Yh:t!! Menettekö ikinä lapsenne kanssa miesystävänne luo kylään?
Tapailen yhtä mukavaa miestä ja hän asuu omakotitalossa ja hänellä on siellä mukavat oltavat. Itse asun yksivuotiaani kanssa rivarissa eikä meillä ole läheskään niin kotoisaa kuin miehen luona.
Olen ihan totaali-yh ja lasta en saa kuin todella harvoin yöksi mummolaan.
Kommentit (7)
Ainakin, jos suhde vaikuttaa vakavalta ja saa pienellä vihjauksella miehen itse kutsumaan lapsen kanssa eka kertaa ;) ja siitä sitten luontevasti voi mennä uudelleenkin.
Itselläni on tilanne, että miesystävälläni on niin pieni asunto, että parempi olla minun kotonani lasten kanssa. Lapset ovat käyneet oven suussa miehenkin kotona kyllä muutaman kerran.
Minulla on tilanne että lapset on yhteishuoltajuudessa kuitenkin, joten on aikaa tavata myös ilman lapsia, kummassakin paikassa.
silloin kun oltiin vielä pelkästään kahvitteluasteella ja nähtiin vaan päivisin.
Tarkotinkin siis yönyli vierailua... Lapselle ois matkasänky.
ap
Mies tosin väläytti eilen siihen suuntaan, että on ajatellu meistä aika vakavaakin jo... Jotain asumisjärjestelyjä tms.
Meillä tilanne että minä asun isommassa kerrostaloasunnossa ja mies ok-talossa joka on kotoisampi mutta liian pieni koko porukalle (minulla neljä lasta). Käyn lasten kanssa useinkin saunomassa miehen luona mutta käytännön syistä koko porukalla tullaan omaan kotiin yöksi. Jos osa lapsista on vaan paikalla niin voimme jäädä sinnekin yöksi. Mutta nämä yö-kyläilyt tuli kuvioihin vasta n. vuoden seurustelun jälkeen. Sinulla sen verran pieni lapsi että ei luultavasti tarvitse noin paljon aikaa sopeutua ja jos kerta mieskin on vakavampaakin miettinyt niin eikun vaan, pitäähän se hänenkin nähdä mitä on käytännössä 24h/vrk lapsen kanssa.
Mies tosin väläytti eilen siihen suuntaan, että on ajatellu meistä aika vakavaakin jo... Jotain asumisjärjestelyjä tms.
Jos on harkinnassa tiiviimpikin suhde, lapsi ja mies kannattaa tutustuttaa toisiinsa kunnolla ja vähän katsella miten mies suhtautuu kun lapsi "on jaloissa". Minusta lapsen ja miehen pitäisi olla täysin tutut keskenään ennen yhteen muuttoa. Itse en muuttaisi yhteen ennenkuin lapsen ja miehen välit ovat niin läheiset ja luonnolliset että voisin jättää lapsen miehelle hoitoon tai mies voisi hakea lapsen päiväkodista ja viettää päivää ennen minun kotiintuloani samoin kuin lapset nyt ovat kylässä isällään. Ihan vaikka että näkee miten mies ja lapsi tottuvat toisiinsa ja miten mies käyttäytyy lapsiperhe-elämässä vai onko ajatuksenansa että perustaa perheensä naisensa kanssa ja naisen lapsi nyt tulee mukana kun ei ole muutakaan vaihtoehtoa. En muuttaisi jos vaikuttaisi siltä ettei mies tai lapsi ota toista perheenjäseneksi..
Minulla ei ole vielä uutta suhdetta enkä kiirehdikään. Mutta olen eronnut puoli vuotta sitten ja olen ajatellut että (leikki-ikäiset) lapseni voisivat sulattaa uuden suhteen ehkä vuoden(?) päästä.
Lapseni ovat tiiviisti tekemisissä isänsä kanssa joten uuden miesystävän tuominen elämään olisi siksi varmaan vaikeampaa. Sinullahan mies ei ole tulossa (lapsen silmissä) kenenkään tilalle.
että kun lapsi on vielä pieni, niin se on oikeestaan aika sama kuin olisi jonkun kaverin luona yötä :)
Miehellä on ennestään lapsia, isompia jo tosin ja he asuvat miehen luona. Ei kyllä tietenkään mentäisi yöksi jos sen lapset ovat siellä. Siinä menee mun mielestä raja.
Mies siis tietään millasta on lasten kanssa ja eilen juteltiin noin yleisellä tasolla isäpuoliudesta ja hän oli sitä mieltä, että kyllä sitä toisenkin lapseen syntyy syvä kiintymyssuhde (ihan noilla sanoilla sanoi).
Hän on siis mua kymmenen vuotta vanhempi ja aika paljon jo elämään nähnyt ja paljon kokenut. :)
mutta sinuna voisin mennä, lapsesi on niin pieni. Mun lapset ovat jo reippaasti isompia, eli en todellakaan vie.