Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit arvostelematta kysyä lestadiolaisilta? (ov)

Vierailija
02.06.2008 |

Minua ainakin kiinnostaisi tietää "säännösteleekö" kukaan tietoisesti esim. rakastelun välttelemistä ovulaation aikana?

Pelottaako teitä koskaan tuleva lasten lukumäärä ja kuinka jaksaa hoitaa? Tuntuisi ainakin minusta luonnolliselta vähän pelätä (en tosin lestadiolainen ole) vai antaako usko vaan voimia jaksaa pelkäämättä?

Jostain syystä lestadiolaiset ja heidän elämäntyylinsä kiinnostaa minua. Olisin iloinen jos joku teistä uskaltaisi vastata kysymyksiini ja mahdollisesti muidenkin kysymyksiin. Toivoisin myös, että mahdolliset tulevat kysymykset olisivat vain kysymyksiä, eikä arvostelua tai pilkkaamista.

Kommentit (705)

Vierailija
521/705 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsenkö taivaaseen jos pyydän anteeksi syntejäni kuolinvuoteellani?

Vierailija
522/705 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kai silloin kerrotaan että me lestadiolaiset teemme ja ajattelemme niin ja näin.

Ja voin muuten kertoa että se anteeksipyytäminen on kaikkea muuta kuin helppoa. Puhutaankin parannukseen nöyrtymisestä...vaikeeta se on, ainakin mulle jaolenpa kuullut että monelle muullekin. Tuntuisi paljon helpommalta ajatukselta että voisi sopia asiat vaan kahdenkesken Jumalan kanssa...

vaan suunnattomasti ärsyttää, et Vl painottaa Me lestaadiolaiset emme tee niin ja niin.....ja kun teemme syntiä niin saamme ne anteeksi. HElppoa! Mutta luulen niin et sanassakin sanotaan et löytyykö uskoa ja viimeisinä aikoina kaikki painottaa oman uskonnon olevan se oikea. mutta maailam taitaa olla täynnä antikristuksia, jotka opettavat väärää sanomaa...eksyttää pois oikeasta. Ja uskonnot/lahkot muuttuu ajan myötä. Mutta sana on raamatussa ja pysyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/705 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me ajatella olevamme parempia ihmisiä kuin muut, ei halveksita "syntisiä" (niinkuin monet tuntuvat ajattelevan), ihmisinä olemme täysin samanarvoisia kaikki. Riippumatta elämänkatsomuksesta, syntikäsityksistä tms.

olla kanssakäymisissä, ehkä jopa hyviä ystäviä sellaisten ihmisten kanssa kuten minä, joka olen 20 vuotta elänyt synnissä (avoliitossa)?

Vierailija
524/705 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta viimeisillä hetkillä etsikonaika (Raamatun mukaan kaikilla sellainen/sellaisia jossain vaiheessa on) on voinut jo mennä, eikä sinulla ole mahdollisuutta saada syntejä anteeksi. Virsi 413 sanoo minun mielestä tämän osuvasti: "Voi varokaatte, varokaatte, ettette saisi katua! Nyt lahjaksi te kaiken saatte, on myöhä kenties huomenna. On ovet kohta lukitut, on kiire kiire kutsutut!"

T. 63 (tai jotain)

Vierailija
525/705 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaisi mennä metsään jos alkaisi puhumaan että "kaikki me luterilaiseen kirkkoon kuuluvat" tms.

Vierailija
526/705 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsenkö taivaaseen jos pyydän anteeksi syntejäni kuolinvuoteellani?

Vierailija
527/705 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kai silloin kerrotaan että me lestadiolaiset teemme ja ajattelemme niin ja näin.

Vierailija
528/705 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sama käsitys asioista.

Vierailija
529/705 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"""Mutta sana on raamatussa ja pysyy."""

Mikään ei ole varmaa taivaan kannen alla muu kuin kuolema.

Vierailija
530/705 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös raamatussa kehoiteta jotenkin lähtemään pois sellaisesta yhteisöstä, joka ei ole teille hyväksi!! Miksi VL kuuluvat kirkkoon?

Vierailija
531/705 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös raamatussa kehoiteta jotenkin lähtemään pois sellaisesta yhteisöstä, joka ei ole teille hyväksi!! Miksi VL kuuluvat kirkkoon?

Vierailija
532/705 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden tästä tekemään jotain järkevää. Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
533/705 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän pyysi jos Jeesus muistaisi hänet tultuaan valtakuntaansa. Hän ei pyrkinnyt sinne eikä katunut tekojaan vain muistamaan. Näin siis raamatun mukaan.

Vierailija
534/705 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä päivänä olet kanssani paratiisissä

Vierailija
535/705 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)))))

Vierailija
536/705 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei pyytänyt myöskään mitään anteeksi. Hän sanoi toiselle pahalle pojalle että me ollaan pahoja ja ansaitaan se mitä tuleman pitää. Mutta tuo tuossa keskellä ei ole tehnyt mitään pahaa.

Ei hän anellut Jeesukselta, että anna anteeksi ja ota mukaan .

Vierailija
537/705 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on ollut minusta tosi kiva, tässä on ollut mukava keskustella kun tämä on pysynyt pääosin asiallisena.

Keskustelin tuon yhden kanssa anteeksiantamisesta ja se alkoi jo tuntua turhauttavalta jankkaamiselta. Sitten tuntui että sama ihminen vaihtoi aihetta, ja kuten sanoin ei jaksa jankata.

Jos joku haluaa tietää miten ja miksi lestadiolaiset ajattelevat asioista, kerron mielelläni omat käsitykseni, mutta mitkään puolustelut tai asioista kiistelyt eivät kiinnosta. Mun mielestä muut saa ajatella tavallaan ja kunnioitan jokaisen vakaumusta.

263

Vierailija
538/705 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että murhamies tunsi oman syntisyytensä (siis katui) ja ymmärsi myös että Jeesus ei ollut tehnyt mitään pahaa vaikka hänet pahoista teoista oli sinne ristille tuomittu (eli siis uskoi Jeesukseen). Ja tälle katuvalle murhamiehelle Jeesus antoi hänen syntinsä anteeksi (kertoi että pääset Taivaaseen) koska hän katui ja uskoi.

Vierailija
539/705 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet armollinen muille ihmisille, niin koet armon itse. Olkaa siis armollisia toisianne kohtaan.

####Luettu on, hän ei ollut pyrkimässä Jeesuksen kanssa samaan paikkaan.

Hän ei pyytänyt myöskään mitään anteeksi. Hän sanoi toiselle pahalle pojalle että me ollaan pahoja ja ansaitaan se mitä tuleman pitää. Mutta tuo tuossa keskellä ei ole tehnyt mitään pahaa.

Ei hän anellut Jeesukselta, että anna anteeksi ja ota mukaan .###

Vierailija
540/705 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai turhalta jankkaamiselta.....? mitä tarkoitat sama ihminen? Taidat kuule nyt tuntea ihan sitä mitä itse haluat. ajattele muitakin....Onneks joku muukin huomasi..en vain minä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän