Kovat pakkaset, mitä laitat housujen alle?
Kalsarit, sukkahousut, ei mitään..?
Itse tykkään eniten mikrokuitukalsareista, mutta minulla on vain yhdet sellaiset enkä ole löytänyt mistään lisää. Vinkkejä?
Kommentit (43)
silkkisiä välihousuja, siis kalsarityyppisiä. Ohut fleecekin menee löysempien housujen alla. Joskus sporttiväliasujen housut. Bambusukkiksetkin on lämpimät.
Ja usein minäkin vain kiskaisen toppaa housujen päälle, ilman aluskerroksia. Se vähän rajoittaa kenkävalintaa, sirot kengät on toppahousujen kanssa koomiset.
on softshell-housujen alla välillä ihan puuvillaleggarit, välillä villahousut. Kyllä noita tekokuituisia alusvaatteita löytyy ihan jokaisesta urheiluvaateliikkeestä, viimesi näin viikko sitten Topsportissa Craftin aluskerrastoja ym...
Ja usein minäkin vain kiskaisen toppaa housujen päälle, ilman aluskerroksia. Se vähän rajoittaa kenkävalintaa, sirot kengät on toppahousujen kanssa koomiset.
sisäkengillä, minulla on aina avokkaat töissä. Toimii tietysti vain jos on liikkumassa aina yhteen tiettyyn paikkaan.
tamsilkin ovat ihanan pehmeitä. Lisäksi on villaisia sukkiksia hameiden kanssa pidettäväksi.
Mullakin on sisäkengät erikseen, ei vain pakkasella vaan aina. Jos koko päivän pitää samoja kenkiä, tulee inhottava tunne varpaisiin.
Riisun ne töissä.
Vihaan talvea, kun se on niin pitkä >:(
Ostamani mikrokuitukalsarit ovat EveLacelta.
Taidan kokeilla noita villasilkki- tai silkkikalsareita. Minkä merkkisiä teillä on? Tärkeitä ominaisuuksia lämpimyyden lisäksi on ihonmyötäisyys ja ohuus.
muutama muukin: Toppahousut farkkujen/muiden housujen päälle. Osoittautunut ihan parhaaksi vaihtoehdoksi. Ei palella ulkona ja sisällä ei tule kuuma, kun ei ole välihousuja lämmittämässä. Varsinkin kun on paljon lunta, eivät housunlahkeet kerää lunta ja kastu, erityisesti autoa lumista putsatessa ovat puuvillahousut äkkiä lumen kuorruttamat.
Itse laitan yleensä alimmaiseksi toppahousut, sitten farkut ja päällimmäiseksi komeat vauhtiraitaiset ruutukalsarit. Kyllä tarkenee!
En ole vuosikausiin pitänyt farkkujen alla mitään (muuta kuin alushousut). Jos joskus (kerran kahdessa vuodessa) laitan jostain syystä toppahousut, niin silloin laitan välihousut alle.
En ikinä laittaisi mitään farkkujen alle, tulisin hulluksi!
Pitkä takki, polvisukat ja pitkävartiset saappaat tai säärystimet, niillä pärjään.
ja kovemmalla modaali/viskoosi/bambu kalsarit. Tai Ruskovillan paksut silkkikalsarit. Villaisia iho ei kestä, puuvillaisissa tulee sisällä kuuma. Sukkahousut kutittaa.
farkkujen päälle ja hyvin olen pärjänyt.
Töissä otan pois.
Tai nyt pidän paksuja fleecesukkiksia (ulospäin näyttää samalta kuin tavalliset sukkikset, mutta sisällä paksu fleece) ja niiden kanssa villahametta.
Ei tule kylmää!
ja tulikin yllättäen asiaa kaupungille. Jätin tietysti toppikset pois ja palelin. Eli joihinkin tilanteisiin ne kalsarit ovat välttämättömät.
ap
asioille tai töihin (no pikkuhousut, joo..). Jos koiran kanssa lenkille, milloin mitkäkin käteen osuvat pitkikset: parhaat toki ovat villa-silkkiset. Tai joskus vain vetäisen farkkujen päälle tuulipuvun housut..
Oletko onnistunut löytämään hyvät bambusukkikset. Joku kehui norlynin bambusukkiksia materiaaliltaan mukaviksi, mutta valitti että ne valuu ihan sikana. Olen ajatellut ostaa bambusukkikset, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia.
tai sitten jätän välihousut pois ja kiskon toppahousut farkkujen päälle (ja riisun sisällä tietysti ne toppikset)