onko kellään kokemusta siitä, että napanuorasta puuttuu yksi valtimo?
rakenneultrassa tuollainen tuli esiin ja kokemuksia kaipaisin.
Kommentit (8)
Kysyitkö siellä ultrassa, mitä tuo merkitsee käytännössä?
Toivottavasti kaikki menee hyvin kuitenkin.
Raskauden aikana ei mitään erityistoimenpiteitä, synnytys käynnistyi itsestään 39+1.Lapsi oli viikkoihin nähden pienikokoinen (2500g, 47cm, muut lapsemme ovat olleet lähes nelikiloisia), mutta syntyi terveenä ja kasvoi hyvin syntymän jälkeen, kun pääsi kunnon sapuskoille (imetin muistaakseni 8kk). Nyt 10-vuotiaana luokkansa pisin.
Tosin siihen aikaan ei ollut mitään ultria (30v sitten) joten synnytyksen jälkeen oli sanottu äidilleni että napanuorassa on vain kaksi "verisuonta", kaksihan niitä vaaditaankin että selvitään. Ja itse painoin 3800g ja olin 51cm.
Joten eiköhän kaikki hyvin mene :)
Raskaus meni ihan hyvin. Syntyi aika pienikokoisena, mutta terveenä. Kasvoi kuitenkin kiinni ja nyt ihan normikokoinen. Tsemppiä odotukseen. Meillä asiaa kuitenkin tutkittiin sen verta, että tiesimme ettei ole kyse kromosomipoikkeavuudesta, johon tämä joskus liittyy. Ei kuitenkaan aina ole mitään sen kummempaa
Minulla todettiin juuri sama ja sain ylimääräisen seurantaultran viikole 36. Ei pitäisi olla sen kummempaa vaikutusta, haluavat vain seurata kasvua. :)
viikolla 34. Mutta ei sen katsottu johtuvan siitä suoniasiasta, mitään syytä ei löydetty. Kasvoi ja liikkui ihan hyvin aina kontrolleissa.
up