Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin äiti huutaa

Vierailija
24.01.2011 |

En jaksaisi kuunnella jokaviikonloppuista ja aamuista "minä en jaksa teitä" - karjuntaa. Milloin mistäkin tuo täti karjuu ja mitä rumemmalla kielellä. Ja ongelma selkeästi painottuu perheen yhteiseen aikaan, tai arkiaamun pukemiskarjuntaan ja "myöhässäolemiseen".

Joku päivä siellä etsittiin verokorttia.

Oikeasti voisiko lapsilleen puhua nätimminkin, tai vähemmän huutaen? Voisi mennä perillekin joskus jokin...

Miksi kirjoitan? Huolissani olen hänen jaksamisestaan minäkin, enkä todella tiedä miten vierasta ihmistä auttaisikaan. Ja tällä pelillä lapsetkin menevät rikki.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi asun omakotitalossa,ei ole kaikenmaailman ihmiset päivittelemässä.

Vierailija
2/40 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutten siihen että pitää huutaa niin että naapurissa saadaan selvää siitä mitä ääneen karjutaan. Temperamenttinen olen toki itsekin, mutta en käsitä miksi lapselle pitää huutaa, rumasti? Eikö vanhemmalla ole mitään muita konsteja pitää katraansa kunnossa ja kurissa kuin lähestulkoon verbaalinen väkivalta?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kautta. Pyytäisin kahville ja leikkimään ja pihalla juttelisin. Ja sitten jos tutustuminen sujuu niin voisin tarjota hienovaraisesti apuani esim. jos äiti näyttää tarvitsevan johonkin esim. lenkkeilyn ajaksi tai jonkin kauppareissun ajaksi.

Ehkä äiti on ylirasittunut ja kaipaa omaa aikaa.

Vierailija
4/40 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokanen viisas soittaa poliisille kun pitää soittaa poliisille ja lässyttää jos tulee tänne "pohtimaan" asiaa.

Minua ei haittaa soittaa poliisia paikalle, mutta itselleni en antaisi anteeksi jos "pohtisin" pitäisikö vaiko ei, koska paskastako meistä kukaan osaa sanoa onko se poliisiasia vai ei.

Jotkut on kovaäänisiä minusta sekin on jonkun asteen ongelma jos ei lapsilleen voi ääntään korottaa.

Puutut jos huolettaa lapsien olo mutta lopeta tollane mässäily.

Vierailija
5/40 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin aamusta iltaan ja nyt joulun jälkeen alkanu hyydyttämään. En haluaisi olla huutava äiti, mutta kun voimat vähissä ja lapset oikein temppuilee nii kummasti vaan huudoks menee. No tähän meidän tilanteeseen on jo jonkinlaista ratkaisua vireillä, kun minä lähden töihin ja lapset päiväkotiin, niin ehkä jaksan illat olla parempi äiti.

Vierailija
6/40 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä huudetaan toisinaan kovastikin, mutta myös halitaan, hellitään, nauretaan, surraan... Kaikki tunteet on meillä sallittuja.

Vierailija
7/40 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän itsekin, miten karjun lapsille ja joskus harvoi myös miehelle. Meillä on kuitenkin käynyt niin, että varsinkaan vanhempi lapsi ei olkaansa kohauta ennen kuin huudan. Tämä on naurettavaa ja luultavasti olen omalla huutamisellani tämän saanut aikaan. Kuitenkin joka ikinen aamu olemme myöhästyä, kun lapsi ei vain pue päällensä vaan lukee milloin mitäkin sarjakuvaa täysin omissa maailmoissa. Herään itse 1,5 tuntia ennen lähtöä ja laspet herätän tunti ennen lähtöä, aikaisemmaksi ei voi venyttää.

Toinen mistä tänään karjuin oli käsien pyyhkiminen tuoliin. Tästä asiasta on sanottu satoja kertoja. Tätä on jankutettu ja jankutettu ja aina vain kun silmä välttää, lapsi pyyhkii kätensä mihin sattuu.

Kolmanneksi karjuin pienemmälle, joka uudelleen ja uudelleen meni kääntämään uunin nappuiloita. En vain tajua, miten siinä tilanteessa voisi olla karjumatta, kun taapero aiheuttaa vaaratilanteen ja itsellä on kädet täynnä ruuanlaittoa ja muita asioita.

Ja kyllä, olen superstressaantunut ja se ei johdu lapsista vaan töistä. Ehkä joku nanny voisi tulla opettamaan, miten saada arki sujumaan ilman karjumista.

Vierailija
8/40 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tunteellinen ihminen hyvässä ja pahassa. Mutta verbaalista väkivaltaa, ehkä et kuitenkaan ole naapurini.

Vierailija
9/40 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokanen viisas soittaa poliisille kun pitää soittaa poliisille ja lässyttää jos tulee tänne "pohtimaan" asiaa. Minua ei haittaa soittaa poliisia paikalle, mutta itselleni en antaisi anteeksi jos "pohtisin" pitäisikö vaiko ei, koska paskastako meistä kukaan osaa sanoa onko se poliisiasia vai ei. Jotkut on kovaäänisiä minusta sekin on jonkun asteen ongelma jos ei lapsilleen voi ääntään korottaa. Puutut jos huolettaa lapsien olo mutta lopeta tollane mässäily.

jos poliiseilla resurssit vähissä,ku äänen korottamisestakin pitäisi kytät soittaa paikalle!

En minäkään nyt sentäs joka päivä lapsilleni huuda,mutta joskus palaa käämit.onneksi en tosiaan asu kerrostalossa.

Vierailija
10/40 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ei kovin usein, mut joskus. meille kuuluu esim. Miksi et voi totella? tai Nyt on kiire! tai Lopeta jo! jne. Surettaa lasten puolesta kun joutuu kuunteleen väsynyttä äitiä. Mulla ei oo omakoht. kokemusta äitiydestä mut en ehkä hankkis lapsia jos ne väsyttää niin paljon et niille joutuu pitää kovaa ääntä.

Vierailija
11/40 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ei kovin usein, mut joskus. meille kuuluu esim. Miksi et voi totella? tai Nyt on kiire! tai Lopeta jo! jne. Surettaa lasten puolesta kun joutuu kuunteleen väsynyttä äitiä. Mulla ei oo omakoht. kokemusta äitiydestä mut en ehkä hankkis lapsia jos ne väsyttää niin paljon et niille joutuu pitää kovaa ääntä.

niin siis onko liioittelua soittaa poliisit jos kuuluu em. Nyt on kiire! naapurista, niin et äiti käyttää kovaa ääntä? Onko lastensuojeluilmoituksen paikka siinä?

Vierailija
12/40 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei!

Hyvä tavaton, opettele lukemaan mitä tekstissä sanotaan niin tajuisit: lapsen kokemaan perheväkivaltaan (mikä muoto tahansa kyseessä) on poliisiasia ja poliisi ne tutkii.

Jos joku epäilee että lapset kärsii kotonaan niin poliisit ajaa sinne katsomaan, kyllä niillä on TYHMEMPIÄKIN tehtäviä kuin käydä moikkaamassa mitä jonkun asunnossa tapahtuu!

Sitä minä tässä sanoin ettei se taida myöskään olla poliisiasia jos täällä asiaa pohtii -jos osaat lukea.

Hätänumerosta ei sitä poliisia lähetetä paikalle jos tilanne sitä ei vaadi. Ei tartte ittekseen pohtia soittaako vaiko ei vai odottaako että kuuluuko asunnosta moottorisahan ääntä ja kiljumista ennenkö niin tekee (aikasemminkin voi toimia).

6

Vierailija
13/40 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on ettei voi luottaa itseensä?

Olen asunut kerrostalossa ja normaaliin elämiseen kuuluu myös riitely jossainmäärin.

Ei kaikki ole väkivaltaa. Pahasti voi sanoa ja sen saa sitten pyytää anteeksi ja tilanne ohi, mutta kyllä minä soittaisin poliisille jos tilanne vaikuttaa pahalta, lapsi hätääntynyt ja vanhempi vaan sekoaa taustalla.

6

Vierailija
14/40 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo omakoht. kokemusta äitiydestä mut en ehkä hankkis lapsia jos ne väsyttää niin paljon et niille joutuu pitää kovaa ääntä.

Oletko vähän yksinkertainen?!?

Vierailija
15/40 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittaa poliisille tai lastensuojeluun;äiti korottaa ääntään ja sanoo;nyt on kiire!!!

Voikohan mitään kamalampaa olla!!

Voi elämä...

Vierailija
16/40 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä huudetaan toisinaan kovastikin, mutta myös halitaan, hellitään, nauretaan, surraan... Kaikki tunteet on meillä sallittuja.

Vierailija
17/40 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käytetään välillä samalla myös tiuskaisuja ja isommalle lapselle joitain kertoja jopa kirosanoja on tullut päästeltyä.

En jaksa hävetä enkä välittää kuuluuko naapuriin tmv.

Kuitenkin meillä ollaan hiljaa n.klo.21-07 ja huudeta ei kokopäivää,usein ehkä silti,vähintään iltaisin melkein joka päivä.

Mutta juu,olen väsynyt iltaisin ja usein yksin. Kuitenkaan en haluaisi naapuria sitä päivittelemään,koska se on vaan se max.20min päivästä jona muuna aikana kaikki on mennyt ok.

Vierailija
18/40 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinulla ei ole omia lapsia. Huutaminen ei minunkaan mielestäni ole mikään leuhkimisen aihe, mutta valitettavan helposti väsyneenä tulee huudettua. Tai sitten juuri sellaisissa vaaratilanteissa, joissa ei itse pääse heti salamana apuun. Karjahtaminen saattaa pysäyttääkin sen 1-vuotiaan, joka on vääntelemässä hellan levyjä päälle tai kiipeämässä ruokapöydälle sieppaamaan maitopurkkia tmv. Huuto on joskus nopein tapa pysäyttää jokin vaarallinen tai muuten ei toivottu tilanne.

Vierailija
19/40 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki puhuivat kaiken valveillaolo aikansa kovalla äänellä, oli kyseessä iloiset asiat, keskustelu arkipäiväisistä asioista tai erimielisyydet.

Kaikesta puhuttiin kovalla äänellä ja erimielisyyksiä joskus oikein kaivettiin esiin jotta saatiin oikein hersyvää keskustelua aikaiseksi ja pohdittua asioita monelta kantilta.

Minä olin se porukan hiljaisin, mutta sain asiani aina sanottua. Kerrostalomme raikuu kun vanhempani ja sisareni tulevat kerralla kylään. Mahtaa siinä naapureilla korvat humista vielä viikon käynnin jälkeenkin..

Tällä yritän selkeyttää sitä, että jotkut ihmiset vain ovat kovaäänisiä, eivät välttämättä agressiivisia. Menepä käymään Italiassa. Poikkea paikallisen perheen luona ja huomaa millä äänenvoimakkuudella siellä päästellään, täysillä rakastaen.

Ei heti ahdistuta jos joku kailottaa.

Vierailija
20/40 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdankos olla sinun naapuri ?? juu kyllä varmasti huudan joka aamu tilanne meillä sama vitkutellaa vatkutellaa blaa blaa ja joo aamulla tuubaa aikas kiirus olemaan vaikka kuinka ajoissa ja kaikki laitetaan valmiiksi ym ym nin ei se lapsi mene rikki että huudetaan! varmasti huudan kun olen kiukkunen ja hermot tyyliin joka aamu menny ja joo yksi aamu oli minulla verikorttikin hävinnyt milloin on avaimet hukassa milloin puhelin.. olen unehtelevainen :) niin meillä saa äiti isä lapsi näyttää tunteensa ja jos huudattaa ni sitten huudetaan. ikinä meillä ei esim lyödä ym väkivaltaa ja aina puhutaan miksi olemme huutaneet ym ym

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan