Itsepalvelukirpputori Akseli kokemus
Hei, minulla tuli todella erikoinen kokemus Itsepalvelukirpputori Akselista. Tässä pääpiirteet. Sovin Akselin kanssa kokonaispalvelusta, jossa he siis hoitavat periaatteessa kaiken, kunhan vain toimitan heille tavarat. Tavaroita saa toimittaa Akseliin lisää viikon ajan sopimuksen allekirjoittamisesta. Näin tein useaan otteeseen. Akseli piti tavaroitamme lähes kuukauden, eikä lopputulos vastannut lähimainkaan omaa arvioitani kokonaismyynnistä. Otin Akseliin yhteyttä asiasta ja he lähettivät minulle kopiot päivän päätteiden tilityksistä, joista ei tosin selvinnyt kuin summa, jolla yhden päivän aikana oli kokonaisuudessaan aina myyty. He myös ilmoittivat, että myynti aloitettiin vasta 10 päivää sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen. Kävin kuitenkin useampaan otteeseen sen ensimmäisen viikon aikana Askelissa tuomassa lisää tavaraa ja itse omilla silmilläni näin tavarani heillä myynnissä. En käynyt kertaakaan enää Akselissa tämän jälkeen, joten on mahdotonta, että olisin nähnyt tavarani Akselin hyllyillä minään muuna ajankohtana. Seuraavan kerran kun siellä kävin, oli päivä, jolloin noudin vain rippeet pois. Mainitsin tästä Askelille useampaan otteeseen, mutta he eivät noteeraa tätä millään lailla. Eivät siis kommentoi sähköposteissaan mitenkään, että miten on mahdollista, että he kuitenkin myivät tavaroitani ennen kuin niitä alkoi näkymään tilityksissään. Tavaroitamme ei myöskään ole vain varastettu, sillä niitä oli Akselin vitriinissä, sekä varashälyttimillä varustettuina. Itsepalvelukirpputorit ovat sitä paitsi velvollisia korvaamaan varastetunkin omaisuuden. Olen nyt lähtenyt selvittämään asiaa, sillä Akselin kanssa yhteistyö ei suju. Haen nyt sitten muita vastaavia kokemuksia.
Minulla oli siis Akselin kanssa sopimus kokonaispalvelusta, joten valitettavasti näitä kokemuksia ei välttämättä niin paljon löydy, sillä harvempi allekirjoittaa sopimuksen tästä kokonaispalvelusta. Jos kuitenkin joltain löytyy vastaavaa (vaikkei olisikaan kyse kokonaispalvelusta), niin kerrothan tarinasi. Voit laittaa sähköpostiinkin tulemaan.
Haluan vielä huomauttaa, että olen ollut "tavallisena" myyjänä Akselissa pariinkin otteeseen ennen tätä tapahtumaa. Myynti ei ollut silloinkaan mitään erikoisen hyvää, mutta minkäs sille voi... Ei nyt ollut muuten niistä kerroista sen huonompaakaan sanottavaa, joten uskaltauduin siis sopimaan kokonaispalvelusta. Kokemus nyt siis olikin todellinen pettymys.
Jos sinulla on jotain aiheeseen liittyvää, niin otan mielelläni sähköpostia vastaan osoitteeseen mailia30@yahoo.com
Kommentit (7)
jos kerran ovat korvausvelvollisia.
että valvonta on asianmukaisesti järjestetty. On valvontakamerat, on hälyttimet.
Eihän siitä mitään tulisi, jos kirpparit joutuisi oikeasti korvaamaan kaikki varastetut tavarat!
Siinä voisi myös huijata kirpparinpitäjää, ja väittää, että jokin tuote oli myynnissä, mitä ei ollutkaan..
Esim. sanoisin, että minun pöydässäni oli Aalto-maljakko, se on viety, haluan 150 euroa, kiitos! Eihän se kirppiksen pitäjä voi tietää, onko sitä maljakkoa ollut oikeasti. Ja myös se hinta voisi olla mitä vain.
Muuten olen itsekin kuulluut tuosta Akselin hämrästä toiminnasta.. Tuota on vain melkein mahdotonta selvittää.
että valvonta on asianmukaisesti järjestetty. On valvontakamerat, on hälyttimet. Eihän siitä mitään tulisi, jos kirpparit joutuisi oikeasti korvaamaan kaikki varastetut tavarat! Siinä voisi myös huijata kirpparinpitäjää, ja väittää, että jokin tuote oli myynnissä, mitä ei ollutkaan.. Esim. sanoisin, että minun pöydässäni oli Aalto-maljakko, se on viety, haluan 150 euroa, kiitos! Eihän se kirppiksen pitäjä voi tietää, onko sitä maljakkoa ollut oikeasti. Ja myös se hinta voisi olla mitä vain. Muuten olen itsekin kuulluut tuosta Akselin hämrästä toiminnasta.. Tuota on vain melkein mahdotonta selvittää.
Mikäli kirpputorin pitäjä on rehellinen, ja varsinkin, jos kyseessä on kokonaispalvelu, niin hänenkin pitäisi suurin piirtein tietää, mitä tavaroita hän myy eteenpäin. Oikein rehellinen kirpputorin pitäjä kyllä varmasti korvaisi tavaran sen oikealle omistajalle ilman, että tämän henkilön tarvitsisi edes korvausta siitä vaatia... mutta turhaanhan kukaan odottaisi, että näin tapahtuisi...
Nää vaan sopii yhteen...
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1156749/akseli_kirpp…
Tällä palstalla kun paljon kirjoitetaan juuri menetyksistä varastelun takia.
Tällä palstalla kun paljon kirjoitetaan juuri menetyksistä varastelun takia.
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajan-oikeu…
"Kirpputorin pitäjällä on velvollisuus huolehtia siitä, että myyntiin jätettyjen tavaroiden valvonta on asianmukaisesti järjestetty. Kirpputoriyritys on pääsääntöisesti vahingonkorvausvastuussa esim. varkauden sinulle aiheuttamasta vahingosta, ellei yritys pysty osoittamaan, ettei vahinko aiheutunut sen huolimattomuudesta. Vahingonkorvauksena kadonneista tavaroista voit vaatia sovittua myyntihintaa.
Kirpputoriyritys voi olla korvausvelvollinen, vaikka sen ehdoissa todettaisiinkin, ettei hävinneitä tavaroita korvata. Jos et pääse ongelmista yksimielisyyteen kirpputorin pitäjän kanssa, ota yhteys asuinkuntasi kuluttajaneuvojaan."
Up