paljon n sopiva summa häälahjaksi?
olen menossa häihin yksin.
Ruoka ja juomat tarjotaan.
Paljon annan lahjaksi?
Kommentit (14)
Rahana annat niin 50e, lahjana riittää vähemmänkin, esim.30e. riippuu aivan siitä kuinka läheinen olet ja kuinka paljon haluat laittaa....
taitaa tuo 150€ ehdotus olla liian korkea minun kukkarolle :)
iso kaveriporukka keräsi yhdessä potin rahaa. Eivät varmasti maksaneet kaikki samaa summaa siihen. Mutta sen verran sanon, että keskimäärin maksoivat per henkilö vähemmän kuin 50€. Olivat melkein kaikki opiskelijoita, mutta jos olisivat olleet työelämässä niin kuvittelisin, että 50/hlö olisi ollut lähempänä totuutta. Ja tämä porukka oli nimenomaan niitä parhaita kavereita.
en ainakaan kenenkään kaukaisen sukulaisen tai ei-niin-kovin-läheisen kaverin häihin laittaisi kuin maksimissaan 30 euroa (mieluummin vaikka halvempi lahja). Kauas, jos joutuisi menemään hotellimajoitukseen, en edes lähtisi. Ihan vaan niille mahdollisimman-paljon-väkeä-haaliville, ei ne häät niin ihana juttu vieraille ole, että kannattaisi ne kumminkaimansisarten lapsetkin kutsua... Siskolleni, parhaalle ystävälleni ym. tietysti antaisin kunnon lahjan.
meillä oli kavereille iltajuhlat, ruoka ja juomat tarjottiin.
Saatiin kavereilta 15 - 50 e/hlö. Joku siis laittoi enemmän, joku vähemmän, rahat oli korvamerkitty tiettyihin juttuihin.
Itse laittaisin hyvälle ystävälle 40 e, bestikselle 60 e. Miehen kanssa 60 e/80 e.
mä olen tätä pohtinut nyt, kun omat häät on ajankohtaiset. Miehellä ja itsellänikin on sen verran vaativat maut, että ainoastaan muutama ihminen osaisi ostaa tyyliimme sopivan tavaran. olemme myös asuneet saman katon alla viisi vuotta, joten kuppeja ja muuta krääsää löytyy kyllä. Emme siis oikeasti tarvitse mitään.
Mutta koska usein lahja halutaan(?) antaa, niin toivomme vain rahaa häämatkaa varten. Kun näitä palstoja olen lukenut, niin monet pitävät nolona, jos antaa alle 50€. Minulle se ainakin on iso raha, enkä todellakaan odota kenenkään niin plajoa antavan! En edes omien vanhempieni. 20€ on ihan sopiva summa, vähempikin riittää. Häälahjan ei (mielestäni) ole tarkoitus kattaa omaa osuuttasi hääkustannuksista.
Laskinkin nyt, että jos jokainen 50:stä vieraastamme antaa 20€, niin vietämme hienon häämatkan eurooppalaisessa pääkaupungissa ja siltikin jää vielä rahaa yli..
ehkä yksin mennessä laittaisin 30€.
satanen on ok lahja. Ei nyt missään tapauksessa mitään kolmea kymppiä. Se on niin naurettavan vähän, että en ikinä kehtais antaa.
30-50 euroa laittaisin, läheisemmälle 50. Jos sisarus tai kummilapsi niin sitten eri asia.
perheenjäsen olemme laittaneet. Se riittää, siis vaikka menet yksin.
yksin olen menossa. 50€ on summa jonka äitini aina antaa nimipäivälahjaksi.
ehkä yksin mennessä laittaisin 30€.
Jos on, niin läheiselle mielestäni riittää 40e, jollekin työkaverin tyttärelle tai vastaavalle 30e on ihan sopiva.