Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissojen omistajille kysymys

Vierailija
01.01.2011 |

Peittelevätkö kisunne jätöksensä? Meillä on ollut kissoja siitä lähtien kun täytin 5 v, ja koko aikana on ollut yhteensä 10 kissaa (ei toki yhtä aikaa). Näistä valtaosa on ollut maatiaiskissoja ja loput (4) rotukissoja.

Rotukissoista kaksi on ollut poikia, kaksi tyttöjä, molemmat pojat samaa rotua (Turkkilainen angora) veljekset samasta pentueesta) ja tytöt myös samaa rotua keskenään (eri kuin pojat, Ragdolleja). Näistä neljästä kumpikaan tytöistä ei peittele jätöksiään.

Onko muilla samanlaisia kisuja? Onko se sukupuolelle tai rodulle ominaista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haroo hiekkaa jonkun aikaa muttei jätökset kyllä peity.

Vierailija
2/9 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotikissaa joista tyttö peittelee kaikki jätöksensä oikein antaumuksella mutta poika ei peittele koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hädät.

Vierailija
4/9 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat peittelevät jätöksensä erittäin huolellisesti, sutivat pitkään ja hartaasti. Aina peittely ei toki varsinaisesti onnistu, esim. meidän maatiainen istuu itse laatikossa ja sutii lattiaa laatikon ulkopuolella.

Eivätkö nämä kissat edes yritä peitellä vai?

Vierailija
5/9 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat peittelevät jätöksensä erittäin huolellisesti, sutivat pitkään ja hartaasti. Aina peittely ei toki varsinaisesti onnistu, esim. meidän maatiainen istuu itse laatikossa ja sutii lattiaa laatikon ulkopuolella.

Eivätkö nämä kissat edes yritä peitellä vai?

Mutta eivät todellakaan hiekkalaatikossa, vaan sen ulkopuolella :) Vanhempi on 13 v, nuorempi 9 kk.

Vierailija
6/9 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylintä kastia, kun jättää peittelemättä jätöksensä.

Meillä arvojärjestyksessä yli eli leikattu naaras ei peittele. Leikatut kollit peittelee. Tosin toinen alkanut jättää peittelemättä: olen vähän sitä mieltä, että niillä on joku valtataistelu tuon vanhimman naaraan kanssa.

Vierailija
7/9 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestään kissa hoitaa homman, kun sutii edes jossain. En siis olisi huolissani asiasta (tietysti hajuhaittoja voi esiintyä).

t. 5

Vierailija
8/9 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylintä kastia, kun jättää peittelemättä jätöksensä.

Meillä arvojärjestyksessä yli eli leikattu naaras ei peittele. Leikatut kollit peittelee. Tosin toinen alkanut jättää peittelemättä: olen vähän sitä mieltä, että niillä on joku valtataistelu tuon vanhimman naaraan kanssa.

Nämä tytöt komentelevat kaikkia muita, myös ihmisiä. Nytkin tuo pieni istuu sohvan käsinojalla ja katsoo odottavasti, että koska mennään nukkumaan.

Tai siis, minä menen nukkumaan, pikkuinen tulee ensin mukaan, mutta lähtee pian juoksulenkille ja leikkimään huoneesta toiseen, ja välillä käy varpaiden kimppuun... Ihunia :D

Peittelyn hoitavat joko pojat tai ihmiset.

Vierailija
9/9 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei peitä, vaan juoksee laatikolta kauheeta vauhtia pois. Pojista taitaa nuo veljekset (2) peitellä, välillä kuopivat vessanmatonkin laatikkoon :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan