Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kansa voi varautua köyhyyteen?

Vierailija
01.01.2024 |

Miten Suomen kansa voi varautua köyhyyteen?

Edessä on paljon sellaisia muutoksia, jotka leikkaavat kansalaisten saamia
sosiaalisia etuisuuksia ja monet hinnat ovat nopeasti nousemassa,
monet palvelut tulevat käyttäjilleen entistä kalliimmiksi.

Koronan seurauksena monet sairaudet ovat saaneet levitä entistä voimakkaammin ja
ihmisten vastustuskyky on heikentynyt. Terveydenhuoltoon kuluvia menoja
leikataan reippaasti ja sairaaloita ja terveyskeskuksia lakkautetaan, joten
on yhä enemmän sairaita, joista kaikki eivät saa tarvitsemaansa hoitoa ajallaan.

Nurkan takana on jo odottamassa suuria ja ikäviä asioita, joiden merkitys Suomalaisten
elämään ja elintasoon, on myös hyvin suuri.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu menemällä töihin 

Vierailija
2/14 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki pienenee mulla n. 160e. Pitäskö lopettaa töissä käyminen? 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorkkarauta kannattaa hankkia.

Vierailija
4/14 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole nyt viisasta, koska yhteiskunnan tukia vähennetään, joten työssäkäyminen on yhä enemmän kannattavaa.

Vierailija
5/14 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomen kansa ole köyhä!!! Käy kaupassa ja katsele liha- ja kalatiskien jonoja! Kansa ostaa lohta, mätiä, lihaa jne.

Vierailija
6/14 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työlläkin pitäisi elää eli maksaa nousevat laskut ja nousevat verot joten vaikeaa on

Vierailija
7/14 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole nyt viisasta, koska yhteiskunnan tukia vähennetään, joten työssäkäyminen on yhä enemmän kannattavaa.

Palkka on tosi huono. En mä muuten saisi asumistukea. 

Vierailija
8/14 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinille varmaan hankittava sairauskuluvakuutus. Itsellä kattava vakuutus työnantajalta.

Vierailija
9/14 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö kysyä P-Koreasta neuvoja soittamalla, jos muutama on vielä elossa siellä.

Vierailija
10/14 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti palkattu työ on kannattavampaa ilmeisesti etupäässä niille, joiden asumismenot ja
muut menot, ovat jostakin satunnaisesta syystä vähäisemmät. Muiden pitäisi saada paremmin palkattua työtä. Tuo asumistuen vähentäminen voi kannustaa ihmisiä etsimään paremmin palkattuja töitä, mutta ei se toki
kaikille ole mahdollista.

Vierailija
11/14 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nytkin olen pipopäässä, golege asu alla, paksu froteinen kylpytakki ja tuplavillasukat jalassa, siltikin paleltaa.

Mikrossa lämmitin lounas/päivälliseksi ostettua perunalaatikko annoksen, 600G maksoi 0,50€ joulun jälkeen, niitä investoin muutamia juhla hetkiin.

Nyhjötän kotona ja plärään luuria halpaliittymällä 11€/kk välillä toimii ja välillä ei yhteydet. Kieliä hieman opiskelen duoligo ilmais versiolla.

No future for me, silti sinniken ja elossa ollaan toistaiseksi...

Vierailija
12/14 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti palkattu työ on kannattavampaa ilmeisesti etupäässä niille, joiden asumismenot ja muut menot, ovat jostakin satunnaisesta syystä vähäisemmät. Muiden pitäisi saada paremmin palkattua työtä. Tuo asumistuen vähentäminen voi kannustaa ihmisiä etsimään paremmin palkattuja töitä, mutta ei se toki kaikille ole mahdollista.

Asumistuen poistaminen omistusasuntojen omistajilta suistaa hankalaan tilanteeseen sellaiset, joiden palkka ei riitä kaikkiin kuluihin. Eikä kaikille todellakaan löydy hyväpalkkaista työtä. Lisäksi hallitus on huonontamassa työntekemisen ehtoja eli varmat ja hyväpalkkaiset työt alkavat olla harvinaisuus. Orpo ja Purra lienevät kurjistamisen maailmanmestareita.

Vierailija
13/14 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä kannattaako käydä töissä kun suojaosaa leikataan ja asumistuki pienenee tai poistuu. Lisäksi ansiosidonnaista ei enää kerry kuten ennen eli pätkätöillä ja osa-aikaisella ei kannata olla. Perustoimeentulo tuki on viimesijainen tukimuoto jota hallitus ei kykene leikkaamaan joten se on ainoa vaihtoehto. Eli lyhyesti alle 2000€ töitä ei kannata ottaa vastaan. Sekin on siinä rajalla varsinkin jos työmatkaa tulee yhtään enempää. Exelille on nyt töitä eli laskemaan mikä kannattaa ja mikä ei. Hallitus ei kykene puuttumaan toimeentulonormiin ilman perustuslain muutosta edes tulkinnan muuttamisella. Näiden "mene töihin" ja muiden vammaisten uhkailuja ei kannata ottaa tosissaan.

Vierailija
14/14 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä kitinää. Minulla oli viime vuosi kymmeneen vuoteen sellainen että sain säästettyä 700€. Enää ei ole niin tiukkaa. Bensan hinta on laskenut, samoin sähkö, korotin jo vähän alaspäin, ruoan hintakin on taittunut. Paljon helpompi kuin vuosi sitten.