Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen synttärit viikonloppuna ja taas vieraat ilmoittaa eri päivän jolloin tulevat

Vierailija
20.01.2011 |

Synttärit lauantaina ja yksi ilmoitti että tulee vasta sunnuntaina kun lauantai ei sovi ja toinen tulee vasta seuraavana viikonloppuna.

En voi tehdä niin, että synttärit on sinä päivänä ja piste. Kutsutut on tärkeitä ihmisiä meille ja lapsille ja nähdään muutenkin ihan liian harvoin. Rasittaa silti. Isäni pitää muutenkin kutsua aina eri aikaan kuin äitini, koska äiti ei sitten muuten tule. Ja hän on kuitenkin se tärkein lapsille.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina meilläkin juhlat venyy kahteen tai jopa kolmeen kertaan. Mutta voisinhan myös ilmoittaa, ettei käy, ja silloin osa vieraista jäisi kokonaan pois, tätä emme mekään halua, joten juhlitaan sitten urakalla! Kyllä meillä seuraavana päivänä on aina rääppeet tarjolla ja jos joku tulee vasta seuraavalla viikolla, on taatusti vähäisempi tarjoilu kuin varsinaisena juhlapäivänä. Eipä ole ketään haitannut.

Vierailija
22/28 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki eivät pääse samana päivänä tai samaan aikaan.

Minä ilmoitin viimeksi, että synttäreillä voi vierailla tiettynä päivänä klo 11 ja 18 välisenä aikana, toimi aika hyvin. Vieraita tuli ripoitellen ja lapselle ei tullu liikaa hulinaa samaan aikaan.

Moni ei tuona aikana päässy, niin minä sitten heti sanoin, että jos haluatte, voitte tulla joku toinen päivä ja yhdessä sovittiin sitten eri aika. Kakkua oli seuraavana päivänä vielä tarjolla, sen jälkeen tarjoilin muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on nykyään niin paljon kaikkea, että jos paljon porukkaa kutsuu, aina jollain on töitä tai sovittua meno tms. Outoa on se, että ihmiset olettaa, että automaattisesti voi tulla silloin kun heille sopii. Jos ei pääse kutsuttuna päivänä, niin sitten ei voi olettaa, että ilman muuta voi tulla silloin kun itselle sopii. Ap ei ole ollut tarpeeksi jämäkkä. SAnot suoraan, että se ja se päivä ei käy meille. Voitte tulla silloin ja silloin, mutta näinä päivinä ei onnistu, meillä on muuta ohjelmaa silloin. Jos jonkun kanssa ei löydy kaikille sopivaa päivää, niin sitten ei löydy ja synttärit jää heiltä väliin. Ei se ole sen kummempaa!

Asian toinen puoli on se, että jotkut ilmoittaa synttäreistä tosi myöhään. Me saatiin eilen, keskiviikkona, kutsu synttäreille tämän viikon lauantaiksi. Vieläpä parin sadan kilsan päähän. Ollaan menossa, mutta meni kyllä viikonloppusuunnitelmat uusiksi.

Vierailija
24/28 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsevät juuri silloin kun on kutsuttu (vaikka hyvissä ajoin kutsutaan). Ei kukaan oleta, että ei-varsinaisena juhlapäivänä olisi pöydässä kymmentä sorttia kakkujen kera.

mun mielestä on ymmärrettävää, että kaikille ei joku tietty päivä sovi Aina meilläkin juhlat venyy kahteen tai jopa kolmeen kertaan. Mutta voisinhan myös ilmoittaa, ettei käy, ja silloin osa vieraista jäisi kokonaan pois, tätä emme mekään halua, joten juhlitaan sitten urakalla! Kyllä meillä seuraavana päivänä on aina rääppeet tarjolla ja jos joku tulee vasta seuraavalla viikolla, on taatusti vähäisempi tarjoilu kuin varsinaisena juhlapäivänä. Eipä ole ketään haitannut.

Vierailija
25/28 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraille voi tulla silti jotain mikä ajaa kaiken muun ohi.

Vierailija
26/28 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten synttäreillä? Seuraavana päivänä on varmasti kakkua vielä jäljellä. Minä olen tyytyväinen, jos tulee porukkaa "rääppiäisiin", ettei tarvitse itse ahtaa kaikkea yli jäänyttä.

Jos joku tulee vasta viikon päästä, niin tuskin olettavatkaan että on enää mitään kakkuja tms tarjolla. Ja pieni kakkuhan on helppo ja nopea valmistaa/ostaa.

Vierailija
27/28 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ymmärrettävää, ettei kaikki pääse samana päivänä. Tosin sitten jos kutsut tulee ajoissa n. kuukautta aiemmin ei vielä voi olla kalenteri täynnä kovinkaan monella. Se on sitten asioiden laittamista tärkeysjärjestykseen, onko firman pikkujoulut edellisenä iltana este saapumaan synttäreille tai muuta. Ymmärrän ärsytyksesi hyvinkin. Itseäni ärsyttää suunnattomasti se, että ne perujat on aina samoja, eikä suostu muutenkaan tulemaan. Eli siis ei päästä nyt tulemaan, tullaan sitten ehkä vuoden päästä synttäreille. Heidän luonaan sitten pitääkin ravata harva se kuukausi kyläilemässä.

Ihmiset on kertakaikkiaan vaan niin itsekkäitä...

Vierailija
28/28 |
20.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä oteta vieraita vastaan muuten kuin lasten synttäreillä? Seuraavana päivänä on varmasti kakkua vielä jäljellä. Minä olen tyytyväinen, jos tulee porukkaa "rääppiäisiin", ettei tarvitse itse ahtaa kaikkea yli jäänyttä.

Jos joku tulee vasta viikon päästä, niin tuskin olettavatkaan että on enää mitään kakkuja tms tarjolla. Ja pieni kakkuhan on helppo ja nopea valmistaa/ostaa.

erityislapsen takia. En leivo mitään itse, ostan kaiken pitopalvelusta. Eika joku kakku nyt ole se hankalin juttu, vaan se että koko päivän rutiinit menee ketuiksi.

ap.