Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan ruokailu

Vierailija
23.01.2011 |

Meillä on noin 8kk pikkuneiti, joka ei tällä hetkellä oikein malta rauhoittua ruokailemaan. Pääsääntöisesti olemme jo jonkin aikaa syöneet viisi ateriaa päivässä, mutta nyt parin viikon ajan neiti on ollut niin aktiivinen (seisoo, kävelee tuen kanssa, konttaa, juttelee...), että syöttötuolistakin meinaa aina vain karata.

Onko muilla vastaavaa? Koitatteko silti syöttää lapselle normaalin annoksen, vaikka siinä sitten menisi kaksi tuntia ennenkuin saa ruuan suuhunsa vai lopetatteko ruokailun, kun kiinnostus loppuu?

Sinänsä en stressaa itse syömisestä, kun neiti on kuitenkin vilkas ja kasvaa, vaikka välillä tuntuu, että syö päivän aikana vain murto-osan normaalista määrästä...Ajattelin vain, että teenkö karhunpalveluksen, kun en istuta neitiä aterian loppuun asti vaan annan jatkaa touhuja, kun kiinnostus ruokaan loppuu.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää kiinnosta syödä. Tuputtaminen tuhoaa lapsen oman kylläisyyden tunnistamisen, mikä taas on tärkeä taito painonhallintaa ajatellen. Kyllä lapsi yleensä itse tietää, minkä verran tarvitsee ruokaa.

Meillä nuorin on 1½-vuotias, ja syö yleensä 4 ateriaa päivässä, lisäksi pari maitoateriaa. Ruokaa menee välillä enemmän, välillä vähemmän, mutta kasvaa erittäin tasaisesti omilla käyrillään.

Kolmesta lapsesta meillä yksi on aikuisen määräämällä tahdilla ruokittu, ja hän on myös ainoa, jolla paino tuppaa nousemaan liikaa.

Vierailija
2/2 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsi syö sit enemmän, kun itse niin haluaa. Ja laita lapsi valjaisiin, niin ei tarvitse pelätä, että tippuu syöttötuolista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi