti raskaaksi.

Vierailija
27/32 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikasemin ruunsaat ja kivuliaaat kuukautiset muta sit oli hormonikierukka se ei sopinut mule koska sain aina melken hirvetä vatsakipuja siten sain minipillerit Desogestel sandoz kuukautiset alkoi paripäivää siten pillereiten käytön aikana olen käytänyt vähän aikaa mut kuukautiset normaliit elämä on siisä helpotunut ennen oli ruunsaat vuodot nyt nykään normalit vuodot ja kivut todellä olenn tyytyväinenn tähän hetkeen

Vierailija
28/32 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syöny cerazettea noin 5 vuotta ja menkoja ollut tuona aikana noin ehkä 8. Eikä paremmin voi mennä, ihanaa kun elämä ei pyöri menkkojen ympärillä. Alussa pelkäsin raskaaksi tulemista, mutta nykyään en oikeastaa. Saatan tehdä yhden raskaustestin vuodessa. Itse en voi kuin suositella!

Vierailija
29/32 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin mukaan nämä pillerit nimenomaan ovat ne ainoat, joita jo veritulpan saanutkin saa syödä. Myös tupakoijat, yli 4-kymppiset ja muut "ongelmatapaukset" saavat syödä Cerazettejä. Ainoastaan jo sairastettu rintasyöpä on este Cerazetten käyttämiselle.

Veritulpan voi aiheuttaa moni muukin asia kuin minipilleri. Itsellänikin on ollut veritulppa eikä sairaalan lääkäri eikä gynekologi nähnyt mitään estettä pillerin jatkamiselle, siispä olen jatkanut. Tosiasioihin kannattaa tutustua.

Vierailija
30/32 |
11.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mut olisko lisää kokemuksia? :)

Vierailija
31/32 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös cerazette vei menkat. Finnien takia kokeilin välillä microlutonia, mutta menkat palasi joten vaihdoin takaisin cerazetteen. Mitä finneistä kunhan ei ole kuukautisia tai niitä tuskallisia kipuja!

Vierailija
32/32 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt Cerazettea melkein 6 vuotta, sitä ennen menkat kolmen viikon välein. Jossain vaiheessa ennen näitä söin yhdistelmäpillereitä, mutta niistä muutuin raivoavaksi itsemurhaa hautovaksi hirviöksi. Cerazetten aloitus toi ensin huomaamattomat tippamenkat kolmeksi viikoksi. Seuraavat kestivät kolme päivää ja niitä tuskin huomasi. Mulla on ollut sellaiset haamumenkat 2-4 kertaa vuodessa. Parannus entiseen menkkojen ehdoilla elämiseen siis huomattava. Mitään finnejä, hiustenlähtöä tai muita ongelmia ei ole ollut. Mieliala erittäin hyvä koko ajan.