Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukahdin, nyt on tooosi huono äiti -olo

Vierailija
19.01.2011 |

Lapsi (2,5 v) on muutenkin huono nukkuja, ja viime aikoina valvottanut erityisen paljon, ja olen nuokkunut päivät töissä. Tänään olen lapsen kanssa kotona (teen 3-päiväistä työviikkoa).

Koetin saada lasta nukkumaan päiväunia, epätoivoista taistelua. Menin lopulta sängylle lapsen uninallen kanssa, ja pyysin tulemaan äidin kainaloon. Sama taistelu jatkui; lapsi vaan pomppi ympäri sänkyä.

Heräsin. Olin nukahtanut itse, vaikka en tajunnut sitä lainkaan. Lapselle ei ollut käynyt kuinkaan, hän oli ilmeisesti jossain vaiheessa havainnut olevansa väsynyt ja kömpinyt viereeni.

Mutta pelottaa mitä kaikkea olisi voinut käydä... ja mietin, uskallanko kertoa tästä miehelle. Mies luultavasti suuttuu, että miten olen voinut nukahtaa. No en tiedä itsekään. Toisaalta olen valittanut väsymystäni miehelle aika pitkään, joten mielestäni hänkin on tästä osavastuussa.

Mitä tekisit?

Ja kiitos, en kaipaa haukkumista. On jo tarpeeksi kurja olo muutenkin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin koti on siinä kunnossa että voin torkahtaa vaikka lapsi ei nukkuisikaan. ja aina lapset tulevat viereen lopulta jos olen itse unen rajamailla.

Vierailija
2/21 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin koti on siinä kunnossa että voin torkahtaa vaikka lapsi ei nukkuisikaan. ja aina lapset tulevat viereen lopulta jos olen itse unen rajamailla.

Mutta hän voi silti keksiä kaikenlaista. Osaa esim. siirrellä tuoleja, joten voi kiivetä korkeallekin ja pudota.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä niin, että aamuisin 2 vuotias likkamme herää ennen meitä leikkimään. tänä aamuna oli itse hakenut maitoa jääkaapin alahyllyltä ja laittoi tv:n päälle ja alkoi katsomaan muumeja. heräsin siihen kun muumien alkutunnari alkoi :) mitähän tässä olisi voinut käydä?

Lapset ovat fiksuja :)

Vierailija
4/21 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukahtamisia sattuu varmasti joka äidille!

ite olin kans esikoisen kans paniikissa,ku ekaa kertaa kuukahdin,mutta enää neljännen kanssa en itseeni soimaa. eikä yhdellekkään lapselleni ole mitään sen aikana kerennyt käydä!

Vierailija
5/21 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun jos nukuttaa. Lapsi leikkii huoneessaan ja saattaa kömpiä viereen jos tulee väsy.

Vierailija
6/21 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hän voi silti keksiä kaikenlaista. Osaa esim. siirrellä tuoleja, joten voi kiivetä korkeallekin ja pudota. ap

kannattaa opettaa kiipeämään äidin valvonnassa että sitä ei tarvitse tehdä salaa ja kiireesti, silloin sattuu tapaturmia.

Vierailija
7/21 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukahtamisia sattuu varmasti joka äidille!

ite olin kans esikoisen kans paniikissa,ku ekaa kertaa kuukahdin,mutta enää neljännen kanssa en itseeni soimaa. eikä yhdellekkään lapselleni ole mitään sen aikana kerennyt käydä!

Oli pieni vahinko kyllä sattunut... kuivaksi opetteleva lapsi nimittäin oli pissannut sänkyyn. Mutta siitä selvitään pyykinpesulla :)

ap

Vierailija
8/21 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyllä käyn nukkumaan ihan tarkoituksella silloin tällöin. En mä muuten jaksaisi! Kävin silloinkin kun lapsia oli vain yksi.

Vierailija
9/21 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin noinkin voi käydä. Ei se sinusta huonoa äitiä tee.

Jatkossa kuitenkin yritä järjestää itsellesi mahdollisuuksia riittävään lepoon niin jaksat pysytellä hereillä :)

Vierailija
10/21 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

patja lapsen huoneen oven eteen ja nuku siinä. Näin lapsi ei pääse pois huoneesta ja vaara minimoituu.

Eräs äiti sanoi tekevänsä näin ja tyttönsä sit leikki omassa huoneessa ja äiti nukku tytön huoneessa, mutta oven edessä.

Musta loistavasti keksitty. Harmi, kun en itse tajunnut.

Nyt voi itsekkin nukahtaa, kun kuopus on jo kohta 7v.

Et ole huono äiti, mutta univaje on hyvä hoitaa pois ja nukkua päikkärit lapsen kanssa.

Vierailija
11/21 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

patja lapsen huoneen oven eteen ja nuku siinä. Näin lapsi ei pääse pois huoneesta ja vaara minimoituu.

Eräs äiti sanoi tekevänsä näin ja tyttönsä sit leikki omassa huoneessa ja äiti nukku tytön huoneessa, mutta oven edessä.

Musta loistavasti keksitty. Harmi, kun en itse tajunnut.

Nyt voi itsekkin nukahtaa, kun kuopus on jo kohta 7v.

Et ole huono äiti, mutta univaje on hyvä hoitaa pois ja nukkua päikkärit lapsen kanssa.

Lapsella ei ole omaa huonetta, asumme ahtaasti. Mutta koetan jatkossa sanoa ponnekkaammin miehelle, että antaisi minun nukkua vähän. Mies on sitä mieltä, että hänen ei tarvitse valvoa lapsen kanssa, koska tekee kokonaista työviikkoa. Minä taas olen sitä mieltä, että teen lapsen kanssa niin vastuullista työtä, että minun pitäisi olla virkeä.

ap

Vierailija
12/21 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen verran jopa ilmeisesti nukahdin, että poitsu oli ehtinyt uittaa paketillisen terveyssiteitä vessan lavuaarissa (niissä on muuten hyvä imuteho) ja oli kuskannut mun silmälasit hukkaan. Ne kyllä löyty mutta ihan likaisiksi käpälöityinä. Uhkasin myydä pojan libresselle tuotetestaajaksi, mutta eipä sitä kovin vihainen voinut olla, kun kerran itse vaan torkkui eikä vahtinut.

Sellasta sattuu ja kun mitään ei kerran tapahtunut niin turha sitä on surra ja vatvoa.

Vierailija
13/21 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen aina ihan tarkoituksella niin, että mennään meidän 3-vuotiaan kanssa yhdessä päiväunille. En valvo odottamassa hänen nukahtamistaan, vaan se joka ehtii, nukahtaa ensin.

Nykyään meillä on myös vauva, joka on parvekkeella vaunuissa samanaikaisesti nukkumassa (jos ei ole myös meidän vieressä). Parvekkeen ovi on olkkariin vähän raollaan, jotta herään, jos vauva herää.

Vierailija
14/21 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan se kiivetä ja tipahtaa silloinkin kun olet esim. vessassa. vai vieläkö tuon ikäisen raahaat mukaan sinnekkin? Kyllä 2,5v on jo aika fiksu tapaus, ainakin meillä. :) tosin minä en kyllä koskaan nuku päikkäreitä tai päivä on pilalla. Näin siis minulla.

Vierailija
15/21 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan se kiivetä ja tipahtaa silloinkin kun olet esim. vessassa. vai vieläkö tuon ikäisen raahaat mukaan sinnekkin? Kyllä 2,5v on jo aika fiksu tapaus, ainakin meillä. :) tosin minä en kyllä koskaan nuku päikkäreitä tai päivä on pilalla. Näin siis minulla.

En tietenkään raahaa vessaan, mutta sieltä pystyn kuitenkin kuuntelemaan mitä tapahtuu, enkä ole vessassa kovin pitkään. En tiedä, kuinka kauan olin nukkunut ennen kuin poika nukahti.

Mutta joo, ehkä otin vähän liian suuren stressin asiasta, kun mitään ei tapahtunut. Skarpimmin seuraavalla kerralla!

ap

Vierailija
16/21 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen verran jopa ilmeisesti nukahdin, että poitsu oli ehtinyt uittaa paketillisen terveyssiteitä vessan lavuaarissa (niissä on muuten hyvä imuteho) ja oli kuskannut mun silmälasit hukkaan. Ne kyllä löyty mutta ihan likaisiksi käpälöityinä. Uhkasin myydä pojan libresselle tuotetestaajaksi, mutta eipä sitä kovin vihainen voinut olla, kun kerran itse vaan torkkui eikä vahtinut.

Sellasta sattuu ja kun mitään ei kerran tapahtunut niin turha sitä on surra ja vatvoa.

kun on tottunut, että kestovaipatkin pestään. Sitä geeliä on muuten ihan h*tin paljon yhdessä vaipassa! Kaikki vaatteet oli kuorrutettu sillä, kun avasin koneen :)

ap

Vierailija
17/21 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukahtamisia sattuu varmasti joka äidille! ite olin kans esikoisen kans paniikissa,ku ekaa kertaa kuukahdin,mutta enää neljännen kanssa en itseeni soimaa. eikä yhdellekkään lapselleni ole mitään sen aikana kerennyt käydä!

Oli pieni vahinko kyllä sattunut... kuivaksi opetteleva lapsi nimittäin oli pissannut sänkyyn. Mutta siitä selvitään pyykinpesulla :) ap

ja eihän nukahtaminen ole kuitenkaan kooma tila..

seuraavaksi vaan sumppia kupillinen,niin kyllä se taas siitä!

Vierailija
18/21 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoja sattuu äideillekin ja onneksi lapselle ei sattunut mitään :)

Mutta ITSE en kyllä jättäisi 2,5-vuotiasta varta vasten vahtimatta että pääsisin nukkumaan.

En ikinä voisi antaa itselleni anteeksi jos lapsi esim. tukehtuisi sillä välin. Ja kyllä, lapsi voi tukehtua myös äidin ollessa hereillä, mutta hereillä ollessa olen kuitenkin kuuloetäisyydellä ja valmiina auttamaan.

2,5-vuotias on kuitenkin aika pieni ja mitä vaan voi pälkähtää pienen lapsen mieleen.

Vierailija
19/21 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä nuku erityisen sikeästi, vaan torkun, mutta kumminkin.

Vierailija
20/21 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ottanut viime kesästä asti (jolloin nuorempi oli 2.5v ja vanhempi 5v))ihan tarkoituksella päikkäreitä, joskus kesällä oli jopa ulko-ovi sepposen selällään! Lapset ovat aina olleet nätisti kun äiti on "kanttu vei" sohvalla. Nykyisin nukun yleensä silloin kun tulee pikkukakkonen, lapset liikkuvta sohvalta korkeintaan pissalle vessaan. Usein peittelevät minut ja joskus jompikumpi kömpii viereen. Olen siis raskaana, siksi viime aikoina on tullut nukuttua noita päiväunia varsin säännöllisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän