Jos teille tulee vieraita 100km paasta niin oletatteko
heidan vierailevan 9h paivavierailulla?
Meilla kavi tanaan lapseni kaveri aitinsa kanssa kylassa, tulivat aamulla 10.30 ja lahtivat kotiin 19.30.
Minusta liian pitka vierailu, vaikka tulivatkin pitkasta matkasta jota kylla arvostan, mutta silti.
Kommentit (40)
Meillä on tapana sopia ihan puhumalla tällaiset asiat. Emme oleta emmekä vihjaile.
Meille ei olis ollut mitään asiaa noin aikaisin, ja olisin keksinyt jonkun tekosyyn, että heidän pitää lähteä, jos tuntuu venyvän liikaa...
Sellainen 5 h:n vierailu alkaa olemaan maksimi, ellei ole sovittu tarkemmi, että viivytään esim. muutama päivä.
Kysytteko te tosiaan kun sovitte monelta vieraat tulevat etta monelta te aiotte lahtea kotiin?
Meilla kuopus menee nukkumaan 18.30 ja yleensa tarvitsee nukutuksen tissi suussa, mutta tana iltana jai sitten niin tekematta. Herasi viela sitten 19.30 kun mekkalalla pukivat eteisessa vaikka kuinka sanoin etta pliis ollaan vahan hiljempaa kun vauva on niin herkkauninen...
Muuten kiva vierailu ja oli mukavaa seuraa!
ap
heidän jäävän myös yöksi ja olisin varannut vuodevaatteet ja ruuat sen mukaan. päivämukille tuolalinen on aika paljon.
Joidenkin kanssa parikin tuntia on pakkopullaa ja joidenkin lähtö tulee aina liian aikaisin. Lähinnä tuo aikainen vierailuajankohta olisi mulle ongelma, jos olisi yhtään vieraammasta kyse. Olen nimittäin yöpaidassa takuuvarmasti siinä vaiheessa.
etta olen ollut hereilla jo puolipaivaa 10.30 aikaan ;)
Ihan mukavia vieraita ja lapsilla sujuu leikit niin hyvin ettei ole pakkopullaa ollenkaan, mutta harmitti tuo vauvan nukkumaanmeno juttu.. Ja alkoi muakin vahan haukotuttaa.
ap
heidan vierailevan 9h paivavierailulla?
Meilla kavi tanaan lapseni kaveri aitinsa kanssa kylassa, tulivat aamulla 10.30 ja lahtivat kotiin 19.30.
Minusta liian pitka vierailu, vaikka tulivatkin pitkasta matkasta jota kylla arvostan, mutta silti.
Kiitosta vaan vieraanvaraisuudesta, emme tule sinne enää ikinä.
niin pääsette normaalielämään mukaan :)
Monesta moneen vauvan pitaisi nukkua?
ap
Niin, tuollaisten vieraiden kanssa vaan täytyy tehdä ne omat rutiinit. Ihan hyvin olisit voinut sanoa että nyt alkaa tämä nukutusrumba vauvan kanssa, olen tuolla makkarissa jonkin aikaa. Hyvin olisi voinut vauva saada iltaimetykset tavalliseen tapaan, miksi niistä poiketa. Ja olisivat ehkä hoksanneet alkaa tehdä lähtöä, kun touhuat iltatoimia ja juttelet miten teillä rytmit ovat nykyään näin varhaiset ;) Meillä yksi sukulaiseni on sellainen, ettei lähde kulumallakaan, ja hänet saa aina ajaa pois. Minä teen yleensä kaikki iltatoimet, kun hän on meillä ja nukutan lapset kaikessa rauhassa ja siellä sohvalla se istuu ;) sitten kun olen itse istunut sen aikaa kun muutenkin olisin ylhäällä, ja haluan mennä nukkumaan, sanon että jaha, huomenna on taas aikainen herätys, joten jatketaan toisella kertaa.
etta olen ollut hereilla jo puolipaivaa 10.30 aikaan ;) Ihan mukavia vieraita ja lapsilla sujuu leikit niin hyvin ettei ole pakkopullaa ollenkaan, mutta harmitti tuo vauvan nukkumaanmeno juttu.. Ja alkoi muakin vahan haukotuttaa. ap
heidan vierailevan 9h paivavierailulla? Meilla kavi tanaan lapseni kaveri aitinsa kanssa kylassa, tulivat aamulla 10.30 ja lahtivat kotiin 19.30. Minusta liian pitka vierailu, vaikka tulivatkin pitkasta matkasta jota kylla arvostan, mutta silti.
Kiitosta vaan vieraanvaraisuudesta, emme tule sinne enää ikinä.
;D ap
Jos 19.30 lähtö on todella myöhäinen aika.. ja vakiintunut nukkumaanmenoaika 18.30, mitä ei edes ilmeisesti haluta muuttaa. Jos vauva nukkuu vaikka 11 h, on herätys 05.30, mikä on kyllä tosi aikaisin useimmille. Meillä ollaan suunnilleen 21-07 rytmissä ja se tuntuu olevan aika tavanomainen monelle. Pitääkin mennä nukkumaan, että ehtii itsekin vähän nukkua eikä vaan kukkua. Öitä!
T. 8 ja olinkohan 13
Monesta moneen vauvan pitaisi nukkua? ap
Niin, tuollaisten vieraiden kanssa vaan täytyy tehdä ne omat rutiinit. Ihan hyvin olisit voinut sanoa että nyt alkaa tämä nukutusrumba vauvan kanssa, olen tuolla makkarissa jonkin aikaa. Hyvin olisi voinut vauva saada iltaimetykset tavalliseen tapaan, miksi niistä poiketa. Ja olisivat ehkä hoksanneet alkaa tehdä lähtöä, kun touhuat iltatoimia ja juttelet miten teillä rytmit ovat nykyään näin varhaiset ;) Meillä yksi sukulaiseni on sellainen, ettei lähde kulumallakaan, ja hänet saa aina ajaa pois. Minä teen yleensä kaikki iltatoimet, kun hän on meillä ja nukutan lapset kaikessa rauhassa ja siellä sohvalla se istuu ;) sitten kun olen itse istunut sen aikaa kun muutenkin olisin ylhäällä, ja haluan mennä nukkumaan, sanon että jaha, huomenna on taas aikainen herätys, joten jatketaan toisella kertaa.
etta olen ollut hereilla jo puolipaivaa 10.30 aikaan ;) Ihan mukavia vieraita ja lapsilla sujuu leikit niin hyvin ettei ole pakkopullaa ollenkaan, mutta harmitti tuo vauvan nukkumaanmeno juttu.. Ja alkoi muakin vahan haukotuttaa. ap
Mietin kumpi pienempi paha, vartioida lapsia alakerrassa etteivat tule sitten mesoamaan ylakertaan missa vauvaa olisin nukuttanut, vai laittaa mies nukuttamaan vauvaa (=turhaa kiljuntaa)... No oppia seuraavaan kertaan.
ap
Kerta yöksi pyysit, ehkä ajattelivat olla mahdollisimman pitkään?
vaan se vierailun pituus oli mielestani aika pitka, ja kun tiesivat etta vauva kay nukkumaan siihen aikaan. Viedaan ylakertaan 18.30 aikaan ja sitten on unessa noin klo 19. vauva nukkui tanaankin vain yhdet paikkarit 45min joten kuoleman vasynyt sitten iltaisin.
Aamuisin sitten kuikuilee heti 6 jalkeen, joskus aikaisemminkin.
ap
Kysytteko te tosiaan kun sovitte monelta vieraat tulevat etta monelta te aiotte lahtea kotiin?
Meilla kuopus menee nukkumaan 18.30 ja yleensa tarvitsee nukutuksen tissi suussa, mutta tana iltana jai sitten niin tekematta. Herasi viela sitten 19.30 kun mekkalalla pukivat eteisessa vaikka kuinka sanoin etta pliis ollaan vahan hiljempaa kun vauva on niin herkkauninen...
Muuten kiva vierailu ja oli mukavaa seuraa!
ap
se yksi päivä, tai ilta/yö vauvan unissa ei merkkaa yhtään mitään. En yhtään ihmettele niitä valittajia, joilta ystävät kaikkoaa lapsen tultua, jos jokainen lapsen nukkumaanmenohetki on elämääkin tärkeämpi.
niin johan tuossa ajassa olisi kiire saada kaikki kuulumiset ym. asiat toimitettua :)
Olisi laitettu ruokaa, mahdollisesti ulkoiltu, juotu kahvit ym.
EI nyt kauhean paha.
Ja meillä unirytmi ihanteellinen meille 20/21-8/9.30
parit kahvit siihen valiin.
Meilla on arkiaamuisin lasten heratys klo 6.45 ja auto lahtee pihasta 8.20 niin siina ei auta jaada loikoilemaan 9.30 asti!!
Ei viitsi rytmia muuttaa yhden illan takia.
ap
Ja saisi olla vaikka yön ylikin. Varsinkin lapsiperhe.