Oletko rasisti? Siis oikeasti? Sana on vapaa, anna tulla vaan!
esim. et voi sietää juutalaissukuisia henkilöitä ym.vastaavaa.
Kommentit (58)
Kaiken lisäksi minua ollaan pakottamassa ottamaan hoitoon tänne omaan kotiini muslimilapsi pakolaisperheestä. Ensi viikolla nähdään, menevätkö perusteluni siitä, miksi en halua ottaa ählämiperheen lasta hoitooni, vai lopetanko työni.
t. pph
Olet ehdottomasti väärällä alalla, ellet osaa suhtautua maahanmuuttaja perheeseen, erityisesti pakolaisiin asiallisesti ja empaattisesti. Juuri kaltaistesi syytä on se, että maahanmuuttajia syrjitään ja heidän on yhä vaikeampia "oppia maassa maan tavoille". Nyt olisi viimeinen mahdollisuus itsesi oppia hyvät ja kohteliaat SUOMALAISET tavat, ja ottaa viaton lapsi hoidettavaksesi ja auttaaksesi koko perhettä sopeutumaan Suomeen.
Toivottavasti ymmärrät itse olevasi väärässä asenteinesi.
Ja kyllä, pohjalla on myöskin ennakkoluuloja ja pelkoja, mutta suurin syy on nuo ehdot, mitä minulle asetetaan, ja mieluummin lopetan työt kuin niihin suostun. Menköön ählämi päiväkotiin.. t. 11
olemaan hoidossasi! :( Antaisitko hoitolastesi leikkiä "ählämien" kanssa leikkipuistossa? Huutaisit varmaan sielläkin "hyi, nyt pois sieltä ählämien luota!!!"
esikoisella on montakin mamu- lasta luokassa ja leikkivät hyvin yhdessä, mikä on ok, mutta meidän kotiin ja arkeen eivät muslimit tule sääntöjään luettelemaan.
t. 11
Erittäin hyvät, minäkn en ottaisi noilla ehdoilla!
Kaiken lisäksi minua ollaan pakottamassa ottamaan hoitoon tänne omaan kotiini muslimilapsi pakolaisperheestä. Ensi viikolla nähdään, menevätkö perusteluni siitä, miksi en halua ottaa ählämiperheen lasta hoitooni, vai lopetanko työni.
t. pph
Olet ehdottomasti väärällä alalla, ellet osaa suhtautua maahanmuuttaja perheeseen, erityisesti pakolaisiin asiallisesti ja empaattisesti. Juuri kaltaistesi syytä on se, että maahanmuuttajia syrjitään ja heidän on yhä vaikeampia "oppia maassa maan tavoille". Nyt olisi viimeinen mahdollisuus itsesi oppia hyvät ja kohteliaat SUOMALAISET tavat, ja ottaa viaton lapsi hoidettavaksesi ja auttaaksesi koko perhettä sopeutumaan Suomeen.
Toivottavasti ymmärrät itse olevasi väärässä asenteinesi.
Vaikka hyvissä ystävissäni on sekä romaneita että useampia itärajan takaa muuttaneita, en silti suhtaudu yhtään myötämielisesti näitä ihmisryhmiä kohtaan. Päin vastoin.
Nämä tietyt henkilöt ovat "todistaneet" minulle yhteiskuntakelpoisuutensa, ja ovat ok. Silti kierrän muut vastaaviin etnisiin ryhmiin kuuluvat ihmiset kaukaa.
Kaikkia meille vieraaseen etniseen ryhmään kuuluvia ihmisiä ei mieletäni voi suoralta kädeltä tuomita, mutta jotta arvostaisin heitä silti pätkän vertaa tulee minun tutustua heihin ja itse todeta, että he muodostavat positiivisen poikkeuksen ryhmässään.
Srk-perhekerho ei kuulu osaksi päivähoitoa, en hyväksyisi siellä käymistä itsekkään. Olet vain laiska, etkä itse viitsi keksiä hoitolapsillesi tekemistä, vaan viet heidät "valmiiseen pöytään". Mitä taas askarteluun tulee, on vuodessa paljon muita päivä, jolloin voi askarrella mitä tahansa. Ja jos olet itse kovin uskovainen, ei sitä asenteestasi huomaa...
Ne teinit edelleen voivat pukeutua miten haluavat, tuskin ovat hoitolapsia kotiin vanhemmilleen luovuttamassa?
Kieltä ei mielestäsi perhe saakkaan oppia, koska itse et sitä heille osaa/halua opettaa?
Sinä voit irtisanoa loputkin hoitolapsesi, alalle et todellakaan sovellu.
Kaiken lisäksi minua ollaan pakottamassa ottamaan hoitoon tänne omaan kotiini muslimilapsi pakolaisperheestä. Ensi viikolla nähdään, menevätkö perusteluni siitä, miksi en halua ottaa ählämiperheen lasta hoitooni, vai lopetanko työni. t. pph
Olet ehdottomasti väärällä alalla, ellet osaa suhtautua maahanmuuttaja perheeseen, erityisesti pakolaisiin asiallisesti ja empaattisesti. Juuri kaltaistesi syytä on se, että maahanmuuttajia syrjitään ja heidän on yhä vaikeampia "oppia maassa maan tavoille". Nyt olisi viimeinen mahdollisuus itsesi oppia hyvät ja kohteliaat SUOMALAISET tavat, ja ottaa viaton lapsi hoidettavaksesi ja auttaaksesi koko perhettä sopeutumaan Suomeen. Toivottavasti ymmärrät itse olevasi väärässä asenteinesi.
Että joudun miettimään 12-v tyttöni pukeutumista hoitopäivinä?
Miten voin sanoa tytölle kesäkuun lämpimillä, että sori äidillä on työpäivä tänään ja sinun pitää laittaa päällesi pitkät vaatteet, kun muhammed on tulossa hoitoon..
Ei kukaan tuohon suostuisi, miksi helvatussa minun pitäisi? Siksi kun olen pph????
Siis haloo!!
t. 11
En ole rasisti. En vaan jotenkin pidä saksalaisista. Ne on jotenkin ylimielisiä. Ranskalaisetkin aina haluaa puhua vaan omaa kieltään. Myös ruotsalaisten kanssa on ollut "yhteentörmäyksiä". Kuvittelevat olevansa jotenkin tyylikkäämpiä ja fiksumpia, ku suomalaiset. Sit uskovaiset, ihan kamalaa porukkaa. Aina luennoivat siitä Jeesuksesta, joka rakasti kaikkia. En mä ainakaan. En ole rasisti.
Sillä jos olisimme somaliassa ja suomalainen lapsi laitettaisiin siellä perhepäivähoitoon, niin arvatkaa vaan voisiko suomalainen äiti marssia lista täynnä asioita johtajalle tyyliin "ei koraanikoulua, eikä kaapuja jne"
Kyllä se vaan on mentävä maassa maan tavalla JOS halua sopeutua ja kotoutua Suomeen. Ja Suomeenhan tässä ollaan muutettu, jossa valtionuskonto on kristinusko. Voihan sitä muuallekin muuttaa, jos maan tavat ei sovi
Mielestäni ehdoissa ei ole mitään vikaa:
* Seurakunnan kerho ei kuulu päivähoitoon
* maailma ei kaadu siihen, jos "kristilliset" askarteluaiheet jätetään väliin (toki perheen kanssa voitaisiin keskustella missä määrin ne ovat kristinuskoa, missä suomalaista kulttuuria)
* Sianliha ei ole välttämätön ruoka-aine, toki halvimmasta päästä, mutta ei todellakaan hyvää
* Perhe toki voi esittää TOIVEITA (jotka ovat muuten täysin kohttuullisia), vaadin mm. muutoinkin teineiltämme asiallista pukeutumista (ts. eivät esiinny vähäpukeisina vieraiden nähden)
* Perheen kielitaito, saati maahamme kotoutumisen tueksi olisin mielelläni opettamassa lapselle, ja vaikka koko perheelle suomea.
Itse olen ammatiltani opettaja, ja olen työskennellyt maahanmuuttajien kanssa jo todella kauan. Juuri maahantulleet lapset ja nuoret ovat olleet mitä parhaiten käyttäytyviä. Kunnes ovat oppineet elämään maassa maan tavalla...
Alkaakin olla niin että viimeset sodat ja vainot henkilökohtaisesti kokeneet ja niihin osallistuneet on kuolleita eikä kukaan muista miten perseestä se on kun ruvetaan vainoamaan ihmisiryhmiä. Joten on aika ottaa kaikki paska taas uudestaan. Ihmiskunta ei vaan opi.
Mitäpä jos tyttäresi pukeutuisikin niihin peittävämpiin vaatteisiin, hän välttyisi ihosyövältä? Hän ei todellakaan kärsisi pukeutuessaan fiksusti ja järkevästi. Muutoinkaan ei teinien pukeutuminen ole Suomessa aivan vanhempien hanskassa, vaan osa juuri tuon ikäisistä näyttää lähinnä, anteeksi nyt vain, huorilta.
Kesäkuun lämpimillä tyttäresi kenties voisikin pakata reppunsa ja lähteä kavereiden kanssa lähipuistoon eväsretkelle paljastavassa vaatetuksessaan.
Montako somalia tunnet henk.koht?
Itse tunnen useita, osaa siedän, osaa en. Mutta sama koskee myös suomalaisia.
roturealisti, kuten joku sanoisi. Minusta se ei ole rasistisuutta, vaikka av:lla niin jaksetaan jankuttaa.
"Maahanmuuttokriittinen" on rasisti, jos kohdistaa asenteellisuutensa maahanmuuttajiin itse täysin kritiikittömästi. Jos taas ole kritisoit ulkomaalaislainsäädäntöä, et ole rasisti.
Roturealismi taas on täyttä puppua, ts. täysin rasistista huuhaata. Ja sillä taas päädytään natsi/KKK-tyyliseen väkivaltaan, jolla koko yhteiskunta ajetaan kaaokseen.
Mitäpä jos tyttäresi pukeutuisikin niihin peittävämpiin vaatteisiin, hän välttyisi ihosyövältä? Hän ei todellakaan kärsisi pukeutuessaan fiksusti ja järkevästi. Muutoinkaan ei teinien pukeutuminen ole Suomessa aivan vanhempien hanskassa, vaan osa juuri tuon ikäisistä näyttää lähinnä, anteeksi nyt vain, huorilta. Kesäkuun lämpimillä tyttäresi kenties voisikin pakata reppunsa ja lähteä kavereiden kanssa lähipuistoon eväsretkelle paljastavassa vaatetuksessaan.
Niin menkää ihmeessä ihan päivystyksen kautta tarkastamaan lääkityksenne.
Aika monta huoraa näyttää kesäisin kadulla kulkevan? Ja se niiden takana kävelevä vanhempi mieshenkilö näyttää ihan sutenööriltä?
Kaiken lisäksi minua ollaan pakottamassa ottamaan hoitoon tänne omaan kotiini muslimilapsi pakolaisperheestä. Ensi viikolla nähdään, menevätkö perusteluni siitä, miksi en halua ottaa ählämiperheen lasta hoitooni, vai lopetanko työni. t. pph
Olet ehdottomasti väärällä alalla, ellet osaa suhtautua maahanmuuttaja perheeseen, erityisesti pakolaisiin asiallisesti ja empaattisesti. Juuri kaltaistesi syytä on se, että maahanmuuttajia syrjitään ja heidän on yhä vaikeampia "oppia maassa maan tavoille". Nyt olisi viimeinen mahdollisuus itsesi oppia hyvät ja kohteliaat SUOMALAISET tavat, ja ottaa viaton lapsi hoidettavaksesi ja auttaaksesi koko perhettä sopeutumaan Suomeen. Toivottavasti ymmärrät itse olevasi väärässä asenteinesi.
Jos hoitolasten (jotka ovat olleet hoidossa jo vuosia) vanhemmat ovat sitä toivoneet ja toiveet on vasuun kirjattu ja käytännössä toteutettu jo vuosia.
Miten selittäisin tilanteen muiden hoitolasten vanhemmille tai lapsille?
"Emme enää voi käydä kerhossa, koska minulle tuli uusi lapsi, jonka perhe ei kerhoa hyväksy"?
Vasuihin on meillä merkitty myös kristilliset arvot, niin minun kuin perheidenkin, miten ihmeessä voisin sanoa toisille perheille, että nyt muuttui ääni kellossa??
t. 11
en alkaisi minäkään, menisi liian hankalaksi vaikken rasisti olekaan
koska voi pitää tai olla pitämättä henkilöstä ihan henkilöön tutustuttuani. Ei siihen vaikuta mikään kansalaisuus. Kaikissa on niitä, joiden kanssa tulee juttuun ja myös niitä, kenen kanssa ei. en tule kaikkien suomalaisten kanssa juttuun, mutta en silti inhoa ja halveksi kaikkia suomalaisia. Olen törmännyt myös mukaviin somaleihin, vaikka olenkin aluksi ollut epäluuloinen.
Yleensäkin olen ystävällinen muita ihmisiä kohtaan, niin saan myös samanlaista käytöstä takaisin.
Eihän tuo ole edes mahdollista perhepäivähoidossa ruveta tekemään jokaiselle omia ruokia. Sillä ehdolla voisi ajatella, että rättipään kakara sulautuu muihin eli hän hyväksyy Suomen tavat ja ruoat ja systeemit. Ei minunkaan lastani ulkomailla hyyästty, ei tehty hernekeittoa eikä mitään suomalaista vaikka kuinka helvetisti olisin valittanut. Rättipäät joko integroituu tai poistuu maasta sinne missä on heille valmiina infra eli pisteet sinulle eli ymmärrän hyvin.