Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanotaan karppauksesta mitä tahansa, niin minulle sen suomat edut ovat:

Vierailija
19.01.2011 |

- antaa loistavasti energiaa, olen tosi virkeä

- pärjään vähemmällä ruoalla

- maha toimii paremmin

- iho on paremmassa kunnossa

- saan syödä erittäin maukasta ruokaa rasvaa kaihtamatta

- ei "tarvitse" syödä sokeria ja viljahöttöä -> suuri vaikutus olemukseen

- olen laihtunut jo mukavasti ja ekana lähtee mahasta!!!!

En tuomitse toisten valintoja, jokainen laihduttaa tai elää tyylillään, tämä on mun vaihtoehto.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus vatsa toimii joka päivä, ei päänsärkyjä eikä vatsavaivoja. Ainoa ruokavalio, jolla voin hyvin.

Vierailija
2/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jättäisin alkoholin ja karkit pois, ihan ilman karppausta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska karppauspalstoilla nimenomaan annetaan paljon neuvoja ummetuksen varalta...

Vierailija
4/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttanut en ole, sillä sille ei ole ollut tarvetta. .

Vierailija
5/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on niin, että toisille sopii toisenlainen ruoka, toisille toisenlainen. Mulla maha toimii karppauksella hyvin, ns normaalilla ruokavaliolla tilee ummetusta. Kumma juttu mutta näin vaan on. Mutta minä syönkin paljon kasviksia, mikä kuuluu karppaukseen.

koska karppauspalstoilla nimenomaan annetaan paljon neuvoja ummetuksen varalta...

Vierailija
6/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jättäisin alkoholin ja karkit pois, ihan ilman karppausta

nyt 3 viikossa tullut 1,2kg LISÄÄ, huoh....

Vierailija
7/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ummetuksesta kärsii ne jotka vetää itsensä ihan nollahiilareille? heitäkin kun löytyy.

Vierailija
8/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli ylipäänsä enemmän vatsavaivoja kuin tavisruokavaliolla. Mutta ehkä sitten karppien mielestä "turvotus" on vatsavaiva mutta ummetus ei.

Vierailija
9/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsansa toimii, ei jokin tilastollinen tutkimus vatsavaivojen yleisyydestä. Karppaus ei todellakaan välttämättä tarkoita ummetusta.

Lisäksi oli joku tutkimus jossa karpeilla

yli ylipäänsä enemmän vatsavaivoja kuin tavisruokavaliolla. Mutta ehkä sitten karppien mielestä "turvotus" on vatsavaiva mutta ummetus ei.

Vierailija
10/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ottaen karpit kokevat pääsevänsä eroon vatsavaivoista. Niin kuin minä. Mistähän tuollainen tutkimus löytyy...?

Vierailija
11/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ottaen karpit kokevat pääsevänsä eroon vatsavaivoista. Niin kuin minä. Mistähän tuollainen tutkimus löytyy...?

mutta äskettäin julkaistiin afrikkalaislapsia ja eurooppalaisia lapsia käsittelevä tutkimus, jonka mukaan afrikkalaislapsilla - joiden ruokavaliossa pääsijalla olivat viljat ja kasvikset ja jotka söivät paljon vähemmän lihaa ja eläinrasvaa - oli huomattavasti vähemmän suolistovaivoja ja -sairauksia. Tutkimus linkitettiin tännekin pari kertaa, mutta jostain syystä karppaajat eivät innostuneet ollenkaan keskustelemaan aiheesta.

Vierailija
12/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä maininnan, mutta en millään enää muista missä!

Vierailija
13/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ova alunalkaenkin syöneet viljoja,heidän geeninsä ovat täysinerilaiset. Suomalaiset söivät alunalkaen lihaa,kalaa,marjoja jne,ja keho on muotoutunut kestämään niitä,viljat tulivat vasta paljon paljon myöhemmin suomalaiseen ruokavalioon, ja kroppamme ei ole tottunut niihin.

Vierailija
14/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi pitäisi olla innokkaana keskustelemassa tuosta tutkimuksesta? Olisivatko kaikki ei-karppaajat muuten innolla kekustelemassa ruuansulatusasioista ;)

Minä en ainakaan karppaamisella yritä todistaa mitään, se on henkilökohtainen valitani.

10

mutta äskettäin julkaistiin afrikkalaislapsia ja eurooppalaisia lapsia käsittelevä tutkimus, jonka mukaan afrikkalaislapsilla - joiden ruokavaliossa pääsijalla olivat viljat ja kasvikset ja jotka söivät paljon vähemmän lihaa ja eläinrasvaa - oli huomattavasti vähemmän suolistovaivoja ja -sairauksia. Tutkimus linkitettiin tännekin pari kertaa, mutta jostain syystä karppaajat eivät innostuneet ollenkaan keskustelemaan aiheesta.

Vierailija
15/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä tosi vanhoilla ihmisillä runsaasti rasvaisia maitotuotteita sisältävä ruokavalio lyhensi elämää.

Vierailija
16/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä osaa sanoa, miksi afrikkalaislapsilla on vähemmän vatsavaivoja. Onhan meillä kyllä vähän erilainen perimäkin, eurooppalaisilla kun on uusimman tiedon mukaan noita himolihansyöjäneandertalilaisten geenejä perimässään(afrikkalaisilla ei).

Mutta ei mua paljon lämmitä kärsiä itse vatsavaivoista vain sen vuoksi, että joku afrikkalainen voi paremmin erilaisella ruokavaliolla. Antaa kaikkien kukkien kukkia eikös?

Vierailija
17/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida nämä meikäläisten viljat kuulua afrikkalaisten lasten ruokavalioon.

Vierailija
18/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä tosi vanhoilla ihmisillä runsaasti rasvaisia maitotuotteita sisältävä ruokavalio lyhensi elämää.

ap

Vierailija
19/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei-karppaavat eivät innostu niistä tutkimuksista joissa todistetaan karppauksen hyviä puolia :)

Vierailija
20/115 |
19.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei-karppaavat eivät innostu niistä tutkimuksista joissa todistetaan karppauksen hyviä puolia :)

Olen seuraillut viime vuosina kaikkia esim. duodecimin kautta tulevia ja lehdissa raportoituja juttuja eikä niissä erityisesti karppiruokavaliota ole hehkutettu. Enemmänkin ne toistavat aina sitä vanhaa kaavaa, voit hyvin kun syöt paljon kasviksia.