Esikoisensa 15-vuotiaana saanut äiti paikalla, saa kysyä!
Kommentit (38)
Minäkin toivon, ettei tyttäreni aloita seksielämää liian nuorena. Kiirettä ei saa olla, vaan asia pitää olla harkittu ja omasta tahdosta kiinni. Minullakin oli niin: ei minua painostettu, vaan oltuamme yhdessä melkein 2 viikkoa (mikä siinä iässä tuntui pitkältä ajalta) halusin itse harrastaa seksiä.
En myöskään vaadi että tyttäreni säästäisi itseään avioliittoon tai odottaisi 20-vuotiaaksi. Hän saa itse päättää, sitten kun kokee olevansa valmis.
Varaudu mummoksi tuloon, siihen ei mene kauaa
kuinka kauan sun maine kesti?
Maineet ei aina koskaan häviä.
kun kuulivat että lapsi on tulossa? Miten piditte yhteyttä?
Tyttäreni ei ole aloittanut seksielämää. Olemme hyvin läheisiä, ehkä lyhyen ikäeromme vuoksi, ja puhumme asioista avoimesti.
Jos hän haluaa aloittaa seksielämän, niin hän saa sen tehdä ja hoidamme ehkäisyasiat kuntoon, mutta toistaiseksi häntä ei kiinnosta juurikaan pojat vaan vapaa-aika menee hevostallilla, tanssiharrastuksessa ja pikkusisarusten kanssa.
Ja toinen kysymys: Onko tämä kaikki nyt ihan totta vai provoiletko täällä huvikseen?
En tiedä maineesta. Korviini ei ole koskaan kantautunut mitään, varmaan joku kauhisteli ja juorusi mutta ison paikkakunnan etuja on se, että tulee uusia uutisia ja vanhat unohtuvat. Enkä minä olisi puheista piitannutkaan.
Minun ja tyttäreni välit ovat avoimemmat kuin minun ja vanhempieni välit olivat. Minulle ei juurikaan puhuttu seksistä, enkä kokenut että olisin halunnutkaan puhua siitä äidille vaikka olimmekin läheisiä. Tyttäreni taas kyselee minulta paljon ja puhumme sellaisistakin asioista joista en oman äitini kanssa aikoinaan jutellut.
Siksi uskon tyttäreni kertovan, jos hän on seksiä harrastanut.
Puhun totta, sain todellakin esikoiseni 15-vuotiaana.
Tyttäreni ei ole aloittanut seksielämää. Olemme hyvin läheisiä, ehkä lyhyen ikäeromme vuoksi, ja puhumme asioista avoimesti.
Tämä on kuultu niii-iin monen äidin suusta. Minäkin olin oikein malliteini silloin aikoinaan, ja takaan, että jos mun äidiltä olisi silloin kysytty niin hän olisi väittänyt tietävänsä kaiken minusta ja elämästäni koska olimme niin läheisiä. Ja totta, olimmekin, mutta en silti ole koskaan kertonut hänelle ensikokemuksistani seksin saralla. Juu, puhuimme ehkäisystä ja poikaystävistä, ja äitini luuli tietävänsä kaiken. Niinkuin varmasti monen muunkin äidit. Tosiasiassa vain pieni osa tietää oikeasti mitä kaikkea ne kullannuput ovat puuhailleet teini-ikäisenä.
Tytön isä suhtautui asiaan ihan hyvin. Meillä oli toistemme osoitteet ja puhelinnumerot, joten soittelimme ja kirjoittelimme. ICQ:n välityksellä puhuimme myös paljon yhdessä vaiheessa kun tyttö oli pikkuinen.
Kun hän kertoi asiasta vanhemmilleen, olivat vanhemmat yhteydessä omiin vanhempiini. Isyyden selvittäminen ja sen sellaiset asiat hoidettiin vanhempiemme kautta, koska olimme molemmat alaikäisiä. Tyttäreni Itävallan-isovanhemmat ovat kohdelleet minua hyvin, mutta sitä millainen shokki uutinen aikoinaan heille oli en tarkalleen ottaen vieläkään tiedä. Sekä tyttöni isä että hänen vanhempansa matkustivat Suomeen kun laskettu aikani oli, ja isä sekä molemmat isoäidit olivat mukana synnytyksessä.
Ja synnärillä? Millainen oli synnytys niin nuorena verrattuna synnytyksiin nyt aikuisena?
Tytön isä suhtautui asiaan ihan hyvin. Meillä oli toistemme osoitteet ja puhelinnumerot, joten soittelimme ja kirjoittelimme. ICQ:n välityksellä puhuimme myös paljon yhdessä vaiheessa kun tyttö oli pikkuinen.
Kun hän kertoi asiasta vanhemmilleen, olivat vanhemmat yhteydessä omiin vanhempiini. Isyyden selvittäminen ja sen sellaiset asiat hoidettiin vanhempiemme kautta, koska olimme molemmat alaikäisiä. Tyttäreni Itävallan-isovanhemmat ovat kohdelleet minua hyvin, mutta sitä millainen shokki uutinen aikoinaan heille oli en tarkalleen ottaen vieläkään tiedä. Sekä tyttöni isä että hänen vanhempansa matkustivat Suomeen kun laskettu aikani oli, ja isä sekä molemmat isoäidit olivat mukana synnytyksessä.
Nyt alkoi tulemaan liian paksua tekstiä. Hah hah. Hauskan tarinan kehittelit mutta tämä kohta meni jo liikaa sadun puolelle. Nyt nukkumaan. Hyvää yötä.
Äitini oli mukana neuvolakäynneillä. Suhtautuminen oli hyvää, kävin neuvolassa useammin ja ultrassakin useammin koska olin niin nuori odottaja. Joskus ärsytti, kun neuvolan terveydenhoitaja puhui äidilleni eikä minulle. Minähän se olin raskaana eikä äiti.
Synnytys oli pitkä ja päättyi sektioon. Pelkäsin hirveästi. Kaksi muuta synnytystäni ovat olleet kivuliaita mutta aika nopeita. Synnytyssairaalassa muistan yhden hoitajan kauhistelleen nuorta ikääni, muuten minusta pidettiin hyvin huolta.
Lapsillasi on varmasti ihana äiti
ja sillä on 3 lasta ja se sama ihana mies, joka tienaa ainakin 100 000 e vuodessa
En ap ole mutta myös minä sain esikoiseni 15- vuotiaana ja aika hyvin osuttu hei. On kolme lasta, kaikki samalle miehelle, yhdessä ollaan. Mutta kokki olen vaan (voihan musta ravintolapäällikkö tosin vielä tulle, heh) ja mieskin duunari, mutta hyvin tässä maksellaan ok-taloa pk-seudulta ja sossusta ei olla ikinä saatu senttiäkään :)
Ja mies on mun ainoa petikaverini, samoin minä hänen ja toivon näin asian säilyvän. Ihana elämä mulla! Odottelen sitä kuuluisaa kolmenkympinkriisiä, jolloin tulen käyään vieraissa ja jätän lapset heitteille, kun elän sitä "kadotettua nuoruutta".
Mutta raha ei ole meillä elämän tärkein asia, ihan muut jutut.
miten synnytyksesi meni kuinka vanha tyttäresi on nyt missä asuit lapsen synnyttyä kävitkö koulussa ison mahan kanssa
..pystyit siihen. Meitä on 5 lasta ja oma äiti on nyt 43. Aina ollut läheiset välit äitiin ja puhuttu mistä vain.
"Moi en ymmärrä mitä te ihmiset niin kauhistelette teini äitejä ?! Itse olen tällä hetkellä 15 ja raskausviikkoja on kertynyt 32+4. Olen todella onnellinen ja ylpeä siitä, että minusta tulee pienen tytön äiti. "
Juuri siksi, että teini on vielä lapsi ja monesta teinistä ei ole vanhemmaksi. Tiedän eräänkin nuorena synnyttäneet, jolta lapsi on nyt otettu 3krt pois. Lisäksi teinit tuntuvat ajattelevan, että lapsista saa paljon rahaa, vaikka totuus on toinen. Sinäkään tulottomana et saa kuin minimi äitiyspäivähän ja kotihoidon tukikin on pieni, 315€. Monia teinejä ei se lapsi lopussa kiinnosta ja lapsi on hoidossa jatkuvasti.
Minäkin toivon, ettei tyttäreni aloita seksielämää liian nuorena. Kiirettä ei saa olla, vaan asia pitää olla harkittu ja omasta tahdosta kiinni. Minullakin oli niin: ei minua painostettu, vaan oltuamme yhdessä melkein 2 viikkoa (mikä siinä iässä tuntui pitkältä ajalta) halusin itse harrastaa seksiä.
En myöskään vaadi että tyttäreni säästäisi itseään avioliittoon tai odottaisi 20-vuotiaaksi. Hän saa itse päättää, sitten kun kokee olevansa valmis.