Kuka noita pussikeittoja ja pata-aineksia ostaa?
Tekeekö joku niistä oikeasti ruokaa vai ovatko vaan kaupan hyllyssä täytteenä?
Kommentit (39)
tottuneet eineksen ällöön sivumakuun jo vauvana
vanha mummo järkyn lihavanaikuisen down-poikansa kanssa. Se poika tai mieshän se oli jo, mutta lapsellisen näköinen, oli pallon muotoinen. Mummo lappasi kärryihin jugurtteja, metripizzaa, pullaa, pussikeittoja. Näytti siltä että keräsi miehelle ruokaa kaappiin, kysyi aina että otetaanko tätä ja tätä. Kävi sääliksi molempia.
taas joku tulee tänne tuntemaan ylemmyyttä. Kerropas sitten oi suuri ja mahtava ap, mitä meidän tulee ostaa ja laittaa ruuaksi, niin ettet Sinä vedä hernetää nenuusi?
että ette osaa itse tehdä esim. italianpataa? :)
Joskus vaan on paljon helpompaa ostaa ne valmiit pata-ainekset kun alkaa itse alusta loppuun tekemään.
Mutta ota huomioon että tämän ketjun ap on todennäköisesti kotiäiti, jolla on aikaa vaikka kuinka. Työelämän realiteetit ja niiden vaikutus perhe- elämään eivät siis ole tuttuja siinä perheessä.
heh heh :) Kotiäiti joka ei tee joka päivä ruokaa, eikä todellakaan aina valmista kaikkea itse ja ajatelkaapa olen vielä ammatiltani kokki. Hui. Olenpa minä huono äiti ja ihminen.
ja ostan myös lasangnenkin, ne on vaan niin hyviä että eipä ite viitti nähä vaivaa esim. lasangnen tekoon kun pääsee helpommallakin. Mitä pahaa siinä on? Syödään meille itse tehtyjäkin mutta jos rupee oikein kovasti miettii niin suurin osa ruuista on "valmiiksi" tehtyjä. esim. kalapuikot, nuggetit,pinaattiletut ym. vai väitättekö että teette nekin itse? Tuskin...
vaikka tosiaan, itsekin joskus ostan esim mökille sen sipulikeiton lihapullia varten......... krhm.... Mutta SILTI en kyllä oikein tajua ostaisko joku ihan perusruuakseen pussitettua jauhoa ja söis sen veden kanssa hyvällä ruokahalulla. Kai sitten.
Lämmin kuppi -keittoja on sekä minulle että miehelle lounaaksi silloin tällöin. Italianpataa ostin ekaa kertaa sitten lapsuuden pari kuukautta sitten. Oli nostalgista. Teininä tuli usein tehtyä.
Tämä keskustelu eineksistä on välillä tosi naurettavaa. Jollain tasolla ne, jotka jaksavat tästä aina vängätä, kokevat olevansa niin paljon ylempänä tällaisia mammoja, jotka joskus ostavat eineksiä. Minusta olisi kiva tulla katsomaan teidän ruokakaappeihinne, jotta oikeasti saisin tietää, kuinka paljon ylempänä olette meikäläistä. Mikä on se einesten kauhu? Lisäaineet. Mitä teillä on leivissänne, lihassanne, kalassanne jne? Monella ei näistä asioista ole aavistustakaan. Käydään pizzalla pari kertaa kuussa mutta arvostellaan, kun joku joskus ostaa eineksiä. Aika harva muuten ostaa niitä päivittäiseen käyttöön. Ihan tiedoksi, jos et muuten usko.
Oletko synnitön, kun uskallat heittää ensimmäisen kiven? ;)
T. FM-mamma, joka nauttii kokkailusta ja välttää kaikkia lisäaineita mutta joka joskus mennä täräyttää kunnon satsin E-aineita naamaan ihan vain nipojen palstamammojen kiusaksi
sen parempi mulle, jatkakaa!!!!!!!!!!
ap
kassler, kyljykset, marinoidut lihat, lauantaimakkara ja hampparinväärä, ranskanleipä, espanjalainen kurkku ja tomaatti, einekset, purkkiruoat, pakasteateriat, eli että asiakkaat saisivat kauhistella miten LUOKATONTA ruokaa kaupassa myydään ja vannoa että en minäsitäainakaanosta.
Oikeastihan nämä kauhistusruuat ovat siellä vaan hyllyjen täytteenä.
Koska jos kaupassa olisi vaan hyviä hyväksyttyjä ruokia, niin hyllyt olisivat kovin tyhjät.
mitä enemmän vedätte niitä mikroannoksianne sen parempi mulle, jatkakaa!!!!!!!!!!
ap
Miksi? Omistatko paljon jonkin valmisruokafirman osakkeita? Jos näin on, niin aika huonoa markkinointityötä teet, kun haukut niiden tuotteita.
BlåBandin Napolinpadassa: täysjyväpastaa, kasviksia, mausteita, väriaine E150(sokerikulööri). Ei sisällä arominvahventeita eikä muita lisäaineita. Suolapitoisuus 0,5%. (No, ehkä tyydyttynyttä rasvaa sisältää vähän liikaa, voi huomioida öljylisällä/omegalisällä tai jättää pari juustoviipaletta syömättä...)
Ei tämä nyt ihan roskaa ruuaksi ole. Toki, jos joku haluaa tehdä saman sotkemalla ainekset itse sekaisin, siitä vaan. Itse valitsen saman lopputuloksen pienemmällä vaivalla.
että ette osaa itse tehdä esim. italianpataa? :)
Joskus vaan on paljon helpompaa ostaa ne valmiit pata-ainekset kun alkaa itse alusta loppuun tekemään.Mutta ota huomioon että tämän ketjun ap on todennäköisesti kotiäiti, jolla on aikaa vaikka kuinka. Työelämän realiteetit ja niiden vaikutus perhe- elämään eivät siis ole tuttuja siinä perheessä.
olen kotiäiti ja meillä syödään useinkin puolivalmiita, esim. juuri noita eri patoja tai vaikkapa tomaattikeittoa suoraan purkista tai pinaattikeittoa pakkasesta. Hui! En vain pidä ruuanlaitosta ja haluan tehdä ajallani muuta. Niin yksinkertaista, jos joku haluaa kaiken vääntää alusta asti, vääntäkööt! Kiva vain, että meille muille on tarjolla helpompia vaihtoehtoja.
Kovasti oon tsempannut ruuanlaiton kanssa, mut en mä vaan osaa.
Eli taas yksi onneton einesPROVO...
ja mies kun on päättänyt "laittaa ruokaa", ostaa sellaisen Italian padan tai muun vastaavan.
Voi hemmetti se on ärsyttävää!!!
Mä aina saan raivarin ja sanoin, että jos et osaa laittaa ruokaa, ei tarvi laittaa tuollaista p***aa ja syöttää sitä vielä lapsillekin!
Nakkimestarin pata-aines on ihan best, kun haluaa nopeasti/helposti terveellistä ruokaa. Tosin siihen täytyy lisätä 1dl riisiä, 2-3 dl vettä ja 700g nakkeja sekä 0,5 dl ketshuppia niin silloin poikakin tykkää siitä, ja kysyy milloinka tehään taas sitä?
Vaelluksilla ovat helppokäyttöisiä. Tosin nykyään kuivataan ruoat itse kun ollaan kyllästyneitä pussiruokien makuihin.
Mä jotenkin rakastan sitä italianpataa! Siitä tulee itselleni jotenkin mieleen lapsuus/nuoruus. Sitä on tullut muutaman kerran ostettua nostalgian takia. Muuten ei kotona syödä eineksiä, paitsi joskus pakastepinaattikeittoa. Silti olen varmasti ap:n mielestä paha ihminen ja äiti, vaikka meillä normaalisti tehdään leivistä lähtien itse. Itse tehty on huomattavasti halvempaa, jonka takia mielummin sitä kun eineksiä.
on lihapullataikinassa (tai mureketaikinassa) ihan erinomainen!
Ja Italianpata on mainio retkiruoka!