Millaista uutta palvelua kaipaisit?
T: Omaa, ihan uudenlaista yritystä miettivä terveydenhoitaja
Kommentit (25)
nykyiselläänkään mulla ei ole niihin varaa. Gynellä käyn ehkä kerran viidessä vuodessa ja hammaslääkäriin mulla on varaa muutamia kertoja vuodessa. Yleislääkärille en mene koskaan suoraan vaan käyn ensin vielä toistaiseksi ilmaisella terkkarilla jos mulla on jotakin erityisempää vaivaa.
Eli en osaa neuvoa.
Kerroin tuosta keittoravintolasta, vaikka aivan hyvin tiedän, ettei sellainen kannata tässä maassa kovin helposti. Kunhan haaveilen, että tarjolla olisi terveellisempää ja maukkaampaa ruokaa. Tuollainen voisi ehkä onnistua, jos perustaja olisi intohimoinen ja taitava kokki, ja ruoka todella olisi niin erinomaista, että puskaradio toisi asiakkaita.
Mutta nuo höpöhöpö-konsulentit tuntuvat pärjäävän. Juuri viikolla luin lehdestä jostain muutoskonsulentista, jolla myös töitä riittää. Siis MUUTOSKONSULENTTI!!! Mitä muuta tuo on kuin täyttä hölynpölyä. Joku tarjoaa palvelua, että käy työpaikoilla ja muualla luennoimassa miten ihmiset voivat sopeutua muutostilanteisiin. Ja tuollaisia palveluja todella ostetaan nykyään!
Ihmiset ilmeisesti voivat niin huonosti, että ollaan valmiita tekemään asialle jotain. Mutta se jokin olisi oltava tuollainen nopeahko ja helppo kikka, ettei tule liian kalliiksi. Ihan hölynpölyähän nuo on. Ei mikään työpaikka muutu siitä paremmaksi, että jokin konsulentti käy siellä pari kertaa luennoimassa. Mutta siitä ollaan silti valmiita maksamaan.
Eli olen 26:n kanssa samaa mieltä alan menestyksestä ja onnittelen häntä onnistuneesta alanvaihdosta.
Minä kyllä pidän ihmisille puhumisesta, heidän herättelemisestään ja inspiroimisestaan, mutta enpä ole ikinä ajatellut, että se voisi olla päätyö minulle. Oman ammattini ohessahan tuota tulee jossain mittakaavassa tehtyä.
matkan varrella.
Kun muistaa jonkun ongelman, voisi käydä ilman ajanvarausta, jonotussysteemillä.
Vaikka mittaamassa verensokerin, verenpaineen, näyttämässä luomia, kyselemässä jotain...
Kuinkahan sitten maksu menisi? Joku tarvittavan ajan ja toimenpiteiden mukaan hinnasto?
työpaikan.... Voisin maksaa ekasta palkasta vaikka puolet:)
Sellanen mesta, jonne voin edellisenä päivänä laittaa kauppalistan ja toiveen seuraavan päivän päivällisestä, ja töistä tullessani voisin poiketa hakemassa sieltä valmiin kauppakassillisen ja valmiin sapuskan...
kohtuuhintaista lähettipalvelua, jolla saisi kotiovelle ihan mitä vain kaupasta/ravintolasta/ym. mihin vuorokauden aikaan tahansa. Alkoholi ei vissiin onnistuisi. Tuskin muutenkaan olisi niin kannattavaa sillä rahalla, mitä ihmiset olisivat valmiit maksamaan, mutta olishan se luxusta, kun ei tarttis lähteä kauppaan, jos jotain puuttuu tai tekee yöllä mieli vaikka suklaata:)
Yksityisenä rahoitus nousisi varmasti ongelmaksi.
työpaikka sinua kiinnostaisi? Mikä on koulutuksesi?
hieromaan kipeitä niskojani. Joku sellainen, joka mainostaa aktiivisesti jottei tarvitsisi yhteystietoja kaivaa mistään ja olisi nimenomaan erikoistunut kotikäynteihin.
kotiin tilattava hoitaja :)? Sellainen, joka vastailisi terveyttä koskeviin kysymyksiisi, tulisi kanssasi ruokaostoksille ideoimaan terveellisempää ruokavaliota, tarvittaessa lääkäriin mukaan pitämään puoliasi ja suomentamaan lääkärin kommentit...
Kotiin tilattava hoitaja voisi myös auttaa lasten ja nuorten kanssa käytävissä vaikeammissa keskusteluissa...
Tai hoitajakutsut tupperikutsujen tilalle :)! Teema valittava etukäteen.
ja vaikkapa labratätiä joka ottaisi verikokeet kotona niin ettei tarvitsisi mennä jonottamaan sinne ankeaan terveyskeskuksen labraan. Tästäkin olisin valmis maksamaan.
sellainen, jolle voisi soittaa silloin kun joku asia ottaa päähän ja se tulisi aina saman tien :)
sellainen kahvila, jossa olisi aina läsnä terveydenhoitaja ja siltä voisi kysyä neuvoa ja kahvitellessaan saada tukea, tsemppiä ja elämäntapaneuvontaa vaikka lisämaksusta. Ja kahvilassa tietenkin olisi tarjolla ihania terveellisiä salaatteja, ruisleipää ja kaikkea terveellistä sen lisäksi että olisi tavis kahvilan tuotteet ;)
Ilman öljyä siis. Voisit käydä jonkin kurssin, eivät varmaankaan ole kovin pitkiä. Tuo päähieronta on niin autuaallista eikä satu yhtään, niinkuin tavallinen hieronta aina tahtoo tehdä. Olisi varmastikin sopiva myös vanhemmillekin ja heille, jotka eivät kotoa niin helposti pääse liikenteeseen.
Voisit ehkä yhdistää palveluun sitten tarpeen tullen vaikka verenpaineen mittausta, virtsan ja sokerin testausta, ehkä Hb:n mittausta? Ammattitaitosi mukaan, mitä ajattelet esim. vanhempien ihmisten tarvitsevan?
jolta ei olisi kiire pois. Jokaiselle asiakkaalle varattaisiin vaikka puoli tuntia tai tunti aikaa ja hoitaja voisi vaikka tehdä jalkahoidon siinä samalla tms kivaa. Terveysneuvonnan ohessa voisi lätistä mukavia. Varmasti tuollainen tsemppaisi monia noudattaamaan parempia elintapoja, kun ihminen kohdattaisiin yksikönä eikä vain liukuhihnalta ylhäältäkäsin jaettaisi ohjeita.
Joukossa on ollut tosi hyviä ehdotuksia. Ihan sen suuntaisiakin, mitä olen itse ajatellut.
Olisi tosi mukavaa, kun saisi tehdä työtään kiireettä. Voisi nähdä ihmisen ihmisenä, eikä vaan lukuna, välttämättömänä pahana kaiken kiireen keskellä.
Haluaisin tarjota ihmisten käyttöön paitsi ammattitaitoni, myös kunnon pläjäyksen inhimillisyyttä ja aitoa välittämistä. Nykyään niin harvoin pysähdytään todella kuuntelemaan ja katsomaan toista. Se on surullista.
Mutta se on ongelma, että vaikka haluaisin auttaa varsinkin vähävaraisimpia ja heikoimmassa asemassa olevia, jostain on minunkin palkkani kiskottava :(.
Voi kun joku miljonääri maksaisi minulle normipalkan siitä, että voisin tehdä vapaaehtoistyötä kokopäiväisesti!
mieshuoran kotiin silloin tällöin
Voi kun joku miljonääri maksaisi minulle normipalkan siitä, että voisin tehdä vapaaehtoistyötä kokopäiväisesti!
Oon ravintola-alalla ja voisin sitten laittaa jonkun kahvilan pystyyn. Voisin ottaa sinne töihin ihmisiä, jotka eivät jaksa/pärjää alan "normaaleissa" työpaikoissa. Pitää väkeä töissä niin paljon, että henkilökunnalla olisi aikaa keskustella asiakkaiden kanssa... jne jne... Voi kun joskus pystyisi!
ei niillä kukaan pysty elämään, eikä yhtäkään palvelua osteta niin paljon että sillä perheesi elättäisit.
Sen sijaan tee kuten minä tein kuusi vuotta siten. Olen koulutukseltani mielenterveyshoitaja, joka kyllästyi raskaaseen ja pienipalkkaiseen vuorotyöhön. Opiskelin aikuiskoulutuksessa lisää omaa alaani ja ihan sattumalta eräs kurssilla käynyt vieraileva luennoitsija pyysi minua eräälle luennolleen kertomaan työelämästä. Menin ja yksi asia johti toiseen ja nyt pyöritän osakeyhtiötä, jonka pääosakas olen. Alani on henkilöstökoulutus ja työelämävalmennus ja töitä riittää niin paljon kuin vaan ehdin tehdä!
Koulutan yrityksissä, konsultoin työpaikoilla työilmapiiritutkimuksissa ja niiden jälkihoidossa, luennoin kouluissa ja ammattiliittojen koulutuksissa. Tuntipalkka on huikeasti parempi kuin aikaisemmassa työssäni, viimeksi laskin että 261,80 euroa.
Suomalainen työelämä on niin huonossa jamassa että mulla riittää hommia hautaan asti.