Lyhyys ON vamma ja syrjinnän peruste työelämässä.
Aina siihen kiinnitetään huomiota ja varsinkin nyt kun "kaikki" ovat niin pitkiä.
Ajatelkaa nyt minikokoista pankinjohtajaa, opettajaa (lyhyempi kuin oppilaat, tokaluokkalaiset mittaavat itseään open pituudella) jne jne
Koskaan ei oikein pääse aikuisten kirjoihin, vaikka olisi kuinka fiksu.
Pitempi nainen on "parempi" vaimo kuin tuo lapsen mittainen, vaikka sanotaankin, että miehet tykkää pienistä naisista.
Mulle olisi annettu kasvuhormonia, mutta se oli jo liian myöhäistä. Rusto oli luuttunut.
Kysykää jotakin - olen hetken linjalla.
Kommentit (9)
160 cm nainen on ok ja nätti, ei ihan lasten pituinen. Äitini on 160 cm eikä mitään ongelmaa, minä alle 150 ja äitini todistaa, että kyllä lyhyys on ongelma.
Aina siihen kiinnitetään huomiota ja varsinkin nyt kun "kaikki" ovat niin pitkiä.
Ajatelkaa nyt minikokoista pankinjohtajaa, opettajaa (lyhyempi kuin oppilaat, tokaluokkalaiset mittaavat itseään open pituudella) jne jne
Koskaan ei oikein pääse aikuisten kirjoihin, vaikka olisi kuinka fiksu.
Pitempi nainen on "parempi" vaimo kuin tuo lapsen mittainen, vaikka sanotaankin, että miehet tykkää pienistä naisista.
Mulle olisi annettu kasvuhormonia, mutta se oli jo liian myöhäistä. Rusto oli luuttunut.
Kysykää jotakin - olen hetken linjalla.
pikemminkin päässäsi kuin missään muualla.
Mulla on suku täynnä lyhyitä naisia ( esim mummoni parhaina päivinään 147cm) kaikki alle 160cm joka tapauksessa, eikä kenelläkään ole ollut ongelmia luoda uraa tai olla uskottava. Tuo 147cm mummo oli juuri opettaja ja aikanaan laulajatar, ja kierteli ympäri maailmaa esiintymässä.
Mutta kyllähän se paljon toki riippuu ihmisestä itsestäänkin. Jos on hyvä itsetunto ja on varma itsestään, niin kyllä silläkin on merkitystä siihen, kuinka muut kohtelee.
Mutta on totta, että ihmiset arvostelevat toisia pituuden perusteella, ja pidemmät kokevat useinkin olevansa parempia ihmisiä. Näin olen huomannu monesti asian olevan.
Toisaalta, olen kyllä tottunut siihen, että joitain ihmisiä vaivaa lyhyyteni, enkä jaksa kiinnittää siihen huomiota, siinähän häiritsee, ei ole minun ongelmani.
t. 152cm
itse olen 154cm enkä ole ikinä kokenut olevani mitenkään huonompi kuin muut. toki siitä vitsaillaan, mutta otan sen vain vitsinä. olen ollut raksalla töissä eikä siellä kukaan ole sanonut pituudestani mitään negatiivistä. olen myös vaimo ja pienen pojan äiti, ja näyn kelpaavan miehelleni ihan tälläisenä hukka pätkänä. mutta provohan tämä on että huomenta vaan porvooseen :D
Äitini on 155 ja ihan hyvin pärjännyt työelämässä. Hänen veljensä oli 160 ja niin hyvin ei käynyt. Ei löytänyt puolisoa, Itsetunto-ongelmia, alkoholismia,
itseäni pidempiä ihmisiä peruskoulussa, lukiossa ja korkeakoulussa. Mitä mun pitäisi siis itsestäni ajatella ;).
itseäni pidempiä ihmisiä peruskoulussa, lukiossa ja korkeakoulussa. Mitä mun pitäisi siis itsestäni ajatella ;).
että olen 155cm ja lapseni 1-3 lk opettaja oli saman pituinen, jo kolmosella osa pojista oli sekä minua että opetajaa pidempiä :)
Pituutta löytyy 154cm ja olen itse ihan tyytyväinen.
Työelämässä on katsottu vain osaamistani, ei pituutta.
ja miten niin pitkä vaimo olis parempi? Enpä ole moiseen asenteeseen koskaan törmännyt pikemminkin päinvastoin :)