Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituinen "pallo"napa?

Vierailija
24.01.2011 |

Miksi joillakin vauvoilla on semmonen kummallinen pullottava napa? Siis ei tavallinen kuoppa vaan semmonen pimpula? Onko se niillä sitten aikuisenakin?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se on seksikäs ja sitä on kiva hieroa nenällä ja kutitella tai nipistellä kynsillä, nainen tykkää kun pallonapaa hierotaan niin että nainen saa orgasmin, kaikille naisille pallonapa pakolliseksi

Vierailija
2/33 |
16.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuollainen vähän ulkoneva napa, pikku pallo joka on tavallaan vähän tuolla montussa. Tietääkö joku paljonko suunnilleen maksaa tuollaisen nätimmäksi leikkaaminen jossain yksityisellä lääkärillä tai kirurgilla? Olen 17-vuotias niin onkohan mahdollista että katoaisi viellä itsestää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon pohtinu ihan samaa. Meidän 1v tytöllä on ulkoneva pallo napa ja mietin onko se normaalia vai voiko kyse olla tyrästä? ovatko synnärillä sitoneet napanuoran rumasti ja tytölle jää pallo napa?

Vierailija
4/33 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöllä on, siksi just haluaisin tietää!-ap

Vierailija
5/33 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullottavaa napaa pitää tarkkailla, jos tulee äkisti tosi kipeäksi pitää hakeutua lääkäriin. Ei saisi lapsen myöskään antaa näpläillä ulkonevaa napaa. On mahdollista että tulee tyrä.

Vierailija
6/33 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis aikuisena enää ole pullottava, mutta voi olla leikki-ikään asti sellainen. Ei meidän lasten pullottaville navoille mitään ole tehty, mutta aina niihin kiinnitetään huomiota lääkärissä..

Vierailija
7/33 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän tyhmää, mutta helpotti kuulla, ettei ole aikuisena..

Vierailija
8/33 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hätäilkö :) Olen 24v ja minullakin on pienestä asti ollut ulkoneva pallonapa. Ensimmäisen raskauden aikana se kasvoi ja nyt toista odottaessani se on vielä isompi!! Näkyy selvästi paitojen läpi pullottava napa. Olen aina hävennyt tätä mutta minkäpä sille voi. Mutta sitä on kyllä turha pelätä että se mikään tyrä olisi..luulisin että siinä tapauksessa se olisi niin järkyttävän iso ja kipeä että sen huomais olevan joku muu kuin normaali napa.

Vierailija
9/33 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että on kyse tyrästä. Meidän poika sai sen vauvaiässä ja se on yhä hänellä, poika on jo 20v. Jos tytpä suurempi kuin pari senttiä se leikataan, jos se häiritsee. Naapurin miehellä on sellainen napa kuin siinä olisi jokin laatikon vedin. Tösi ällö, mutta ukko kävelee onnellisena shortseissan ilman paitaa.

Vierailija
10/33 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aika iso pullottava pallero. Mutta hävisi kyllä muutamassa kuukaudessa jo vauva-aikana.

Vierailija
11/33 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pallonapa ainakin sinne murrosikään asti.

Se vain hävisi. "kasvoi" pois tai jotain :D Ja ikää mulla on nyt 23. Ei tuota pallonapaa taitanut olla siis enää 14-15 vuotiaana ja olen hoikka joten ei ole läskin alla piilossa.

Ei myöskään tullut esiin kahden raskauden aikana joten hävinnyt on.

Vierailija
12/33 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä seuraillaan tuonne kouluikään asti yleensä, sitten jos ei häviä niin leikataan. Meidän tytöllä leikattiin vuosi sitten, oli silloin 8v. Ihan pieni leikkaus oli, päiväkirurgisella tehtiin, nukutettiin kuitenkin. Tyttö toipui tosi nopeasti, pari päivää vähän aristeli ja sitten mentiin kuten ennenkin :). Kannattaa leikkauttaa se ennen koulun alkua, mitä nuorempana sen leikkaa niin sen helpompi on. Ei kannata odotella aikuisikään, aikuisiällä napatyrän leikkaus on jo paljon hankalampi juttu! Ja siis siitä voi olla ihan oikeaa haittaakin, se voi kuroutua, jolloin tila voi olla jopa hengenvaarallinen!

Vierailija
13/33 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteydessä siihen mistä kohtaa se napanuora synnytyksessä katkaistaan.

Vierailija
14/33 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

napatyrä. Meidän tytöllä on pallonapa ja olen moneen eri otteeseen kysynyt eri tahoilta ja vastaus on aina ollut että pelkkä kosmeettinen ongelma. Ei vaadi seurantaa eikä toimenpiteitä, jos ei itseä häiritse. Eri asia tietenkin, jos on kipeä. Meillä ei vaivaa mitenkään.

Vierailija
15/33 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kyllä ikinä kuullut että voisi olla pallonapa ilman tyrää... Tai siis toki voi olla vähän ulkoneva napa, mutta ihan pallomainen on kyllä yleensä tyrä, varsinkin siis jos sen saa painettua sisään. Se muuten onkin siinä se mitä pitää tarkkailla (tyrässä siis), siinä vaiheessa jos se tulee kipeäksi eikä saa painettua sisään niin pitää lähteä lääkäriin!

Vierailija
16/33 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli napa on pallukka. Mutta ei lastenlääkäri kyllä mitään leikkausta suositellut viime syksynä, kun asiasta kerroin..

Vierailija
17/33 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli napa on pallukka. Mutta ei lastenlääkäri kyllä mitään leikkausta suositellut viime syksynä, kun asiasta kerroin..

koululääkäri sitten laittoi kuitenkin sairaalaan lähetteen, että kirurgi katsoo tilanteen. Kirurgi sitten päätti, että leikataan. Eli en sinuna uskoisi yhden lääkärin mielipidettä, vaan pyytäisin lähetteen ihan lastenkirurgille, joka katsoo tilanteen (varsinkin siis tuon isomman lapsen osalta). Napatyrä kannattaa kyllä leikata lapsena, se on aikuisiällä iso leikkaus, ja yleensä napatyrä alkaa aikuisena vaivaamaan eli se on kuitenkin viimeistään silloin pakko leikata.

Vierailija
18/33 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis mitään tyrää, äiti aina motkottaa, kun napanuora oli leikattu ihan miten sattuu. Ei haittaa eikä häiritse elämää :)

Vierailija
19/33 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää ihan pieneltä siankärsältä ja toivon totisesti että katoaa kun kasvaa (tyttö nyt 2 v).

Synnytyksessä joku opiskelija veti sitä ennen kun leikkasi ja lastenhoitaja sanoikin että johtuu siitä että on venytetty. Potuttaa että joku on pilannut mun täydellisen tytön navan :-(.

Neuvolassakin vaan nauretaan että mitä mä siitä huolehdin, ajattelenko että tytön täytyy käyttää isompana napapaitoja? Ihan kuule tytön puolesta "murehdin" kun kyllähän se kesällä uimarannalla näkyy ja muutenkin jos paita nousee. Vielä on söpö pikku kärsä pienellä tytöllä, mutta isompana tuskin on enä niin söpönhöpö...

Ja ei siis pullota vaan on ylimääräistä ihoa ympäriinsä.

Vierailija
20/33 |
25.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla (poika) ei asiassa ole mitään seurattavaa, ihan hyvän näkönen napa! :) Saa olla tuollanen.

Nuorempi (poika) onkin sitten seurannassa.

Napa on hiukan häiritsevämpi, se on vähän enempi toiselle kantille pullistuva.

Tästä on neuvolan lääkäri maininnut että se saattaa mennä joskus leikkaukseen ja siltä se näyttää.

Nyt odotellaan josko napa itse sukeltaa vatsaan tai muotoutuu ei niin teräväksi.

Tottakai kaikki tulehtumiset pitää hoitaa jos niitä tulee mutta yhtälailla napa saattaa olla hankala, juuttuu esim. vaatteisiin jos pahasti töröllään.

Kerran ole nähnyt yleisurheilussa todella kauniin navan MM-kisoissa naisella.

Ei napa välttämättä ole haitaksi tai siitä koidu vaaraa.

Minusta ulkoneva napa on nätti. :)