haluaisn auttaa ihmisiä joilla kaaosta/siivousongelmaa
Minne laittaisin ilmoituksen? Ymmärrän näitä ihmisiä ja voisin auttaa parhaani mukaan yhdessä asujan kanssa, tehdä jotakin, järjestellä, suunnitella.
Eikä tarvitsis olla kaaostakaan, siivousapua esim. lapsiperheissä.
Kommentit (28)
Missä päin Suomea asut? Täällä voisi olla yksi kiinnostunut...
Missä päin Suomea asut? Täällä voisi olla yksi kiinnostunut...
Asun Helsingissä. Olen auttanut yhtä ihmistä eli yhdessä teimme pieniä muutoksia, hän ei saanut yksin aikaiseksi.
Asun Helsingissä. Olen auttanut yhtä ihmistä eli yhdessä teimme pieniä muutoksia, hän ei saanut yksin aikaiseksi.
Ei täysin uusi idea, mutta varmasti löytyisi vielä markkinarakoa, jos vain tavoitat kohdeyleisösi.
Aiotko siis tuolla tienata pientä ekstraa, vai aioitko hyvää hyvyyttäsi järjestellä muiden roinia? Jos aiot ottaa maksua, niin järjestä asiat niin että asiakas voi saada siitä kotitalousvähennystä.
Sitten ilmoituksia keskustelupalstojen osta/myydään/palveluja tarjotaaan osioihin, lapsiperheiden suosimien markettien ilmoitustauluille, kirjaston ilmoitustaululle jne.
Vähän kuin hyväntekeväisyyttä, nimenomaan auttaisin niitä jotka oikeasti tarvitsevat apua.
En ole heti ryhtymässä yrittäjäksi.
Voisin laittaa ilmoituksen johonkin noista..
Ehkä, riippuu tilanteesta. Kuten mainitsin jo, auttaisin ihmisiä jotka eivät saa muualta apua ja
ovat esim. lapsiperheitä, masentuneita.
Tiedän mitä kaaos on.
Minulla ei ole lainkaan sisustussilmää enkä osaa suunnitella järkeviä ratkaisuja. Lapsia on kolme ja kaaos sen mukaista. Olisi ihana saada apua joltain jolla on näkemystä.
Ehkä, riippuu tilanteesta. Kuten mainitsin jo, auttaisin ihmisiä jotka eivät saa muualta apua ja
Tiedän mitä kaaos on.
En ole masentunut, vain laiska ja saamaton. Meillä on aina kaaos, vaikka olisin juuri siivonnutkin. Tavarat vain levähtävät takaisin levälleen hetkessä ja keittiössä on kaaos jokaisen ruokailun jälkeen enkä yleensä jaksa sitä raivata kuin aamuisin ja iltaisin.
Olisin ollut valmis vähän maksamaankin avusta, käytännön neuvoista ja järjestelyistä. Mulle ei vain riitä tuo "tyhjennä tiskikone heti, kun se on valmis" -ohje. Kun ei saa aikaan, niin ei saa aikaan... Olen mestari kuluttamaan päivää tekemättä mitään ja samalla luullen tehneeni paljon!
Koska yksityisyrittäjän on pakko ottaa 30e tuntipalkka, että jäisi edes jotain käteen. Ja esim. minulla, 4 lapsen kotiäidillä, ei todellakaan ole tuollaisia summia (kun siivoamiseen ei se yksi tunti riitä) laittaa siivoukseen. Ja kotitalousvähennys on aika hyödytön, jos itsellä ei ole tuloja, joista vähentää (ja omavastuukin on jo ihan tarpeeksi) ja mies saa jo täydet vähennykset.
Ja näitä 30e/h -yrittäjiä on jo tarpeeksi tarjolla.
Minulla ei ole lainkaan sisustussilmää enkä osaa suunnitella järkeviä ratkaisuja. Lapsia on kolme ja kaaos sen mukaista. Olisi ihana saada apua joltain jolla on näkemystä.
Tuota, mitään lupausta sisustussilmästä en voi luvata;) mutta ehkä toisen kanssa paremmin sitä osais. Harjoitella voin tätä sisustussilmäilyä..
Tiedän mitä kaaos on.En ole masentunut, vain laiska ja saamaton. Meillä on aina kaaos, vaikka olisin juuri siivonnutkin. Tavarat vain levähtävät takaisin levälleen hetkessä ja keittiössä on kaaos jokaisen ruokailun jälkeen enkä yleensä jaksa sitä raivata kuin aamuisin ja iltaisin.
Olisin ollut valmis vähän maksamaankin avusta, käytännön neuvoista ja järjestelyistä. Mulle ei vain riitä tuo "tyhjennä tiskikone heti, kun se on valmis" -ohje. Kun ei saa aikaan, niin ei saa aikaan... Olen mestari kuluttamaan päivää tekemättä mitään ja samalla luullen tehneeni paljon!
No, täytyy sanoa että niin mäkin teen, en saa aina näkyvää aikaan... tuntuu vaan että voisin auttaa muita paremmin kuin itseäni. Mutta hyvä jos edes aamulla ja illalla raivaat. T. Ap
Koska yksityisyrittäjän on pakko ottaa 30e tuntipalkka, että jäisi edes jotain käteen. Ja esim. minulla, 4 lapsen kotiäidillä, ei todellakaan ole tuollaisia summia (kun siivoamiseen ei se yksi tunti riitä) laittaa siivoukseen. Ja kotitalousvähennys on aika hyödytön, jos itsellä ei ole tuloja, joista vähentää (ja omavastuukin on jo ihan tarpeeksi) ja mies saa jo täydet vähennykset.
Ja näitä 30e/h -yrittäjiä on jo tarpeeksi tarjolla.
Siis vapaaehtoisena tekisin ja auttaisin niitä jotka kipeimmin tarvitsevat apua, hallitsematon kaaos jne. Mulla on kohtalaisesti aikaa ja tulis hyvä mieli jos auttaisin.
Näitä muutamia tosi-tv-ohjelmiahan jo on. Mitkä ei siis keskity vain siivoukseen vaan siihen kaiken kaaoksen hallintaan.
Suomessa ainakin yksi ko. yrittäjä löytyy, on ollut jossain lehdessä juttua. Luulisin kyllä, että voisi olla hyvä markkinarako. Nyt kun puhutaan niin paljon jaksamisesta, hyvinvoinnista, kotona olemisen tärkeydestä yms. Kun tilanteen päästää pahaksi, on siitä vaikea päästä omin avuin eteenpäin. Ei huvita edes sitä imuria kaivella kaapista kun kaikki on yhtä kaaosta.
Jos rahallista korvausta suunnittelet, niin kannattaa ehkä olla johonkin TE-keskukseen tai vastaavaan yhteydessä. Vaikka toiminta olisi pienimuotoista ja palkkio pieni, niin silti kannattaa selvittää, miten se olisi kannattavaa sekä sinulle että asiakkaalle, esim. just tuo kotitalousvähennys ym. Nykyisin kunnissa on myös palveluseteleitä, joilla esim. vanhukset voivat ostaa haluamiaan palveluita eli tällöin vähävaraisillakin voisi olla mahdollisuus palveluun.
lapsiperheille, vanhuksille, sairastuneille yms.
asiakaskuntaa olisi todennäköisesti valmiina
lapsiperheille, vanhuksille, sairastuneille yms.
asiakaskuntaa olisi todennäköisesti valmiina
Niin tosiaan, täytyy kysellä. Täytyyhän apua tarvitsevia olla! Eri asia sitten ne jotka eivät halua apua.
minkäikäinen olet, onko itselläsi lapsia jne?
minkäikäinen olet, onko itselläsi lapsia jne?
Olen yli 40-v. äiti ja lapseni on jo isompi.
Olen tehnyt siivoustyötä ja tosiaan huomannut että
on varmaan ihmisiä jotka tarvitsisivat apua.
Joskus voi olla ylivoimaista tehdä yksin.
vaikka alkuun. Heillä on kontakteja ihmisiin, jotka tarvitsevat apua arkiaskareissa.
Vieläkö toimit tällä asialla? Noista aiemmista viesteistä on jo aikaa, onko tilanteesi muuttunut?
Ajattelin samaa kun luin tuota ketjua saamattomista ihmisistä.
Olen siis itsekin eri kaliiberia eli olin ihan hämilläni, että tuo on noin yleistä. Itse tykkään siivoilla ja järjestellä. Minusta on rentouttavaa siivota esim vaatekaappia ja muitakin kaappia. Moni pitää varmaan minua hulluna:)
Tykkään laitella kamoja siististi laatikoihin eri tarkoitusperiä varten. Kuvat aina heti albumiin ja niihin tekstit viereen. Tykkään tutkailla kaupoissa eri siivousvälineitä ja -aineita. Tutkailen vinkkejä marttojen sivuilta (tosin vähän mitä en itse tietäisi). Joskus vieraisilla oikein sormet syyhyää epäjärjestystä katsellessa ja tekisi niin mieli ryhtyä toimeen. Ikinä en todellakaan sano koskaan mitään, kunhan nyt mielessäni lajittelen. Aika friikki oon:)
Ei täysin uusi idea, mutta varmasti löytyisi vielä markkinarakoa, jos vain tavoitat kohdeyleisösi.
Aiotko siis tuolla tienata pientä ekstraa, vai aioitko hyvää hyvyyttäsi järjestellä muiden roinia? Jos aiot ottaa maksua, niin järjestä asiat niin että asiakas voi saada siitä kotitalousvähennystä.
Sitten ilmoituksia keskustelupalstojen osta/myydään/palveluja tarjotaaan osioihin, lapsiperheiden suosimien markettien ilmoitustauluille, kirjaston ilmoitustaululle jne.