Paras lääke paniikkihäiriöön?
Joo, toki tiedän, että toi on tosi yksilöllistä, mutta kiinnostaisi tietää, nouseeko käyttäjien kokemuksen mukaan yksi yli muiden.
Eli mikä lääke sinulla on parhaiten tehonnut paniikkihäiriöön?
Kommentit (28)
ei myös noi masennuslääketyyliset lääkkeet oo auttanu, eli rauhottavat parhaat
tosin mulla paniikkihäiriö ei ollut sieltä pahimmasta päästä.
tiettyyn tilanteeseen liittyvä ennakoitavissa oleva oire, niin kannattanee kokeilla jotain salpaajaa, esim. Ranoprin. Estää siis sydämen ylitykytystä, mikä sitten taas estää huminaa ja pyörtymisen tunnetta. Ei siis tarvita mitään psyykenlääkkeitä välttämättä.
Bentzot on ehdottomasti paras. Jos joku edes yrittää ehdottaa jotain muuta keinoa, millä on saanut paniikkikohtaukset loppumaan, alapeukutan vimmatusti, koska pillerit on ainoa ja paras apu ja niistä tulee muutenkin niin mukava olo ja ei tarvitse itse tehdä mitään.
No itse en todellakaan suosittele mitään lääkkeitä, mutta jos tosiaan on ylitsepääsemätön tilanne niin muutamalta tutulta olen kuullut hyvää Venlafaxin nimisestä lääkkeestä paniikkihäiriön hoidossa. Ainoa vaan että on todella koukuttava lääke ja vaikea päästä enää irti siitä.
Suosittelen kääntymään lääkärin puoleen tuossa asiassa. :)
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen ottaminen sydämeen.
Mene hihhuli muualle puoskaroimaan!
Mä juon paljon vettä ja kävelen tai teen jotain muuta kuinn istun päätteeni ääressä. Töissä pari kavreia tietää tämän, joten menen heidän luokseen. Kaupassa tms lasken asioita, tavaroita...
Propralin otan tarvottaessa, opamoxia on mulle määrätty, en ole uskaltanut kokeilla.
t. lääkeherkkä
Opamox, Xanos, Diapam, Insomin, Temesta, Rivatril. Näillä itselleni hyvät kokemukset.
Itselläni ssri pienellä annostuksella on auttanut. Itse on täytynyt "parantaa" itsensä, mutta lääkkeet ovat mahdollistaneet sen.
Vierailija kirjoitti:
Subutex
Ei puol antagonistiset opioidit tehoa paniikkikohtauksiin. Tarkoitat varmaan ahdistuneen olon turtumista? Ap:n kysymykseen: alpratsolaami
Xanor ehdottamasti. 1mg 1-3 kertää päivässä. SNRI/SSRI -lääkkeistä ei ollut kuin haittaa.