Huipputörkeää. siis joko se maitobaari ketju, joka oli tosi pitkä, poistettiin.
Kommentit (809)
Tervehtiminen voi kestää myös paljon yli 10 minuuttia.
Varsinkin jos paikalla on useita tervehdittäviä.
Oletko ollut mukana naisten illoissa?
olivat joskus 90-luvun loppupuolella melko julkisiakin. Muistan kuinka ulkopuoliset ihmettelivät esim. porukan bändin keikoilla, että kuka oikein on kenen kanssa naimisissa kun suudelmia jaetaan joka suuntaan. Herätti siis ihmetystä jo silloin. Omissa piireissä " imutettiin" jo tuolloin oikein antaumuksella ja asiasta saatiin opetusta.
Oksettavaa ja haureellista.
Todella uskomattoman hyvä tuo Wikipedian aivopesukuvaus!
Noin juuri se on aina mennyt sekä maitobaarissa että maanantaipirissä sanasta sanaan.
Ulkopuolisten on ollut mahdotonta ymmärtää kuinka ihmiset saadaan niin koukkuun, mutta ehkäpä tämäkin sitä vähän selittää. Noin olen sen itsekin kokenut. Ei siinä sen suurempia hengellisiä avuja ole tarvittu, vaan enemmänkin näitä aivopesun keinoja.
edellisen kirjoittajan kanssa!
Härskistä aivopesustahan juuri on ollut kyse. Kunpa lahkolaiset saatais lukemaan toi aivopesukuvaus. Voisi moni asia kolahtaa.
niin löytää vaikka mietä tietoa ja keskusteluja aiheesta. Vihdoinkin!
Harrastetaanko sitä naisten piirissä, ryhmässä? Täh? Voiko tämä olla totta? En ole nyt aivan varma näistä vihjeistä. Sinä, joka näitä vihjeitä kirjoittelet, voisitko ihan selvällä suomen kielellä tarkentaa, mitä tarkoitat?
Ihmettelin sitä, että kuinka jäsenet voivat suostua noin alhaiseen painoindeksiin, kun se on jo terveydellekin vaarallista. Laitoin linkin erääseen keskusteluun. Sekö oli se syy poistaa viesti.
No laitan kiertoilmauksen.
Jos googleen laittaa hakusanaksi " anoreksian seuraukset" ,
niin löytyy mielenkiintoinen viestiketju suomi 24:lta. Ketjun nimi on anoreksian seuraukset. Tällä hetkellä se on ensimmäinen hakutulos. Ketjusssa ihmiset kertovat, mitä fyysisiä seurauksia heille tuli anoreksian seurauksena.
Piti tunnustaa sielunhoidossa.
Minkälaisia kysymyksiä Sinulle esitettiin?
Joka tapauksessa sehän on selvää, että kaikki sielunhoidollisest keskustelut raportoidaan johtajalle. hänellä taitaa olla pahoja seksuaalisia perversioita.
Riskitekijät
Osteoporoosin riskitekijöitä ovat vanhemmilla tai sisaruksilla todettu osteoporoosi, yli 65-vuoden ikä, alipaino, aikaiset vaihdevuodet, kuukautishäiriöt, vähäinen liikunta, kalsiumin ja D-vitamiinin puute, tupakan ja alkoholin runsas käyttö, krooninen sairaus ja kortisonilääkitys. Erityisruokavalio voi myös olla riskitekijä. Laihdutuskuurit etenkin kasvuiässä, keliakikot ja laktoosi-intolerantit ovat riskiryhmässä.
Osteoporoosiriski on perinnöllinen, sillä 60-80 prosenttia luuston vahvuudesta on perintötekijöistä kiinni. Luu haurastuu iän myötä normaalistinkin, joten korkea ikä lisää riskiä. 60-80 vuoden iässä lonkkamurtumien riski 13-kertaistuu.
Alle 19 painoindeksiä pidetään riskitekijänä, koska rasvakudoksessa muodostuu estrogeenia, joka estää luun hajoamista. Vaihdevuosien aikana estrogeenihormonin tuotto vähenee ja siten edistää luukatoa. Liikunta kuormittaa luustoa ja edistää sen vahvaksi kasvamista. D-vitamiini auttaa kalsiumia imeytymään. Jos ravinnosta ei saada tarpeeksi kalsiumia, sitä irtoaa luustosta. Säännöllinen tupakointi lisää lonkkamurtumariskiä 50 prosenttia. Osteoporoosiriskiä lisääviä sairauksia ovat nivelreuma, kilpirauhasen, lisäkilpirauhasen, maksa- ja munuaissairaus, epilepsia, insuliinidiabetes, syöpä, anoreksia, estrogeenin ja testosteronin puute.
Tytöillä anoreksia vaikuttaa selvästi kuukautiskiertoon, sillä ne eivät joko ala ollenkaan tai loppuvat. Asia on sinänsä ongelmallinen, että toipuminen voi viedä vuosia, sillä kyseessä on hormonitoiminnan muuttuminen. Kehon rasvapitoisuuden painuessa tietyn rajan alle ei hypotalamus enää vapauta gonadoliberiiniä eikä aivolisäkekään tällöin pysty tuottamaan riittävästi follitropiinia munasarjojen toimintaa varten. Tätä amenorreaksi kutsuttua kuukautisten poisjääntiä voi esiintyä ennen huomattavia painonlaskujakin. Myös hedelmättömyyden vaara on tällöin olemassa hyvin läheisenä.
Olen tässä eilen ja tänään lukenut tätä keskustelua. Olen lähtenyt maanantaipiiristä useita vuosia sitten. Lähdin itse ja lisäksi sain potkut. Mulle povattiin ikäviä asioita, mutta on käynyt aivan päinvastoin. Olen ryhtynyt harrastamaan mukavia asioita, kuten liikuntaa ja elän tavallista työssäkäyvän elämää. Läheisten ihmisten tuki on ollut tärkeää. Viime päivinä olen ottanut yhteyttä muihin ex-maanantaipiiriläisiin ja heidän kanssaan on ollut mielenkiintoisia keskusteluja. Nettikeskustelussa joku mainitsi, että maanantaipiiristä pitäisi kirjoittaa kirja ja ensiksi ajattelin, että olisi hienoa kirjoittaa kirja, mutta pitempään pohdittuani tulin siihen tulokseen, etten halua käydä läpi ikävää elämänvaihetta varsinkaan julkisesti. Maanantaipiiriläiset itse pitäisivät kirjaa vain vainona ja ulkopuolisten ei välttämättä tarvitse tietää kuin se, ettei sinne kannata mennä.
kyseisessä puljussa.
Kohtiahan olis Raamatussa vaikka kuinka monta, mutta äkkiseltään tulee mieleen Mark. 16: 1-14 eli kyseessä oli kristinuskon suurin hetki, Jeesuksen ylösnousemus, jolloin:
1) enkeli ilmestyi Maria Magdaleenalle ja Jaakobin äidille Marialle ja Salomelle ja sanoi (jae 7): " menkää ja sanokaa hänen opetuslapsilleen ja Pietarille: " Hän menee teidän edellänne Galileaan, siellä te saatte hänet nähdä, niinkuin hän teille sanoi."
2) Jeesus ilmestyi ensin Maria Magdaleenalle (jae 9) ja vasta myöhemmin opetuslapsille (jae 14)
Kummallista, kun aina on maanantaipiirissä ja sen tytäryhteisöissä korostettu sitä, ettei Herran sana voi tulla koskaan naisen kautta miehelle. Iisebelin henkeä kyllä pelätään mutta ettei vaan tulla sammuttaneeksi Pyhää Henkeä samalla???
Tuomarien kirja:
4:4Mutta Debora, naisprofeetta, Lappidotin vaimo, oli siihen aikaan tuomarina Israelissa.
4:5Hänen oli tapana istua Deboran-palmun alla, Raaman ja Beetelin välillä, Efraimin vuoristossa, ja israelilaiset menivät hänen luoksensa oikeutta saamaan.
Iisebelistä puhutaan jatkuvasti; se kummittelee milloin missäkin. Jos sanot jotain miehellesi vastaan, se tulkitaan Iisebelin hengestä aiheutuneeksi puheeksi. Jos olet kärttyinen, kun mies tulee myöhään kotiin, käsketään tekemään parannusta Iisebelin hengestä.
Siis Iisebel oli todella hirveä nainen Raamatussa. Hän murhautti Jumalan profeettoja, manipuloi miestään voimakkaasti jne. Jokainen voi lukea hänestä 1. Aikakirjasta. Se, että sanoo jostain asiasta aviomiehelle vastaan, ei ole mitään Iisebelin henkeä. Ei hyvänen aika sentään. Se on aivan tervettä kommunikaatiota.
Itse en juuri koskaan huuda ja räyhää, en pidä sellaisesta kommunikaatiotyylistä. asioista, vaikeistakin, pitää pystyä puhumaan asiatasolla. Ainakin oma mieheni arvostaa mielipiteitäni ja sitä, että minä olen ajatteleva nainen, enkä mikään aivoton akka. Mies on kuitenkin perheen pää ja viimeisen päätöksen tekee meidän perheessä aina mies; kuitenkin aina neuvoteltuaan ensin kanssani. Joskus päätös on myös minun mieleni mukainen, joskus taas tehdään miehen mukaan. Onneksi usein olemme täysin samaa mieltä asioista.
Ja se faktahan on se, että uskovassa ei voi olla riivaajia. Eikä siten siis koko Iisebelin henkeä.
Vierailija:
Maitobaarissa on aina painotettu niitä hedelmiä. Mun käsityksen mukaan he käsittävät hedelmällä esim. jotain julkaisuja, kuten levyjä, kirjoja, keskinäinen yhteys jne. Näin olen käsittänyt.
Näistä suunannoista tietävät monet. Maanantaipiiristä on lähtenyt onneksi todella monta ihmistä pois ja he ovat vihdoinkin uskaltaneet avata suunsa ja paljastaa näitä asioita. Vuosikausia jatkunut mykkyys on ohi,vaikka piiristä lähteneitä uhkaillaan, että mitään ei saa puhua ja kertoa.