Mies pyytää laihduttamaan :(
Mieheni pyytää minua laihduttamaan,sanoo olevansa huolissaan terveydestäni ja kunnostani. Painoindeksini on 20,4 joten mun mielestä mitään pakottavaa tarvetta ei ole. Mut mies selittää et pelkää mun pian kehittyvän samanlaiseksi possuksi kuin ne joita hän näkee kaupungilla ollessaan. Mikä ihme sitä vaivaa? Tietysti voisin pudottaa pari kiloa, mutta mielestäni olen ihan ok hoikka.
Kommentit (24)
kukaan ei tunnista.
En usko, että sussa on yhtään ylimääräistä, mutta katsotaan.
No joo, kannattaa kiinnittää huomiota ettei pääse lihomaan ja liikuntaa pitää lisätä että pysyy tiukkana. Ehkä olet löysä ja miehesi mieltää näin ollen lihavaksi. Niinhän se tuppaa olemaan.
"Jos tämä on kynnyskysymys, niin voin laihduttakin. Tosin heti laihduttuani, jätän tuollaisen ahdasmielisen ihmisen, jolle ulkonäkö on liian tärkeä."
Turha sen noilla painoindekseillä on terveydestä olla huolissaan.
sen terveellisempää olla laiha, jos on huono ruokavalio eikä liiku. Miten määrittelet sen, milloin ulkonäkö on liian tärkeä? Onko sinulle ulkonäkö sopivan tärkeä ja mitä tämä sopivuus tarkoittaa?
Mulla pömppämasu vaikka painoindeksi 18
Mieluusti sitä pienentäisin jos kerkeisin
Miehesi painoindeksi on todennäköisesti enempi kuin sulla.
Sovi että se pudottaa ensin samaan indeksiin sun kanssa ja sitten yhdessä jatkatte terveitä elämäntapoja.
Jos mies on huolissaan sun kunnosta, niin lähtekää yhdessä lenkille ja urheilemaan. Lähentää muutenkin parisuhdetta.
Jos sen "huoli" on pelkkää puhetta eikä käyttännön toimia tai apua niin kannattaa jättää asia omaan arvoon.
Sopikaa että mies hoitaa lapsia jonkun illan viikossa jolloin voit lähteä rauhassa esim. puntille. Jos mies on vastahakoinen eihän silloin ole tuosta laihduttamisesta oikeasti tosissaan vaan syy on jossain muualla ja vaatii enempi keskustelua.
Miehesi painoindeksi on todennäköisesti enempi kuin sulla.
Sovi että se pudottaa ensin samaan indeksiin sun kanssa ja sitten yhdessä jatkatte terveitä elämäntapoja.Jos mies on huolissaan sun kunnosta, niin lähtekää yhdessä lenkille ja urheilemaan. Lähentää muutenkin parisuhdetta.
Jos sen "huoli" on pelkkää puhetta eikä käyttännön toimia tai apua niin kannattaa jättää asia omaan arvoon.
En ole ap, mutten voinut vastustaa tähän vastaamista.
Itselläni on indeksi hiukan alle 20.
Miehelläni on 27, mutta silti minulla suurempi rasva%.
naisilla on aina suurempi rasvaprosentti ei se ole tässä oleellista
minulla 23% BMI20
miehellä 15% BMI27
Tottakin. Onhan niitä sairaalloista laihuutta ihailevia miehiäkin. Olen mäkin törmännyt, silloin aikanaan kun olin alipainoinen. Tyyppi ylisti jatkuvasti kroppaani. Mitähän tuo sanoisi nyt, kun tässä keski-ikään vartuttua on muutama ylimääräinen kilo tullut, eivätkä enää lähdekään.
Onneksi pääsin eroon jo hyvissä ajoin noin tyhmästä miehestä.
No joo, kannattaa kiinnittää huomiota ettei pääse lihomaan
On kuule kaksi täysin eri asiaa kiinnittää huomiota siihen, ettei liho kuin käskeä noilla mitoilla vielä laihduttamaankin. Ap:n painoindeksihän oli se 20,4, eli esimerkkinä mitat voisivat olla 165cm/55-56kg tai vaikka 160cm/reilu 52kg (pituuttahan ap ei kertonut, eli nuo sentit ihan itse keksittyjä). Eli olisiko tarvetta laihduttaa? Ei? No, sitähän minäkin.
Eri asia tietenkin, jos on mallia laihaläski, niin kiinteyttäminen ja urheilu tekisivät tietty omat muutoksensa kroppaan. Mutta jos ei ole edes sitä, niin sitten miehen päässä on jotain vikaa.
Jätin sen vihdoin, kun sain tarpeekseni arvostelusta. Sen mielestä painoindeksi piti olla alle 19. Nyt sillä on uusi laiheliini määräiltävänään, ja itselläni on ihana tervejärkinen uusi mies, joka ei todella ole noin pinnallinen vaan arvostaa sisintä enemmän kuin ulkokuorta. Hän ei siis välittäisi vaikka lihoaisinkin, kunhan terveys ja liikuntakyky säilyisi.
Älä siis alistu tollaiseen. Määrää kaapin paikka.
Laihduttaa ei kannata tolla indeksillä, korkeintaan voi alkaa harrastaa jotain kiinteyttävää liikuntaa.
Hän käski minua laihduttamaan etten muutu samanlaiseksi läskiksi mitä kaupungilla näkee. Harrastan aktiivisesti urheilua ja löysää ei ole. Painoin tuolloin 59kg, olen 173 cm. Hänen mielestään naisellisin nainen on laiha, ei hoikka, vaan siis laiha. Hoikka oli hänen mielestä kuitenkin normaalipainoinen ja normaalipainoinen olikin sit jo läski. Hän toivoi useasti että pudottaisin painoni alle 55 kilon.
Sanon minä! olet ihan hoikka painoindeksin mukaan, joten ei sun tartte laihduttaa.
liikunta ja kiinteytys tekis miltei kellevain hyvää, eli jos et harrasta liikuntaa niin sitä voisit kokeilla. kunnon aerobinen liikunta missä tulee hiki, tekee ainakin mulle sen parhaimman olon.
oman hyvän olon takia kannataa aina urheilla, mutta jos mies vaan tykkäis että olisit laihempi niin ei todellakaan!
Mulla pömppämasu vaikka painoindeksi 18
Mieluusti sitä pienentäisin jos kerkeisin
Tuolla indeksillä pömppä johtuu todennäköisesti siitä, että syvät vatsalihakset ovat heikot (ellei sitten ilmavaivoista). Niitten treenaamiseen ei tarvita erikseen aikaa, niitä voi nipistellä ihan milloin vaan. Esimerkiksi kävellessä. Jännitä vain ne lihakset joilla pidätät pissaa ja vedä samalla napaa sisään ja ylös. Pidätä 10 sek. ja rentouta. Toista 20 kertaa. Tämän kerkeää tehdä viidessä minuutissa. Samalla tulee treeniä alapäähän, kaksi kärpästä siis. :)
Mies joka käskee hoikkaa LAIHDUTTAMAAN on kieroutunut. Sehän on terveysriski. Kiinteyttää tietysti voi jos on löllöä, ja muutenkin tarkistaa elintapoja mahdollisesti terveellisempään suuntaan. Sehän on itse kullekin hyväksi.
tai vihjaili jatkuvasti suoraan ja epäsuoraan. Jokaisesta suupalasta. Aamuin päivin illoin.
Olin hoikimmillani 52 kg ja 170. Ja pidin itseäni läskinä.
Jossain vaiheessa miehen kontrolli ei liittynyt "vain" painoon vaan kaikille elämämme osa-alueille. Väsyin, aloin oireilla fyysisesti ja lopulta en jaksanut iloita enää mistään. Kunnes päätin erota.
Mitä mieheni ei lainkaan ymmärtänyt. Hän ei lainkaan tajunut, että hänen kommenttinsa ja kontroloimisensa pilasivat "sinänsä" hyvän liittomme.
Kun olin lähdössä, hän ilmoitti muuttuvansa. Vaikken oikein osanut uskoa, jäin ja olen hämmästyksekseni saanut havaita, että huomauttelut ja negatiiviset kommentit ovat todellakin loppuneet.
Nyt olen normaalipainoinen eli toistakymmentä kiloa laihinta aikaani painavampi ja tyytyväinen niin itseeni kuin elämääni.
että jos siitä lähtökohdasta mietit niin eihän sulla mitään tarvetta mihinkään laihduttamiseen ole...
kamala mies jos tämä on totta.