Lapseni ei ole koskaan käynyt muualla kuin Ruotsissa.
Kuten en minäkään. Ja ihanin taphtuma kesään ja lomailuun liittyen hänellä on se (kuten minullakin....) kun olimme lähirannalla, hän söi sipsejä ja minä luin hänelle kirjaa.
Kommentit (17)
Oletko kenties kade ap:lle? Osaako sinun lapsesi nauttia? Vai vaan kiljua actionin perään?
että suuriin kokemuksiin ei kaivata ulkomaanlomia.
Me olemme käyneet kaukolomilla mutta siitä huolimatta 8-vuotiaan mielestä paras loma oli kylpyläloma kotimaassa ja 6-vuotiaan mielestä Ruotsin risteily (ei edes käyty maissa).
Oikeatsanaa vasta teini-iässä lapset alkavat saada enemmän irti ulkomaanreissuista.
parempaa.....onko lapselle jotain parempaa kuin äidin kanssa rannalla oleilu? Kuulostaa ihanalta! :)
lapset ole käyneet kuin ruotsissa ja virossa, ehtiihän tuota jos haluaa. Meillä lasten mielestä ehdottomasti parasta lomailua on mökillä olo ja juuri rannalla oleminen eväiden kera :)
lapsi on 15 eikä halua ulkomaille. Tehdään matkoja kotimaassa ja lomilla nuori käy myös mummolassa maalla. Jäljelle jäävät rahata laitetaan lapsen monipuoliseen harrastustoimintaan.
Minä olin vasta 18-vuotiaana ensimmäisen kerran muualla kuin Ruotsissa. Sittemmin on tullut koluttua aika monta maata ja mannerta. Kivoja reissuja kaikki, mutta ei matkustaminen mikään "must" ole.
ulkomailla. Mutta koska mieheni kanssa olemme innokkaita matkustajia, reissaamme aika paljon. Voi niitä sipsejä syödä rannalla ja lukea kirjaa muuallakin kuin kotimaassa ;)
itsekin olen ensinmäiset ulkomaanmatkat vasta yli 20 vuotiaana, ihan tyytyväinen olen elämääni siitä huolimatta.
Päätin, että lapsillani olisi kuitenkin mukavia matkamuistoja muualtakin ja niinpä lähdimme koko perhe etelään, voi jeesus mikä matka!!! Pelkkää rutiaa ja kitinää koko reissu; ruasta, juomista ja kaikesta muustakin:(
Ruotisin, Viron, Saksan ja Tanskan matkat taas menneet hieonsti lasten kanssa.
Tärkeämpää lapsille kuitenkin on se turvallinen ja rauhallinen arkielämä:)
Etenkin kun miettii maailman ja luonnon nykytilaa niin on ihan hyvä jos parit lomalennot jää lentämättä.
Mieheni ei ole juuri matkustellut, itse taas olen nähnyt paljon ja asunut eri maissa yms. Silti hän on avarakatseinen ja kiinnostunut muista kulttuureista. Ei vain ole raaskinut lähteä, enkä minäkään enää välitä kun täällä on hyvä. :)
Ihmiset matkailevat ihan liian vähän kotimaassaan, itse en ole esim. koskaan käynyt Lapissa!
lasteni kera, kun ei ole käyty kuin virossa. ja ihan oikeesti kukaan meistä ei haluis ees matkustaa maailman ääriin.. meillä on kivaa näin :) vaikkei kaikki sitä uskoiskaan!
Olen käynyt Ruotsissa kaksi kertaa ja lapsi nyt kerran. En ymmärrä miksi pitäisi käydä muualla tai useammin?
Me reissataan Suomessa ja en koe että olen jäänyt mistään paitsi, tai että lapsi jäisi.
12 maata ja useampia reissuja tehty samoihin kohteiisiinkin. Innokkaita ovat matkalle lähtemään.
ja kyllä mä kärsin siitä tosi paljon. Sitten kun tulin täysi-ikäiseksi niin aloin matkustelemaan ja nykyisin matkustellaankin tosi paljon. Meillä lapset on 12 ja 10 ja ovat jo kiertäneet maailmaa tosi paljon. Useamman kerran vuodessa käydään ulkomailla. Kyllä se lapsellekin hyvää tekee, oppii näkemään, että kaikkialla ei ole niin kuten Suomessa. Se, mitä lapsi matkaillessa oppii on sellaista pääomaa, mitä ei voi lukea kirjoista. Eli suosittelen kyllä ap:lle itselleen että lapselleen matkustelua!
Meillä 3 lasta ja vaikka ulkomaillakin on reissattu, lasten mielestä hauskinta on olla kesällä rannalla tai sitten vaan olla matkalla, vaikka seuraavaan kaupunkiin mentäis junalla. Rakastavat lähdöntunnelmaa ja ovat viihtyneet matkalla vauvasta asti. Ehtii sitä kuule, maailma on täynnä jännittäviä asioita ihan kotipihallakin.