Onko teillä jotain juttuja, joiden ostaminen hävettää? OV
Kävin perjantaina Citymarketissa ostamassa kärryllisen ruokaa lapsen kanssa, miehelle ostin olutta ja tupakkaa, hävetti ihan kamalasti kun maha pystyssä siellä kävelin (olen 7 kuulla raskaana) :( Ei kukaan varmaan kiinnittänyt mitään huomiota, mutta tuntui niin kuin otsassani olisi lukenut "huono äiti", kun kaiken tuon lisäksi otin vielä muutaman mikropizzan ja muita einestuotteita. Onneksi sentään ei tarvinnut ostaa kurkkua ja kortsuja :)
Ai niin, ja itselleni jotenkin perunalastujen ostaminen aiheuttaa kamalan häpeänaallon, olen vähän ylipainoinen ja se sipsipussin rapina kun sen tunkee muovipussiin saa korvani helottamaan punaisina :D
Kommentit (182)
Kassatyöntekijänä voin sanoa että ei niitä ostoksia todellakaan jaksa kovasti miettiä, joskus tekee pieniä huomioita, mutta en muista aina edes miltä edellinen asiakas näytti, saati mitä osti!
Kortsut laitan yleensä asiakkaan kannalta hienotunteisesti muiden ostosten alle, jos sattuu vaikka olemaan ahdasmielisempi ;) Pari kertaa on ostettu dildo, sillon tietty huomannut sen mutta en todellakaan muista enää minkä näköinen ihminen oli kyseessä:)
Empä oo osannu ajatellakaan että rintsikoiden, purkkiruokien ja vaippojen ostoa pitäs jotenki hävetä! :D Tshih.
joten olen sitten ostellut apteekista tuotteita joiden pitäis auttaa tähän ts. "pierettämisenestopillereitä." Kerran jossain luontaistuotekaupassa oli myyjänä nuori poika joka tuli kyselemään mitä saisi olla, silloin oli pakko luovuttaa ja olla kertomatta mitä oikeasti hain. Muuten kyllä otan hyllystä tuotteen kuin tuotteen ilman häpeää, mietin että eihän noi myyjät ja asiakkaat tiedä olenko oikeasti edes ostamassa tuotetta itselleni.
Lapsi ei opi millään yökuivaksi ja on muutenkin suurikokoinen, joten joskus tuntuu, että ihmiset vähän tuijottaa...
Miksi ne noloimmat on aina jossain jemmassa, että joutuu pyytämään apua?
Ja sitten kun kysyt apua, alkaa se myyjätäti isolla äänellä selittää, että "tän emätintulehduslääkkeen kanssa ei sitten ihan ehdottomasti saa juoda alkoholia"... Huh, vieläkin hirvittää.
esikoisen syntymän aikaan asuin USA:ssa, ja siellä piti hankkia ja tehdä peräruiske itse ennen synnytykseen tuloa (siis käynnistetty synnytys). Sitä vähän nolotti ostaa. Samoin liukkaria.
Ruokakaupasta kyllä kehtaan ostaa kaikkea. Alkossakin käyn sujuvasti jopa lasten kanssa. Pullojen palauttaminen sen sijaan on musta noloa - niitä kun tulee kerättyä iso määrä ennen kuin muistaa palauttaa. Yritän käydä yksin tai laitan miehen asialle.
mua nolottaa siteiden, pikkuhousunsuojien ja alusvaatteiden osto. yleensä jos mukaan tarttuu vaan sidepaketti, niin tulee tarve ottaa myös vaikka karkipussi tms.
apteekista juuri mielenterveyteen liittyvät lääkkeet ovat pahimpia kuten uni ja rauhoittavat lääkkeet.. minulla vielä yksi tuttu ikätoveri töissä lähimmässä apteekissa.. Kerran sattui niin että menin diapameja hakemaan niin vuoronumeroni tuli/soi taulussa ja katsoin että voi ei..se on hän! pakenin ulos apteekista. tosi usein farmaseutit vielä sanovat tiettyynn äänen sävyyn että näitä ei sitten saa käyttää jatkuvasti tms. ja saa minut tuntemaan itseni tosi noloksi tai että mua epäillään väärinkäyttäjäksi tai jotain.
kondomien osto hävettää edelleen, mutta en jätä sitä tekemättä häpeän takia. raskaustestikin on vähän nolo.
kerran ostin äidilleni (onneks en ole itse vielä tarvinnut) tena-lady virtsankarkailusuojia..ostin niitä monta pakettia tarjouksesta äidin pyynnöstä niin että lappasin kassan hihnalle.. silloin vähän hävetti että katsokaahan kaikki nyt minulla karkailee pissi!
Vessapaperi, siteet (tamponit eivät hävetä), kondomit (etenkin jos ostaa samalla alkoholia), suolihuuhtelupussit, pukamavoide, närästyslääkkeet.
Mä en ymmärrä, miten te kehtaatte tilata noita seksijuttuja postimyynnistä. Mä oon siis kerran tilannut ja vieläkin mietin, että kauheeta, siellä nyt jossain rekisterissä lukee, että Maija Meikäläinen osoitteesta se ja se on ostanut g-pistedildon... Vaikka ne näissä välinekaupoissa näkee naaman niin jotenkin mulle se on anonyymimpää, varsinkin käteisellä maksaessa. Silti hävetti ostaa anaalileluja ja varsinkin anaalipainotteinen teemalehti. Minkäs sille voi mikä itseä kiihottaa ja kyllä ne tuolla varmasti on tottuneet, mut silti...
[quote author="Vierailija" time="23.01.2011 klo 20:47"]Apteekista mua hävettää käydä Propralia.
[/quote]
mikäs siinä sua hävettää?
näin ylipainoisena, kun ostan
a) rasvaista ruokaa esim. sipsejä
b) terveellistä ruokaa kuten kasviksia
c) ruokaa ylipäätäänJoku aina kurkkii ostoskärryyn ja tekee johtopäätöksiä minun syömisestä.
Ei mua oikeasti taida hävettää mikään ostos.
Varsinkin sillä ajatuksella, että herramunjee, mitä toikin fatso ostaa? En oikeasti ole edes ajatellut, että jotakuta kiinnostaisi toisten ostokset. Vaikka nyt kun oikein tarkkaan mietin, olen joskus ehkä ajatellut nähdessäni tukevan lapsen lappavan irtokarkkeja pussiinsa, että ehkä tuollekin vähemmän riittäisi. Joten joo, kait sitä sitten noita kärryynkurkkijoita on. Noloa.
ostaa valmisruokaa, kortsuja, karkkia, terveyssiteitä. Onneksi ei ole tarvinnut ostaa kaikkia noita kerralla :D Tiedän, ettei siinä mitään, mut jotenkin mukamas noloa. Ja olen yli 30-v. :D
Ennen kun kävin tuossa lähi-K-marketissa hakemassa pelkkää tupakkaa ja siideriä... pakko oli aina näön vuoksi ostaa joku näkkäripaketti ettei näyttäis niin pahalta.
edelliseen, että nolottaa ostaa lapsille karkkia. Kerran ostin isosta marketista viikon ruuat kerralla. Lähikaupasta seuraavana päivänä lapsille karkkia, ei muuta.
Naapurin mummo katsoi pitkään, oli pakko mainita, että karkkipäivää tässä vietetään ja muut ruokaostokset jo tehty ennen viikonloppua... :D
Musta ruokakaupan kassalla on niin tylsää jonottaa että huvittelen aina katselemalla muiden ostoksia. Olen muutenkin aika kiinnostunut elintarvikkeista. Sitä en katso että miltä ostaja näyttää (eihän ulkonäöstä pysty mitään päättelemään, olen itsekin ostanut urakalla viinaa vaikka olen ollut 9. kuulla raskaana, enkä todellakaan juonut niitä itse!) mutta on hauskaa miettiä että mitähän se noista meinaa tehdä, tai että miksi IHMEESSÄ se ostaa jotain tuollaista.
Kuukautissuojat eivät kiinnosta mua kassahihnalla, sehän on ihan itsestään selvää mihin niitä käytetään. Mutta jos joku ostaa vaikka kilon silliä, yhden sipulin, kolme Twix-patukkaa ja onnittelukortin niin se saa mun mielikuvitukseni laukkaamaan siinä jonotuksen tylsyydessä.
En oikeasti ole edes ajatellut, että jotakuta kiinnostaisi toisten ostokset. Vaikka nyt kun oikein tarkkaan mietin, olen joskus ehkä ajatellut nähdessäni tukevan lapsen lappavan irtokarkkeja pussiinsa, että ehkä tuollekin vähemmän riittäisi. Joten joo, kait sitä sitten noita kärryynkurkkijoita on. Noloa.
Yllä mainittuja en kehtaa en sitten millään ostaa.
Terveyssiteen + tamponitkin on sellainen juttu, joita slleensä en kehtaa ostaa - pitänee ostaa paljon ruokaa tms tuotteita jottako "huukkuisivat" muiden joukkoon.
Alkoholi, lapsia en silloin kiikuta matkassa kun lähden alkomaholi ostoksille - muuten jää ostamati nekin.
"aikuisten lelukauppaan" muo ei saa jalallakaan astumaan, hävettää niin sairaasti.
kun ostin 3xl kokoa alushousut, nuori mies oli kassalla ja levitti ne kerran edessään, ja sitten laittoi nätisti muovipussiin. Häpesin kassajonossa olevia ja tietysti sitä mieskassaa!
Tunnen sun tuskas, mulle on kanssa käynyt samantyyppinen juttu.
Ostin Anttilasta sellaiset pitsihepeneet (pikkuhousut ja rintsikat) koska olin menossa illalla treffeille uuden miesystäväni kanssa. Ja siinä kassalla oli sitten sellainen nuori miesmyyjä, joka sitten tonki ja käänteli ja väänteli niitä mun ostoksia kaikkien silmien edessä ja etsiskeli hintalappua jne... Aika tuntui kuluvan silloin todella hitaasti ja oikein tunsin miten aloin punottaa kauttaaltaan naamastani, noloa!
Ne ovat niin järkyttävän suuria, että näyttävät hirvittäviltä teltoilta, kun pikkiriikkisen laihat myyjätytöt levittelevät niitä kassalla ennen laskostamistaan pussiin. Just esim. alushousut jossain Lindexissa, omg. Tuntuu että ne myyjät oikein nostavat ne yyyylööös ja näyttävästi laskostavat, mutta kai niiden on pakko, kun ne kalsarit nyt vaan on niin isot että laahaisivat muuten pitkin sitä tiskiä. Huoh. Jostain Citymarketista en ikinä kehtaisi ostaa mitään pikkuhousuja juuri tästä syystä, vähän liikaa yleisöä sitä telttakankaan levittelyä seuraamassa.. ;p
maustettuja jugurtteja, "roskaruokaa" esim ranskalaisia.
Mulla on pienellä kylällä parturi-kampaamo ja kylän kaupassa on armottoman kovaääninen kassahenkilö, joka usein kommentoi ostoksia.
Kerran mun mies oli muksun kanssa viikonlopun kotoa pois ja minä poikkesin kaupalle lauantain duunipäivän jälkeen.
Korissani oli: kasa lonkeroa, yksi pakastepizza, suklaata ja tupakkaa. Ei mitään järkevää siis joukossa. Kassa kiljui kovaan ääneen: "Taitaa olla kampaajalla vapaa viikonloppu!"
Silloin hävetti ihan kunnolla, kun omat asiakkaat jonossa sitten pällistelee, että mitähän se kampaaja oikein ostikaan :)