haluaisn auttaa ihmisiä joilla kaaosta/siivousongelmaa
Minne laittaisin ilmoituksen? Ymmärrän näitä ihmisiä ja voisin auttaa parhaani mukaan yhdessä asujan kanssa, tehdä jotakin, järjestellä, suunnitella.
Eikä tarvitsis olla kaaostakaan, siivousapua esim. lapsiperheissä.
Kommentit (28)
100 neliön asunto, liuta isompia lapsia jotka muuttaa sinne ja tänne, ja tänne jää valtavasti epämääräistä, tavaraa, esim kirjoja, pehmoeläimiä, etc. Huonekaluja liikaa, ja mistää en saa otetta järjestää suurempaa alaa huoneista, kaikki velloo ympäriinsä, ja itse olin aikoineni hyvä silmäinen sisustaja, nyt en näe enää mitään kokonaisuuksia, ja jotenkin on ote tähän hommaan kokonaan kadonnut. 90-luvun sokkeloinen huonopohjainen asunto vielä kaikenlisäksi ja Helsingissä.
yks suomalainen nainen on Anne Te Velde-Luoma
www.anneluoma.nl
ja suomeks kai sanottais "järjestelijä"
Hän on pitänyt kurssejakin tästä.
http://www.professionalorganizer.fi/ota-yhteyttauml.html
eli pk-seudulla toimii 4 yritystä, jotka tekevät tuota. Lisää varmaan mahtuisi.
Sieltä kautta voisi löytyä kontakteja, joiden tarpeista tiedetään. Voisit toimia esimerkiksi yhdessä diakonin tai vapaaehtoisen kanssa, jolloin työsi luonne jäsentyisi. Eli ottaisit seurakuntaan yhteyttä vapaaehtoistyöntekijänä, kertoisit aikeistasi ehkä myöhemmin ryhtyä yrittäjäksi, mutta nyt haluat vapaaehtoistyötä.
mikä on kaaosteorian ratlaisu ?
Heh, tarvitsisin itsekin vielä apua mutta uskoisin että se on järjestys. Vaikka olisi tavaraakin, mutta että se olisi hallinnassa.
Että asukas tuntisi hallitsevansa tavarapaljouttaan eikä niin että ne "tulevat päälle".
Järjestys ja hallinta ja turha shoppailu pois.
Sieltä kautta voisi löytyä kontakteja, joiden tarpeista tiedetään. Voisit toimia esimerkiksi yhdessä diakonin tai vapaaehtoisen kanssa, jolloin työsi luonne jäsentyisi. Eli ottaisit seurakuntaan yhteyttä vapaaehtoistyöntekijänä, kertoisit aikeistasi ehkä myöhemmin ryhtyä yrittäjäksi, mutta nyt haluat vapaaehtoistyötä.
Tästä on vielä pitkä matka yrittäjäksi mutta ymmärrän hamstraajia tavallaan ja uskon että Suomessakin autettavia olisi.
Häpeä voi kasvaa suureksi ja sitten ei enää kehtaa
pyytää apua.
Ap täällä, sattumoisin. Asia on edelleen ajankohtainen eli voisin auttaa ihmisiä.
Olen itsekin ollut kaaoksessa joten ymmärrän kaaosteorian käytännössä;)