Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, mikä olisi hyvä tapa osoittaa narsistiselle pomolle, ettei tämän käytös vaikuta?

Vierailija
23.01.2011 |

alemmasta tuli mieleen

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(eikä siis vain pelkästään itseriittoinen ärsyttävä ämmä/äijä), et todellakaan kyselisi täällä tuollaisia. Jos hän oikeastí on narsisti, et pysty mitenkään "olemaan välittämättä". Jos hän on narsisti, sinä itket päivät ja illat mietit mieli sumuisena mistä löydät toisen työn, miten jaksat enää huomista. Sinä tuntisit itsesi maan matoseksi ja itsetuntosi olisi jo nolla.

Vierailija
2/18 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(eikä siis vain pelkästään itseriittoinen ärsyttävä ämmä/äijä), et todellakaan kyselisi täällä tuollaisia. Jos hän oikeastí on narsisti, et pysty mitenkään "olemaan välittämättä". Jos hän on narsisti, sinä itket päivät ja illat mietit mieli sumuisena mistä löydät toisen työn, miten jaksat enää huomista. Sinä tuntisit itsesi maan matoseksi ja itsetuntosi olisi jo nolla.

Kaikki eivät uhriudu narsistin edessä, vaan osaavat pysytellä henkisesti hänestä erossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hankkiutui minusta eroon :) Sain siirron, joka osoittautui todella hyväksi valinnaksi. Luuli tekevänsä karhunpalveluksen.

Vierailija
4/18 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan eri asia käyttäytyä narsistisesti tai omata narsistisia luonteenpiirteitä. Patologinen narsismi on psykopatian eräs muoto. Psyyke on vaurioitunut peruuttamattomasti jo varhaislapsuudessa. Patologinen narsisti ei ole kovin kaukana sadistista.

Olen eri mieltä.

Kaikki eivät uhriudu narsistin edessä, vaan osaavat pysytellä henkisesti hänestä erossa.

Vierailija
5/18 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset taistelee takaisin, toiset väistää.

Vierailija
6/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei narsistisen pomon alaisuuteen kannata jäädä.

Vierailija
7/18 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse et ole tällaisia ihmisiä kohdannut. Mutta mahtavaa että sulla vielä ruusunpunaiset silmälasit silmillä ja uskot noihin elokuvien satuihin.

Ei kaikki sadistinkaan edessä alistu. Toiset taistelee takaisin, toiset väistää.

Vierailija
8/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et ihan ole tainnut päästä siihen tilanteeseen, jossa et välitä...

Vierailija
9/18 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse et ole tällaisia ihmisiä kohdannut. Mutta mahtavaa että sulla vielä ruusunpunaiset silmälasit silmillä ja uskot noihin elokuvien satuihin.

Ei kaikki sadistinkaan edessä alistu. Toiset taistelee takaisin, toiset väistää.

Vierailija
10/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- onko sulla diagnoosi hänestä? vai leimaatko kaikki sua ärsyttävät ihmiset narsisteiksi? onhan se toki kivempi nimitys kuin sosiopaatti..

- haluat osoittaa, ettet välitä = sinähän välität

- jos pomo on oikeasti narsistinen, mikään mitä teet ei vaikuta häneen. Sinä et kiinnosta häntä. Eikä sinun tuntemuksesi.

Vierailija
11/18 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun vaihdat lopulta, kadut mikset lähtenyt aiemmin.

Itse jouduimme muuttamaan narsistinaapurin takia joka sai koko taloyhtiön "sekaisin".

Läheinen vaihtoi myös työpaikkaa lopulta, mitkään keinot ei toimineet narsistipomoon, ja henkilöstöhallintokin lopulta tuki porukan lähtöä.

(koska jostain syystä eivät saaneet sitä pomoa ulos)

Mutta sillä aikaa kun haet uusia töitä, et voi muuta kuin yrittää olla mahd. "teflonia", eli puhut mahd. vähän mistään asiasta hänen kanssa tai kommentoit mahd. vähän (ei ollenkaan jos voi välttää). JOs hän alkaa jotain omaa juttuaa jänkäämään tms., koeta poistua tilanteesta millä tahansa verukkeella.

He "nauttivat" kun saavat minkä tahansa reaktion aikaan toisissa, pystyvät jähkimään asioita loputtomiin ja esittämään niitä niin kauan että saavat mustan valkoiseksi ja neliön pyöreäksi, jos se heidän omaa tarkoitusperäänsä palvelee.

Eli koeta olla mahd. vähän tekemisissä.

Lisäksi sinun on oltava kaikessa koko ajan "askelen edellä", eli lakijutuissa, työhön liittyvissä asioissa, missä tahansa, joudut näkemään koko ajan kauhean extravaivan, että tiedät ja osaat kaiken ja jos hän tulee jotain sönköttämään, sinulla on jo parempi tieto asiasta ja vastaus valmiina.

Tämä on kuitenkin pidemmän päälle niin äärimmäisen kuluttavaa ja syö sinut ja yöunesi ja elämäsi, että suosittelen työpaikan/osaston vaihtoa.

Vierailija
12/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä anna hänen käytöksensä vaikuttaa.

Jos taas haluat osoittaa mieltäsi pomolle, niin osoita mieltä.

Vierailija
13/18 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kokee maailman omalla tavallaan. Mutta en tämän enempää jankkaa aiheesta kanssasi, koska olet selvästi vain päättänyt, että mielipiteesi on se ainoa oikea.

Vierailija
14/18 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä et johonkin pysty, niin kukaan ei pysty, niinkö? Miksi ihmeessä narsistit eivät sitten johda tätä maailmaa diktaattoreina, kun eihän kukaan pysty vastustamaan narsistin voimaa?

Ymmärrätkö, että jotkut meistä ovat jo käyneet niin syvissä vesissä, pyristelleet irti psyykkisesti sairaiden ihmisten vaikutusvallasta, ja rakentaneet sen verran vahvan itsetunnon, että siihen ei kukaan tai mikään pysty. Kukaan ihminen ei tässä maailmassa saa minua tuntemaan itseäni maan matoseksi, ei kukaan. IHan sama miten manipuloivasti osaisi käyttäytyä. Kyllä mä osaan jäljittää sen, mistä mun paha olo johtuu, ja mä osaan todellakin lukea ihmisiä.

Enkä ole laumaeläin. Mua ei pätkääkään kiinnosta kenenkään mielipiteet minusta, enkä tarvitse kenenkään pönkitystä itsetunnolleni.

PS. Olen ihminen, jota narsistit tai narsistisia piirteitä omaavat vihaavat. Muutaman olen kohdannut, mutta koska eivät saa musta mitään irti, hämmentyvät ja purkavat sitä sitten aika raivoisasti kuka mitenkin.

Vierailija
15/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et ihan ole tainnut päästä siihen tilanteeseen, jossa et välitä...

olisi paras? eli ei reagoi mihinkään? siihenkö pyrkii, että toinen ärsyyntyisi?

Vierailija
16/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten, ettei edes yritä näyttää sille mitenkään. Eli et ihan ole tainnut päästä siihen tilanteeseen, jossa et välitä...

Eli nimenomaan niin kuin ylläoleva kirjoittaa. Sama ilmiö näkyy hullunkurisella tavalla exäni epätoivoisessa touhussa. Hän yrittää kovasti näyttää siltä, ettei välittäisi, mitä kaikkea todella pahoja ja noloja tosiasioita tiedän hänen elämästään ja persoonastaan. Juuri siksi on helppo nähdä, miten kovasti asia häntä repii. Kymmenien metrien päähän loistaa, miten täysin paskat housussa hän on aina minut nähdessään.

Mutta ap, miksi sinun tarvitsisi esittää mitään? Sehän on sinulle lisästressi.

Vierailija
17/18 |
23.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan sitten erään todella kieron yrittäjäeukon alaisena. Eipä siinä muuta voinut kuin tehdä työnsä mahdollisimman hyvin ja yrittää päästää valitukset toisesta korvasta ulos...väliillä tein hänelle selväksi ettei minunkaan oikeuksia poljeta, eli tiedän viralliset säännöt ja ohjeet, kun hän yritti huijata lakisääteisissä eduissa kun luuli että nuori aloittelija ei tiedä mistään mitään.

Kyllä sitä piinaa jaksoin jonkin aikaa, mutta sitten stressi alkoi vatsaoireina, jännitin niin sen kääkän läsnäollessa. Onneksi pääsin asialliseen isoon firmaan töihin kun lopetin!

Vierailija
18/18 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä et johonkin pysty, niin kukaan ei pysty, niinkö? Miksi ihmeessä narsistit eivät sitten johda tätä maailmaa diktaattoreina, kun eihän kukaan pysty vastustamaan narsistin voimaa? Ymmärrätkö, että jotkut meistä ovat jo käyneet niin syvissä vesissä, pyristelleet irti psyykkisesti sairaiden ihmisten vaikutusvallasta, ja rakentaneet sen verran vahvan itsetunnon, että siihen ei kukaan tai mikään pysty. Kukaan ihminen ei tässä maailmassa saa minua tuntemaan itseäni maan matoseksi, ei kukaan. IHan sama miten manipuloivasti osaisi käyttäytyä. Kyllä mä osaan jäljittää sen, mistä mun paha olo johtuu, ja mä osaan todellakin lukea ihmisiä. Enkä ole laumaeläin. Mua ei pätkääkään kiinnosta kenenkään mielipiteet minusta, enkä tarvitse kenenkään pönkitystä itsetunnolleni. PS. Olen ihminen, jota narsistit tai narsistisia piirteitä omaavat vihaavat. Muutaman olen kohdannut, mutta koska eivät saa musta mitään irti, hämmentyvät ja purkavat sitä sitten aika raivoisasti kuka mitenkin.

sellaisista "bitch"-tyypeistä narsistit ei saa otetta, koska ne vaan ei vällää... narsistit saa otteen just "kunnon" ihmisistä, älykkäistä, myötätuntoisista, ennenkaikkea tunnollisista, kilteistä, toiset huomioon ottavista ihmisistä, kunnon kansalaisista, epäitsekkäistä...

Bitch-tyyppejä usein väärin sanotaan narsisteiksi, mutta se ei ole siis yhtään sama juttu. Ne on muuten vaan bitch-tyyppisiä, tai siis itsekkäitä ja itse asiassa sosiaalisissa taidoissa ÄO-tasoltaan vähän keskiarvoa alempana, koska eivät osaa kaikkia hiuksenhienoja käytöstapoja, vaan "mä oon mitä oon enkä muita mielistele" tms. tyyliä vetävät.

Narsisti taasen on hyvin älykäs. Ja hyvä esiintymään (niin että uskoo siihen jo itsekin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme